Linia 221 Tirgu Jiu-Turceni-Filiasi

dantm

Well-Known Member
5 Mar 2008
1.873
0
#1
Dupa cum am aratat deja am facut un drum Filiasi-Carbunesti-Tirgu Jiu si m-am intors,la avarie pe linia 221.

Am plecat din Tirgu Jiu, urmeaza linia 202 racordul dinspre Copacioasa, lucrarile la centura auto



in statia Amaradia facem cruce cu 1823, linia cealalalta vine de la Birsesti


Multe opriri pe linia asta sint in dreptul unor treceri la nivel.



Inainte de Cirbesti apare o linie de tragere



interesant ca gara seamana cu cele de pe Videle




la orizont vad Rovinarii





Si in Rogojelu apare o linie de tragere



de aici incepe o ploaie care ma va insoti pina la Craiova


Ca si pe cealalata linie si pe sectia asta multe linii in gari sint cimitire de vagoane, in Rogojelu este si un viaduct neterminat peste statia CFR




inainte de Plopsoru este o statie de incarcare a vagoanelor, erau si 3 locomotive DA



Turceni linia de la Dragotesti, se racordeaza inainte de pod
apoi un sir de vagoane iar la urma apare un peron la linia cu vagoane de marfa, poate cindva acolo erau garate trenurile locale ca sa lase libere celelalte linii



Turceni in sine a fost un complex feroviar, o linie industriala ne insoteste pe o distanta lunga



intr-un final linia care ne urmeaza de la Turceni intra intr-o fosta statie tehnica unde toate liniile sint demontate.




In Craiova stau de multa vreme niste vagoane galbene



afara vad un autobuz romanesc si merg sa il pozez, ma ud tot la picioare urmind sa ramin asa pina la ora 03 cind am ajuns acasa


intre timp in gara sosise trenul marfar pe care l-am pozat in Tirgu Jiu



motoarele de la Bailesti, mai tirziu se cupleaza la trenul de Pitesti


Inainte de a urca in 1693 care soseste intirziat mai pozez pregatirile de plecare a trenurilor de Pitesti respectiv de Calafat la care se ataseaza grupa de Sofia care urma sa soseasca de la Budapesta cu trenul 73-2



Trenul 1693 isi mai face intirziere ca Balota -drobeta Turnu Severin e cu 15 acuma asa ca sotia imi da un telefon de control pe la Baile Herculane.
30 de minute sint in grafic, trenul nu mai scoate de la Caransebes si nici de la Lugoj ca de acolo e cu 70 in loc de 120 dar la Chizatau locomotiva ne este luata pentru a aduce din curenta trenul de contra care ramasese defect. La 02.20 cobor din tren in Timisoara Nord.

Un turneu reusit.
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.820
14
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#2
Salut Dan, e un model de gara datand de la sfarsitul anilor '40, mijlocul anilor '50 folosit in masa mai ales pe liniile din Muntenia cu diverse variatii. Mi se pare un desen extrem de discret, frumos, cu acel peron acoperit perfect adaptat la caldura Campiei Romane sau viscolele din iarna. Sigur il recunosti nu doar spre Videle, dar si spre Urziceni:

 

dantm

Well-Known Member
5 Mar 2008
1.873
0
#3
Intradevar Catalin o cladire frumoasa in total contrast cu ce se proiecteaza si se executa azi. Dupa parerea mea chiar si proiectele proletare, spartane, economice si muncitoresti de tip Plopsoru sau Turceni sint in unele aspecte mai reusite decit Pitesti sau Rimnicu Vilcea.

Am fost foarte surprins sa gasesc o asemenea cladire pe aceasta linie despre care stiam ca s-a construit pentru carbune. Foarte greu am pozat din cauza usilor care nu se deschideau decit exact la oprirea trenului si se inchideau imediat, la care s-a adaugat ploaia.

Am fost pe linia 700 dar nu am poze, asa ca aceasta cladire intretinuta este un motiv de bucurie cind stiu ca de la Videle incolo unele s-au cam distrus iar la altele s-a intervenit cu zidarie inchizind cerdacul mai ales la cele care s-au vindut de catre CFR.

Oare pe linia 221 au mai fost astfel de cladiri pina la sporirea capacitatii?
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.820
14
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#4
Dan,

in anii '50 s-au construit cladiri frumoase si bine proportionate. Poate ca erau aceiasi arhitecti care isi facusera mana in perioada interbelica, nu stiu sa-ti dau multe detalii pentru ca nu sunt in domeniu, insa in anii de care vorbesc mai sus regasim cladiri feroviare care pastreaza aceiasi linie din anii '30 cladiri frumos proportionate, inspirate din stilul traditional romanesc, finisate cu materiale de foarte buna calitate (vezi Harman, Prahova, Tarcau Neamt, Hunedoara, Bicaz...). Cum naiba reuseam atunci, dupa 4 ani de razboi si 10 ani de refacere dificila sa gasim banii si inteligenta sa construim asemenea bijuterii si acum construim nulitati....Gandeste-te la cladirea de la Dealul Stefanitei (terminata in '54) si apoi gandeste-te la ce au facut acum la Turnu Severin, sau Focsani...

Ce se intampla la Pitesti sau Valcea e o manea. O alta manea. Au luat o hala de magazin LIdl si au adaptat-o la functia de cladire feroviara de calatori...si aici ma opresc din comentarii pentru ca sincer nu cred ca asemenea initiative "ingineresti" merita macar timp de analiza.