Vagon seria 90-50

  • In perioada 20 -21 februarie forumul poate sa functioneze cu intreruperi, update la versiune software!

Gam3

Moderator
Membru personal
18 Iun 2016
5.102
43
Iași
LOCATION
Iași
#1
Vagon de posta seria 90-50.

Vagon destinat transporturilor postale in trafic intern si international dupa standardul UIC Y/ si tip B-OSJD, fabricat la Pafawag Wrocław, Polonia livrat in 1968.

Lungimea cutiei vagonului intre peretii frontali - 24200 mm
Lungimea vagonului intre tampoane - 24500 mm
Lungimea sasiului - 23200 mm
Inaltimea vagonului de la nivelul sinei - 4050 mm
Distanta dintre pivoti - 17200 mm
Ampatamentul boghiului - 2500 mm
Ecartamentul - 1435 mm
Greutatea de incarcare - 20 t
Suprafata de incarcare - 34.4 mp2
Greutatea vagonului fara apa si pacura - 38 t
Viteza maxima - 160 km/h


Boghiri de constructie poloneza (tip 7AN a si b)
Cadrul este de constructie sudata OL38
Osiile montate cu diametrul cercului de rulare 920 mm si cutii de unsoare cu rulmenti. Suspensia primara si secundara cu arcuri elicoidale.

Frana de mare viteza KE -GPR
Regulator de timoneria franei SAB-DRV-3
Cilindri de franare 2x14
Frana cu saboti

Instalatie de iluminat fluorescent (c.a.220 V) si incandescent. Generator de curent de 4.5 kW 30/24 V - 150 A, angrenaj conic si ax cardanic, regulator de tensiune pentru 24 V.
Baterie de acumulatori tip Panzer 480 Ah.

Incalzirea aerului se face cu doua aparate de incalzit cu motorina cu reglare independenta montate sub sasiu.
In timpul anotimpului cald aparatele lucreaza ca ventilatoare mecanice.
Spatiile de prelucrare, recreere si WC sunt echipate suplimentar cu radiatoare de aburi, alimentate de la conducta generala.
Vagonul este echipat cu conducta trecatoare de abur si electrica pentru toate tipurile de curent si de tensiune (conform prevederilor RIC)
Instalatie de incalzire automata cu aer cald.

Amenajarea interioara.
Vagonul este prevazut cu un compartiment de prelucrare de 18.2 mp2 cu 4 mese de sortare, birou pentru conductorul vagonului, 5 dulapuri pentru distribuirea scrisorilor (195 compartimente), 2 cutii de scrisori pe peretii laterali, un compartiment de incarcare de 34.4 m2 cu 6 suporti cu rafturi si 4 tablite de notificare langa usile de incarcare si un compartiment pentru personal, prevazut cu banca si masa rabatabila, frigider si plita electrice, dulap pentru vesela.
La un capat al vagonului (spre compartimentul pentru personal) este peronul frontal cu frana de mana, cabina WC si garderoba.

Ferestre monobloc fractionate cu geam securit dublu prevazute cu grilaje de protectie de otel.
Usile de acces pivotante si pliante UIC.
Usile de incarcare, cate 2 pe fiecare perete lateral, glisante din 2 parti de 1200 mm latime si 1840 mm inaltime.

Conducta de trecere pentru instalatia de radioficare.
Prize de contact pentru cuplarea la sursa exterioara amplasate pe ambele parti ale sasiului.


51 53 90-50 004-6
 

vagonbau

New Member
24 Iun 2016
12
0
#2
salut. ai cumva te rog o imagine cu logoul de deasupra POSTA?
Vagonul avea o fanta pentru introducerea directa a scrisorilor?
 

Gam3

Moderator
Membru personal
18 Iun 2016
5.102
43
Iași
LOCATION
Iași
#3
Salut,
nu am o imagine cu acel logo. Fanta pentru scrisori e sub a-2-a fereastra, din stanga.

Logo era asa:

fara scrisul Posta Romana.
 

Gam3

Moderator
Membru personal
18 Iun 2016
5.102
43
Iași
LOCATION
Iași
#5
Sub fereastra din dreapta e revizia. La seria 92-57, 11-47/21/60, acel dreptunghi cu inscriptii se regaseste si in partea dreapta deasupra lampii fin de tren. In el e semnul "Atentie" si un text pe 7 randuri.