Autovehicule Romanesti

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Culmea e ca nici la Malaxa n-am gasit nimic despre asa ceva. Din ciocan nu ai cum sa faci un camion si sa-l faci doar in '53 si apoi brusc sa te opresti......

Evident vorbim de ceva asamblat la 23 august, nicidecum facut. Si probabil intr-un numar foarte redus...dar prezentat de propaganda ca o mare realizare...ca de aia era propaganda....
 
Circulind pe 310 spre Oradea, dupa halta Madaras Bihor, pe stinga este o stina unde am vazut un camion abandonat. De fapt doar cabina si sasiul, semana cu SR 101 din linkul metropotam. Insa nu am reusit sa il pozez.
 
  • Like
Reacții: mrpuf
catalin post_id=165646 time=1521527848 user_id=237 a spus:
Andrei, poza este luata in curtea 23 august (fosta Malaxa, actuala Faur...) si este relativ cunoscuta. Camionul e Tatra. E o poveste si cu camioanele astea facute la "23 august". Exista mentiuni pe internet....dar...si multe semne de intrebare.... Se vorbeste despre o documentatie sovietica, despre platforme de ZIS...dar camionul asta respira Tatra toata ziua.

Si dreptate Catalin, la mine a prins propaganda după 65 de ani :? .Cred că modelul Tatra 111 este comparabil. Se poate să fi fost ceva preluat și îmbunătățit în stilul bine cunoscut?
PS: Cătălin am scris și pe urmă ți-am citit ultimul post.
 
Constanta 1967, frumos foc:

27752410_1610910645630130_5387917963273144043_n.jpg


colectia Photo Istoria.
 
ICRA post_id=165644 time=1521505812 user_id=1819 a spus:
Nu știu dacă s-a mai postat:
Autocamion C15 fabricat de 23 August.
40867611982_833b3938e3_o.jpg

Sursa forumul aro4x4.
Autocamionul este facut cu piese din URSS, in principiu sasiu+transmisie YAZ 210G (ЯАЗ-210Г), posibil si motorul.
Cabina este confectionata la 23 August.
Camioanele Tatra au in particular un sistem de axe articulate pe un sasiu tubular in care se afla axul cardanic, astfel ca rotile neaflate in sarcina sunt inclinate catre interiorul caii de rulare.
 
Am vrut sa amân postarea crezând că voi avea chef și timp să fac o versiune 2, nu am avut, dar nu mă pot abține:
43029072624_aebfc4a11f_o.jpg

ARO 244 H0
 
Facut de tine ? Bravo !
E de imbunatatit dar deschide poarta multor planuri. In loc sa cautam modele de adaptat la ce am avut noi, poate le facem....
Nu ma pricep la tehnologia folosita, evident produsul final se poate imbunatati, dar important e ca ai inceput drumul !
 
Cosmin, Cătălin mulțumesc.
Da e H0 printată cu filament.
Cosmin ai dreptate dar chiar și la printul asta am dat rasol cu vopsirea la pensulă :roll: . Am vrut să fac o poză profi și mi-am dat seama că arata oribil așa că am pus poza asta low mai mult inspirat de podul tau Parcul Auto CFP.
O să printez una nouă și o să folosesc Primer+ Spray, cred că o să arate mult mai bine.
Cătălin speram să comentezi prima oară la postul Uzina Floreasca :D.
 
Ma bucur ca postul meu a servit de inspiratie.
Chiar daca este print 3D "cu filament", se pot obtine rezultate destul de bune daca se chituieste si slefuieste in prealabil, ori de cate ori este nevoie. Cu pensula nu recomand, stratul de vopsea estompeaza detalii si proportii...
 
Și tot stratul de vopsea aplicat manual crează particule mici ca de nisip. Eu am scris mai sus că sunt conștient că nu e o lucrare pregătită de critică, dar e singura pe care o am la momentul asta :D . Pe mine mă satisface pentru că miop cum sunt îmi dă sentimentul ăla de '70 :D .
 
Evoluția dotării cu automobile a armatei române între 1948 și 1957
http://www.estica.eu/article/evolutia-dotarii-cu-automobile-armatei-romane-intre-1948-si-1957/
 
off Florin. Atrag atentia ca autorul acestui articol este un individ cu grave probleme la mansarda, banat cam pe toate forumurile unde a scris, un student “celebru” al Universitatii de Istorie din Bucuresti datorita unor grave derapaje ... la turnul de control. Omul este primit doar pe paginile pro-moscovite ( Russiatoday...), cunoscandu-i-se discursul activ pro-rus. Nu fac decat sa-ti citez prima fraza din articol:

“În anii războiului, armata noastră dispunea de foarte puține tancuri și automobile, și acestea în totalitate procurate din import. Tracțiunea, în mod deosebit la artileria din organica diviziilor era hipo, aprovizionările și transportul materialelor se făceau cu trenul și cu căruțele, comandanții până la nivel de regiment mergeau călare, iar trupa mărșăluia pe jos.”

Cine studiaza putin stie ca nu am stat pe roze, dar nici nu am carat tunurile in spate. Fordurile produse la Bucuresti tot de import erau probabil. Seniletele Malaxa erau facute pe Marte...

Articolul se inscrie in linia generala a acestui specimen. Dupa 1948 Romania a descoperit curentul, apa calda, etc...Totul pron aportul lui Ivan cel care a civilizat Romania. Are un articol pe tema asta de-ti vine sa plangi...

“rușii, pe lângă brutalitate, au și construit ceva aici, de fiecare dată când au venit, au pus bazele profunde ale modernității, pe care românii cu condcutătorii lor cu tot, erau prea proști ca să poată măcar să miște un deget pentru ele.”

mai spun ca o simpla cautare dupa numele autorului pe google o sa-ti spuna cine e. Eu nu o sa mai spun din respect ptr fostii mei profesori din facultate care au trebuit sa suporte un extremist de stanga, violent si arogant, caruia internetul i-a dat sansa sa se afirme acolo unde lumea reala l-a trimis la plimbare...

luati cu mare semn de intrebare cam tot ce scrie specimenul asta.
 
Am luat de buna evidenta pentru ca zice "Serviciul Istoric al Armatei, f.Direcția Tancuri și Auto, rola. 3.838, dosar 307/1958, cadrele 479-631"
Urmeaza sa ajung la Arhivele militare si sa vad despre ce este vorba in acel dosar.

Multumesc de atentionare, nu stiam pana acum nimic despre tipul asta.
 
catalin post_id=166990 time=1541774700 user_id=237 a spus:
Fordurile produse la Bucuresti tot de import erau probabil.
Deci am scris-o și rescriu ca unul care lucrează în industrie; la București / Floreasca fabrica Ford era o fabrică în toată puterea cuvântului. Trebuie să facem diferența dintre o uzina de presaj/ștanțare și o fabrică de asamblare. Ce spui este corect doar parțial pentru că nu mașinile erau de import ci panourile și piesele. Mașina este un ansamblu iar asamblarea se făcea la etaj in Floreasca pe linia de asamblare plus vopsire până la produsul final. Știu că Floreasca (viitorul Auchan 8) ) pare mică dar nu este.
Nu știu de unde veneau panourile poate Anglia sau SUA și pe ce rută, deși bănuiesc că veneau pe mare la Constanța și apoi cu trenul.

Pentru tot ce ai spus in postare, tot respectul :D .
 
  • Like
Reacții: mrpuf