Locomotive cu Abur in Patrimoniul Cultural National

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sighetul Maramatiei,

e dusa in ecartament de larga. Mai e una la fel in depou la Galati. Din pacate orasul de pe Dunare nu a dat prea multi pasionati de trenuri, asa ca informatii sunt putine, desi in zona sunt adevarate comori.

later edit: tenderul 230-ului de la Arad este modelul contruit de uzinele romanesti si este putin diferit de cel german standard, prin felul in care a fost bine organizat buncarul de pacura si cel de carbune. Cred ca cei din zona ar face un mare bine daca ar face cateva imagini mai bune ale acestuia pentru aceiasi care nu cunosc diferenta.
 
catalin a spus:
Sighetul Maramatiei,

e dusa in ecartament de larga. Mai e una la fel in depou la Galati. Din pacate orasul de pe Dunare nu a dat prea multi pasionati de trenuri, asa ca informatii sunt putine, desi in zona sunt adevarate comori.

Nu am stiut de ea cind am fost acolo.Cu siguranta m-as fi implicat in fotografierea ei, decit sa caut biroul bagaje de mina in eurogara.
 
hmmm...

catalin, tu ai vazut poza aceea cu o 50.100 la Tulcea ? cosul acela e o inventie locala a vreunui pasionat de filme Western sau chiar a existat asemenea parascantei la CFR?
 
Salut Horia,

nu, nu a existat niciodata un asemenea parascantei, plus ca la 50.100 in afara de plasa din cos si eventuala viziera nu stiu sa fi avut alta interventie.
Masina a fost folosita la un moment dat ca si cazan de abur (ca multe altele) si in acest caz se monta un esapament pentru aceste locomotive-centrale. Cand s-a facut restaurarea ei nu s-a indepartat complet aceasta constructie (probabil din nestiinta), peste cosul original al masinii ramanand sudata palnia aia.
 
de altfel, nu a mai ramas mare lucru pe cazan si nici din distributie... asa ca nu stiu cat putem vorbi de restaurare, as spune mai degraba conservare si poate punere in valoare ca exponat static...

desi e off topic, reiau aici ceea-ce spuneam intr-o discutie cu Gabi Todoran ieri, prezenta unor elemente recente pe 060 DA 001 (maini curente, lipsa unor furtune, etc) ar face in Elvetia ca operatia sa nu fie considerata ca restaurare ci reparatie... la SBB Historic, o Be4/6 a fost restaurata, in sensul ca s-au creeat treptele corespunzand usilor disparute de mult la cabine (laterale si frontale), cu mainile curente aferente si conturul usii din benzi de tabla, inclusiv clante, insa lipsa unei usi functionale a facut ca respectivul canton, unde trebuia expusa, sa refuze sa plateasca costurile restaurarii...

desigur, este un caz extrem si cam obtuz, in acceptia mea, insa parca DA 001 cu maini curente si mai ales cu oglinzi de Buceag la cabina parca nu arata cum trebuie... :roll:
 
Tulcea nu Galati. Eu am modificat ce ai scris pe pagina precedenta.
Nu pot Horia sa sper la mai mult decat ca aceste masini sa nu dispara complet. Este importanta chiar si aceasta urcare pe o bucata de sina si o mana de vopsea, pentru ca astfel sunt in ochii oamenilor si poate exista o sansa sa mai existe si maine.
Nu ca expunerea lor ar fi impiedicat pe romani sa le taie (vezi 40 Dintata de la Iasi, taiata ca-i obtura omului crasma), dar e primul pas spre...ceva.

Starea locomotivelor astea reflecta exact interesul romanilor pentru ele.
Ai idee de vreo initiativa a unui club/grup de persoane care sa merga cu peria de sarma in mana si o mana de vopsea sa faca ceva macar pentru un pitic de 764 ?

Eu nu stiu prea multe. Toti viseaza la un 142 functional, dar hai sa incepem cu o biata Mocanita... Dar sa revenim la locomotivele cu abur din patrimoniul nostru.
 
Salut catalin,
Ai idee de vreo initiativa a unui club/grup de persoane care sa merga cu peria de sarma in mana si o mana de vopsea sa faca ceva macar pentru un pitic de 764 ?
Da,
In curtea liceului CFR Timisoara se afla un 764 , in primavara asta cadrele au zis :
-Mai nu am mai vopsit-o de mult...
-Ia vorbiti cu maistru sa ii puna pe elevii de la practica sa o curete si sa o vopseasca :D

Zis si facut , cand am timp dau o fuga pana la liceu sa ii fac o poza 8)
 
Eu nu stiu prea multe.

Bravo, asta e una din ele, desi e facuta probabil de un director de scoala care are grija de ce este in curtea lui. Oricum nu conteaza decat finalitatea.
Ar fi interesant, ca stiu ca ai un aparat foto bun, sa faci cat mai multe poze cu putinta. In limita unui timp disponibil, am in plan sa fac pe forum o discutie despre Mocanitele noastre (mai exact seria Resita Standard 764 ) precum cea din curtea liceului cu pricina. Si ar fi buna orice poza....
 
Cosul acela de la locomotiva 50.506 e o inventie fantezista a celor care au restaurat locomotiva. Ne-am sesizat, am discutat si se pare ca in scurt timp va fi demontat de acolo (e un segment de tabla introdus in cosul original al locomotivei).

La CFR au existat destule locomotive cu parascantei, dar niciunul din tipurile de parascantei n-a fost atat de "fantezist".
 
Merci de filmulete Dan!

La primul film se vede 230.147 in dubla tractiune la remorcarea trenului regal, nu se vede numarul tenderului nici a doua locomotiva fiindca e o secventa taiata; de asemenea, nu recunosc gara...

In al doilea link, un articol care sintetizeaza situatia actuala a transporturilor CFR in general, si a ideii "trenurilor nostalgice" in special.
Oferta poate fi citită încă pe site-ul Regionalei CF TimiÂşoara, deÂşi trenul de epocă nu mai pleacă din gară, pentru că locomotiva cu abur s-a stricat. Dar poate că RCF TimiÂşoara n-a aflat încă...
:D

Ma intriga urmatoarea afirmatie din articol:
Această locomotivă, botezată iniĂžial "Steierdorf", e alintată astăzi de mecanici "Neagra".

Din cate stiu eu, "Steyerdorf" se chema numarul 500, prima locomotiva articulata sistem Fink-Engerth, construita la Viena de catre StEG in anul 1862. :confused:

Un frumos desen in penita al acestei locomotive se poate vedea la pagina 91 a cartii "Istoria tractiunii feroviare" de Serban Lacriteanu, Ilie Popescu, volumul I.

Catalin, poti sa ne spui ce locomotiva este aceasta "Neagra" de care se face vorbire aici si care anume este?
 
Salut Dorin,

Neagra -cum se alintau locomotivele cu abur prin depourile Arad si Timisoara- este 50.065, din poza postata aici de Cristi. In articol e pozata pe unul din viaductele liniei de Anina. Nu am comentat articolul pentru ca, in ciuda unui ghiveci de informatii eronate -una din ele e povestea cu Steyerdorf-, articolul aduce in discutie ideea absolut pozitiva a restaurarii acestei locomotive cu abur.