BR55

  • In data de 20.02.2019 forumul poate sa functioneze cu intreruperi, update la versiune software!

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#1
La căile mele ferate a sosit în vizită o foarte simpatică locomotivă cu abur BR55 Trix, pentru studiu şi mici reparaţii. Cu această ocazie am realizat o şedinţă foto la care a participat şi "verişoara" ei BR55 Piko din colecţia mea.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
Hopa, nu corespund poziţiile roţilor! Oare care sunt corect reproduse?
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
Aşa mai merge :)
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#2
Ambele modele au motoarele în locomotive şi decodoarele în tendere. BR55 Piko are motorul în cabina locomotivei, iar BR55 Trix are motorul în focarul cazanului. Firele de conexiune ale versiunii Trix sunt trecute prin cupla locomotivă-tender încă din fabrică, iar cele ale versiunii Piko... daaaa, ştiu, de mult tot spun că îmi voi şlefui "opera" şi le voi aranja mai frumos, ceea ce chiar voi face într-o zi cu soare. Versiunea Trix are câte trei faruri la fiecare capăt, iluminate de becuri, din construcţie, iar versiunea Piko are câte două faruri la fiecare capăt, care au primit de la subsemnatul LED-uri bicolore galben/roşu.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#3
Evident, am remarcat "micuţa" greşeală de pe partea stângă, respectiv buclucaşa contramanivelă înclinată spre înapoi în timp ce piesa omoloagă de pe dreapta este înclinată spre înainte. De data aceasta, cu acordul proprietarului locomotivei, am putut să studiez mai de aproape problema respectivă 8)
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

După cum bine am presupus, butonul de pe roata motoare principală este profilat, cu feţele polizate înclinate spre înapoi, iar gaura profilată a contramanivelei se potriveşte doar în poziţia respectivă. Eu observ aici trei căi de rezolvare a problemei:
1) cu o freză FOARTE fină se reface profilul butonului, creându-se a doua poziţie de aşezare a contramanivelei, de data aceasta corectă;
2) se scoate piesa respectivă din roată şi se presează înapoi în poziţia corectă (asta dacă nu cumva mai găsim nişte profile în piciorul butonului şi în orificiul corespunzător din roată);
3) ne împăcăm cu ideea şi lăsăm lucrurile aşa cum sunt :D
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#5
Dacă totul va merge bine, nu-i exclus ca venerabila BR55 Piko digitalizată să primească faruri warmwhite/roșu 8)
LED-urile adecvate au sosit de la TME, dar încă nu sunt foarte sigur asupra modalităților de lucru în acest sens :D