BR55

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.339
21
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
La căile mele ferate a sosit în vizită o foarte simpatică locomotivă cu abur BR55 Trix, pentru studiu şi mici reparaţii. Cu această ocazie am realizat o şedinţă foto la care a participat şi "verişoara" ei BR55 Piko din colecţia mea.

Hopa, nu corespund poziţiile roţilor! Oare care sunt corect reproduse?
Aşa mai merge :)
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.339
21
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Ambele modele au motoarele în locomotive şi decodoarele în tendere. BR55 Piko are motorul în cabina locomotivei, iar BR55 Trix are motorul în focarul cazanului. Firele de conexiune ale versiunii Trix sunt trecute prin cupla locomotivă-tender încă din fabrică, iar cele ale versiunii Piko... daaaa, ştiu, de mult tot spun că îmi voi şlefui "opera" şi le voi aranja mai frumos, ceea ce chiar voi face într-o zi cu soare. Versiunea Trix are câte trei faruri la fiecare capăt, iluminate de becuri, din construcţie, iar versiunea Piko are câte două faruri la fiecare capăt, care au primit de la subsemnatul LED-uri bicolore galben/roşu.

 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.339
21
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Evident, am remarcat "micuţa" greşeală de pe partea stângă, respectiv buclucaşa contramanivelă înclinată spre înapoi în timp ce piesa omoloagă de pe dreapta este înclinată spre înainte. De data aceasta, cu acordul proprietarului locomotivei, am putut să studiez mai de aproape problema respectivă 8)

După cum bine am presupus, butonul de pe roata motoare principală este profilat, cu feţele polizate înclinate spre înapoi, iar gaura profilată a contramanivelei se potriveşte doar în poziţia respectivă. Eu observ aici trei căi de rezolvare a problemei:
1) cu o freză FOARTE fină se reface profilul butonului, creându-se a doua poziţie de aşezare a contramanivelei, de data aceasta corectă;
2) se scoate piesa respectivă din roată şi se presează înapoi în poziţia corectă (asta dacă nu cumva mai găsim nişte profile în piciorul butonului şi în orificiul corespunzător din roată);
3) ne împăcăm cu ideea şi lăsăm lucrurile aşa cum sunt :D