Locomotiva fara foc 20064

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.835
1
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#1
In ITF se face referire la un numar de 4 locomotive fara foc, printre care si supravietuitoarea noastra, locomotiva 20064 (Bft-n2, Henschel 20064/1924), aflata la Sibiu.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Avand nevoie de ajutorul vostru, vin cu urmatoarea intrebare:

Stie cineva ce lungime are peste tampoane si ce ampatament are?
Eu am luat o locomotiva asemanatoare de la Liliput pentru conversie, insa este ceva mai lunga decat 20064.

O imagine ceva mai buna, cu laterala locomotivei ( de pe http://bda-train-blog.blogspot.pt/2009/10/cfr-20064-at-sibiu-steam-locomotive.html ),
in comparatie cu modelul Liliput



You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


In revista "Die Lokomotive", din anul 1926, la pagina 6, este o locomotiva fara foc, fabricata de Henschel si ceva date, insa ampatamentul dat acolo, de 1800 mm , imi pare a fi eronat.

http://www.fini.net/~bersano/Allemand-German/Die_Lokomotive-y1926.pdf

http://www.fini.net/~bersano/Allemand-German/

Tot cautand dupa locomotivele germane fara foc de tip B (cu 2 axe motoare), am observat ca diametrul rotilor si ampatamentul nu difera prea mult. De exemplu, locomotiva Hen 12469/1913 are rotile de 870 mm si ampatamentul de 2510 mm, cu o lungime de 8700 mm, iar locomotiva Hen 28394/1948 are rotile de 900 mm, amp. 2500 si lungime de 8600 mm. Imi permit sa presupun ca, locomotiva are la baza un proiect comun , avand capacitatea cazanului mai mica (cele germane aveau 12,5 mcubi) , si implicit , lungimea mai mica.
 

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.835
1
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#2
Revin cu alta intrebare:

La pagina 389 din ITF, vol. 3 este schita cazanului locomotivei fara foc. Despre care locomotiva este vorba? Desprea cea dea la Sibiu sau despre cea de la Oil Terminal Constanta?
Este vorba despre un cazan de aprox. 11 mcubi, deci locomotiva de tip Cft-n2 Hen 20278/1928 iese din discutie, capaciatea cazanului fiind de 12 mcubi.
 

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.835
1
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#3
M-am lamurit de unde provine acest desen.

In revista Die Lokomotive din 1943 , la pagina 40, este descrisa in detaliu o locomotiva fara foc fabricata de Krupp. Desenul cazanului este acelasi cu cel publicat in ITF la pagina 389m din vol 3.
Singura diferenta este limba in care este scris textul pe desen...

Mai jos , pdf-ul revistei din 1943:

http://users.fini.net/~bersano/Allemand-German/Die_Lokomotive-y1943.pdf