Programator decodoare

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Sep 2007
1.297
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
:D Multumesc: doar acolo am gasit eu manualul v3.0... :D

Se pare ca la v3.5 functiile F1-F15 sunt dedicate sunetelor; AUX1 care ar fi trebuit sa fie activat de F1 este implicit activat de F0 (lumini) in ambele sensuri de deplasare; iar AUX2 nu este activat de nimic (implicit).

Se poate seta astfel incat AUX2 sa fie activat simultan cu AUX1 (practic o dublare); sau se poate asocia AUX1 cu luminile fata si AUX2 cu cele spate sau invers; desi nu prea vad utilitatea practica.

Mai util este poate renuntarea la un sunet mai putin interesant si folosirea functiei F corespunzatoare pt. activarea AUX2.
De ex. se poate folosi F5 pt. activarea AUX2 prin setarea CV171=8 si CV174=8.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
dac a spus:
...sau se poate asocia AUX1 cu luminile fata si AUX2 cu cele spate sau invers; desi nu prea vad utilitatea practica.
ar avea utilitate,in realitate locomotivele cand tracteaza trenuri,nu au
luminile rosii asprinse in spate ,ci luminile albe.fabricantii prevad
locomotivele cu lumini alb/rosu in functie de sensul de deplasare,insa in
realitate,o astfel de iluminare corespunde unei locomotive ce se
deplaseaza singura,cazuri rare,dealtfel....
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Sep 2007
1.297
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Functiile F0-F15 trebuie intelese ca fiind "butoane" ce pot da comenzi decodorului; cum decodorul tine cont si de directia de deplasare (fata sau spate) rezulta un total de 32 comenzi disponible.

Iesirile accesorii (firele) decodorului sunt deobicei in nr. de 4: FL (front light - lumini fata), RL (rear light - lumini spate), AUX1 si AUX2 si pot fi maxim 8 (cu AUX3-6).

De ex. F0 + deplasare spate = RL activat (intre RL si firul albastru apare tensiune)

Comportamentul este diferentiat numai pt. F0, celelalte functii activeaza iesirile AUX indiferent de sensul deplasarii, dar asta se poate modifica.

Exemplul de mai sus este valabil pt. decodoarele fara sunet; la v3.5 este asa:

F0 + deplasare fata = FL + AUX1
F0 + deplasare spate = RL + AUX1

adica la apasarea F0 se aprind luminile corespunzatoare directiei de mers + activarea AUX1 (verde) in ambele sensuri de deplasare (util poate pt generator de fum, sau iluminare cabina)

Cum F1-F15 sunt utilizate pt generarea de sunete, nu ai cu ce sa activezi AUX2 inafara de F0, adica:

F0 + deplasare fata = FL + AUX1 + AUX2
F0 + deplasare spate = RL + AUX1 + AUX2

sau
F0 + deplasare fata = FL + AUX1
F0 + deplasare spate = RL + AUX2

sau
F0 + deplasare fata = FL + AUX2
F0 + deplasare spate = RL + AUX1

Cam asta poti face daca pastrezi F1-F15 pt sunete.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Sep 2007
1.297
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Acuma, omydee are piko digi care stie numai F0-F8 si din cate am inteles unele locomotive au mai mult de 8 sunete diferite, deci este cam greu sa renunti la unul pt a elibera un F cu care sa activezi separat AUX2... :cafea:
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Multumesc mult de raspunsuri. Sunteti cu adevarat colegi de nadejde.
Acum, in legatura cu piko digi pe care o am eu. Ce trebuie sa modific, concret, ca de exemplu sa renunt la F8 ca sunet si sa activeze AUX2, adica firul violet. Sau F4, de exemplu. Si unde gasesc explicatiile astea, in cartea decodorului?
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Sep 2007
1.297
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
De fapt se poate pastra sunetul pe durata activarii AUX2, dar nu stiu daca e util...

La pag. 26 + 27 este un tabel. Pt. activarea AUX2 trebuie sa ADUNI 8 la valoarea existenta in CV-ul respectiv.

Pt. F4 corespund CV165+CV168 care initial au valoarea 0. Trebuie deci sa introduci 8 in amandoua. Ca sa renunti la sunetul 3 activat de F4 trebuie sa introduci 0 in CV167 si CV170.

Pt. F8 corespund CV189+CV192 care initial au valoarea 0. Trebuie deci sa introduci 8 in amandoua. Ca sa renunti la sunetul 6 activat de F8 trebuie sa introduci 0 in CV191 si CV194; si se pare ca si in CV190 si CV193 care ar avea initial val 64.
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Iti multumesc din suflet. Esti o adevarata enciclopedie in ale decodoarelor. Atunci sa te mai intreb ceva, legat de postul de mai inainte, cu f0 si AUX1.
Cum se poate actiona modifica astfel incat cand apesi f0, sa comande doar AUX1, nu si luminile? Si evential luminile fata-spate sa le actionezi din al F? f0 este pentru activarea sunetului. Te intreb deoarece la aburoasele mele, nu-mi merge generatorul de fum fara lumini. Vreau fum, pac si becurile. Vreau becuri, pac si generatorul de fum.
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Cred ca incep sa inteleg.
Vad in tabel ca in dreptul lui f0 (CV141 CV144) sunt activate si luminile fata-spate si AUX1. Daca in Cv-urile alea trec 0, la lumini sau la AUX1, nu se mai aprind luminile, respectiv nu mai e valabila AUX1?
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Oofffff, lume...
Si acum inca o nelamurire.....
Care e diferenta dintre headlight si back-up lights?
Nu s-ar putea aprinde luminile de exemlu daca scri in CV135 si CV138 1 in loc de 0? Si sa se activeze cu butoanele de stanga-dreapta din telecomanda piko?
Si ce se intampla oare daca scri 1 in loc de 0 in CV129 si CV 132?
na, ca m-am zapacit de tot :(
Fir-ar sa fie de registrii si cine i-a inventat. Ca imbarligati mai sunt.
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Fratilor.... si acuma inca o problema.
Am scris in CV165 si CV168 valoarea 4. Si functioneaza AUX1 cand apas F4. Problema e ca a ramas activa functia si pe F0. Iar daca scriu 0 in CV141 si CV144, nu raman fara lumini, pentru ca se suprapun 2 valori de registrii: 1 si 4 pentru CV141 respeciv 2 si 4 pentru CV144. Deci, ce ma fac????
Cu alte cuvinte, in dreptul CV141 si CV144 am doua valori, 1 si 4 pentru CV141 respectiv 2 si 4 pentru CV144. Eu care o modific si cum?
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Sep 2007
1.297
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
8)
Valoarea din CV este suma valorilor din dreptul lui, astfel:
1 este pt lumini fata (headlight sau front light)
2 este pt lumini spate (back-up sau rear light)
4 este pt AUX1
8 este pt AUX2.

In CV141 ai valoarea 5 adica lumini fata + AUX1
In CV144 ai valoarea 6 adica lumini spate + AUX1
Daca vrei sa renunti la AUX1 pui 1 in CV141 si 2 in CV144.
Daca vrei AUX1 activat de F4 pui 4 in CV165 si in CV168 (asa cum ai facut).
Daca vrei AUX1 + AUX2 simultan pui 12 ( 4+8 ) in CV-urile respective...
Daca vrei lumini fata + spate simultan pui 3...

Spor !
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
se poate pune pe o functie luminile fata-spate simultan?fara lumini rosii?
iar pentru revenirea la alb/rosu pe sens sa se activeze alta functie.... :roll:
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Sep 2007
1.297
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Uita-te si la CV-urile 155, 158, 161, 164, 167, 170, 173, 176, 179, 182, 185, 188, 191, 194 care seteaza sunetele pt. F2-F8. De aici poti inversa sunetele intre diferite F-uri...
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Sep 2007
1.297
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@ cosmin
Poti seta o configuratie care sa fie asa, de ex:

cu F0 si deplasare fata sa ai lumini fata albe si atat;
cu F0 si deplasare spate sa ai lumini spate albe si atat;
cu F1 si deplasare fata sa ai lumini fata albe si spate rosii;
cu F1 si deplasare spate sa ai lumini spate albe si fata rosii;
cu F2 sa ai lumini fata + spate albe si atat indiferent de deplasare.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
la situatia F2 ma refeream...adica o locomotiva tracteaza un tren,are luminile aprinse
ca in realitate,adica albe fata-spate...locomotiva se dezleaga de tren si pleaca singura
in depou....se apasa inca o data F2 si locomotiva revine la "normal",adica asa cum
vine de la producator...corecteaza-ma daca gresesc :p
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Sep 2007
1.297
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Pai nu e chiar asa de simplu: ca sa ai luminile rosii optionale, ai nevoie de 4 iesiri (fire) distincte din decodor; culmea e ca sunt; numai ca luminile rosii spate sunt legate deobicei cu cele albe fata si invers.

Solutia ar fi dezlegarea luminilor rosii de cele albe si legarea astfel:

albe fata la firul alb (sunt deja)
albe spate la firul galben (sunt deja)
rosii fata se muta de la firul galben la cel verde (AUX1)
rosii spate se muta de la firul alb la cel violet (AUX2)

Apoi se seteaza CV-urile astfel incat F0 sa activeze numai luminile; iar F1 luminile + AUX simultan. Cu F2 poti activa firul alb+galben simultan (loco in manevre)
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Sarumana mult, domnu comandant. In sfarsit m-ai luminat. Problema mea era ca inca nu intelesesem ca valoarea unui CV este suma valorilor din dreptul lui. Si de acolo era dilema mea. Cum e de ex. in CV141, unde am doua valori, 1 si 4, iar decodorul stie sa activeze luminile fata si AUX1. Dar daca punem valoarea 3 in CV141 (f0 light forward) iar CV144 (f0 light backward) are valoarea 0, decodorul stie sa aprinda luminile fata-spate? Pentru ca in tabelul ala avem de doua ori, odata pe rand si odata pe coloana luminile, fata si spate.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Sep 2007
1.297
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
In coloana din stanga "forward" si "backward" reprezinta sensul deplasarii locomotivei:

Cu CV141=3 se aprind luminile fata + spate la mersul inainte
Cu CV144=0 la mersul inapoi nu se mai aprinde nimic.

Ca sa ai lumini fata + spate simultan indiferent de sensul de miscare al locomotivei trebuie ca CV141=CV144=3
 

omydee

Active Member
Trenulist
14 Ian 2008
121
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Sarumana boierule. Am inteles.

Dar ce se intampla daca trec valorile din CV129, 132, 135 sau 138 din 0 cum sunt (daca sunt 0), in 1, sau in 2 sau in 3 (respectiv lumini fata, lumini spate, sau lumini fata-spate)?

Incerc ca asta sa fie ultima intrebare. Te-am stresat destul. :D
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Sep 2007
1.297
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Habar nu am; experimenteaza!

Banuiesc ca "stand" inseamna loco stand pe loc, "forward" sau "backward" fiind data de ultima deplasare.

"Drive" cred ca poate fi folosit pt. aprinderea automata a luminilor cand loco se pune in miscare fara activarea vreunei F.

Testeaza !