• Forumul este in proces de upgrade!

Garnituri corecte

sandy

Well-Known Member
#1
Stimati trenulisti!
Deoarece multi dintre noi dorim sa ne alcatuim garnituri care sa reflecte cit mai bine adevarul istoric si realitatea,propun sa dezvoltam acest topic.Ii rog pe "greii" :D forumului sa ordoneze ei cum stiu mai bie.
Pina atunci pun si eu prima intrebare:
Cu ce locomotiva si in ce garnitura merge vagonul C4up produs de Piko?
Adica asta:
http://jucarii.com.ro/produs.php?cod=ar24
Multumesc,
sandy
 

LDH

Well-Known Member
#2
Mda, grea intrebare
Din cate cunosc eu este un vagon venit din Ep.II si a fost in mai multe variante B, BC si C. Sper sa nu ma insel.

Cu locomotiva poate ne ajuta Amiel, drg sau PDI, mentionati in ordine alfabetica :D
 

drg

Active Member
#3
Dupa cum spune si mica nota informativa de la Piko vagonul face parte din prima serie de vagoane de persoane reconditionate de la DR imediat dupa W.W.II(razboi).Existenta sorturilor le face sa semene cu Schurtenwagen- de dinainte de razboi.Au fost gindite pt trafic de mici distante si navete.Au fost folosite deasemeni la trenuri directe,iar in aceasta vopsire la trenurile care treceau in RFG.Banuiesc (dar pot fi comfirmat sau foarte bine infirmat) ca au fost trase de Br.01 sau Br.03.Orice corectie sau complectare e binevenita. :bye:
 

robertanasa

Well-Known Member
#4
Salutare la toata lumea!

Ma bucur ca s-a facut un topic si pe aceasta tema, care ma roade de mult timp. Doresc sa stiu cu ce tip de vagoane a circulat aceasta locomotiva: http://jucarii.com.ro/produs.php?cod=ME70

Cu deosebit respect,
 

robertanasa

Well-Known Member
#6
FloS a spus:
Salut Robert!

BR 55 este o locomotiva dedicata transportului de marfa..."GĂźterzug"
Multumesc frumos!
Inca cateva intrebari, referitoare la aceasi locomotiva: In ce epoca o pot integra?
Poti sa ma ajuti cu un link spre vagoanele Guterzug?
Aduce cineva asa ceva ca nu am vazut pe nici un site?
Tot ce am gasit, sunt denumite Guterwagen.

Multumesc frumos pentru sprijin!
Cu deosebit respect,
 
A

Anonymous

Guest
#7
dar setul de 7 vagoane de la Rivarossi---Simplon Orient Express ep.II,cu ce locomotiva merge ? (art.nr.4010,nr.4011,nr.4020 )
 

sandy

Well-Known Member
#8
@Robert:
Uite aici o garnitura care se vrea corecta:
http://jucarii.com.ro/produs.php?cod=st51
dar uite si una cu vagoane de persoane(Ciuv,cred) si un Pwg de bagaje:
http://jucarii.com.ro/produs.php?cod=st49
s
 
A

Anonymous

Guest
#9
@Robert
dupa cita germana stiu eu,si dupa cum inteleg eu intrebarea ta,Guterzug si Personenzug ( sau Schnellzug ) nu au nimic de a face cu un anumit tip de vagoane,ca dupa aceea ai sa intrebi daca nu stim un link spre locomotive Guterzuglokomotive sau Schnellzuglokomotive, deci unele erau folosite pt.garnituri de marfa si unele pt.garnituri de calatori.
vagoane de marfa ep.II si III aduc multi,problema este ca nu cumva cumparatorul sa se razgindeasca...
 

FloS

Active Member
#10
guterzug inseamna tren de marfa ....freight train
si pentru cei care se mai incurca in termenii nemtesti iata un mic dictionar german-englez ...in engleza sper ca se intelege...NUUUU?
http://www.worldrailfans.org/Articles/Europe/Ger-EngDictionary.shtml
 
A

Anonymous

Guest
#12
FloS ,daca te referi la mine,chiar nu inteleg unde este greseala,pt. ca atunci cind am spus "garnituri de marfa" mi se pore logic ca se intelege "tren de marfa".
(iar Guterwagen cred ca stie toate lumea ca inseamna vagon de marfa)
dar vad ca am sarit toti sa-l lamurim pe Robert si s-a uitat de intrebarea mea...
 

drg

Active Member
#14
pt gaby7291 In 11 aprilie 1919 s-a deschi o ruta suplementara celei existente,o ruta noua care ocolea Germania. Trenul pleca din Paris -Gare de Lyon trecea in Elvetia prin tunelul Simplon(de unde si numele trenului Simplon Orient Express) prin Laussane ,Milano,Venetia,Trieste,Belgrag si apoi Instambul.Dupa cum vezi trcea prin 5 tari si in fiecare tara era tractat de o alta locomotiva din tare respectiva. In
Franta o locomotiva franceza,in Elvetia de una elvetiana,si Cam atit deocamdata ,mai cautam.
 

PDI

Well-Known Member
#15
@ sandy, LDH

C4Ăźp54, este un vagon din 1954, cum ii spune si numele. A circulat (probabil) pe linii secundare. Il stiu ca vagon de S-bahn, tractat de E11 in DDR, dar nu reusesc sa-mi amintesc in jurul carui oras.....savarina! Apelam la memoria auxiliara, adica colectia Der Modelleisenbahner!

PDI
 

sandy

Well-Known Member
#17
Multumesc,PDI,de S-Bahn Leipzig stiam,cu celebra garnitura produsa si de Piko,dar in culori albastru-galben.Eu as fi tare curios sa stiu de asta vopsit verde pentru ca m-am gindit sa-l iau dar nu stiu la ce loco sa-l pun.
Oamenii pe masura ce imbatrinesc devin tot mai fixomani iar fixul meu acum e sa fac garnituri care exista in epocile de interes pentru mine.Prin urmare,am inceput sa vind tot ce nu are legatura cu fixatia mea:)))
s
 
A

Anonymous

Guest
#18
Multumesc drg, pt.raspuns, de tunelul Simplon nu stiam, dar tot nu stiu ce locomotiva sa iau pt. ca nu prea imi place cam nimic de la francezi,elvetieni sau italieni.
Jouef face o loco frumoasa cu abur 141 P--SNCF (art.nr.HJ 2003) dar este cam scumpa, dar mai mult mi-ar fi placut loco Brawa art.nr.0207 dar s-a terminat stocul. daca vor relua productia cu siguranta iau una,mai ales ca macheta mea v-a avea ca tema epoca 5.
 

FloS

Active Member
#19
gaby7291 a spus:
FloS ,daca te referi la mine,chiar nu inteleg unde este greseala,pt. ca atunci cind am spus "garnituri de marfa" mi se pore logic ca se intelege "tren de marfa".
(iar Guterwagen cred ca stie toate lumea ca inseamna vagon de marfa)
dar vad ca am sarit toti sa-l lamurim pe Robert si s-a uitat de intrebarea mea...
lui Robert i-am raspuns :wink: care confunda guterzug cu guterwagen...s-a clarificat :lol:
 

catalin

Well-Known Member
#20
gaby7291 si drg

FYI

Simplonul a circulat incepand cu data de 15 aprilie 1919 pe traseul :
Paris, Lausanne, Brique, Simplon, Milano, Venetia, Triest, Zagreb, Vinkovci, Belgrad, Sofia, Constantinopol.

De la Vinkovci o parte din WL formau grupa de Bucuresti si circulau pe traseul: Subotica, Jimbolia, Carpinis, Timisoara, Orsova, Turnu Severin, Craiova, Pitesti, Bucuresti.

De la Paris la Bucuresti, Simplonul facea in 1919 82 ore si 40 minute, in 1921 79 de ore si 35 minute, in 1926 62 ore si 15 minute etc....

Grupa de Bucuresti circula lunea, miercurea si vinerea.

Revenind la locomotive, ma voi limita la a scrie careva din masinile ce au remorcat trenul la inceputul anilor '20, pentru ca lista e mult prea mare:
pentru Romania poti utiliza linistit un 230 in varianta de epoca 2 sau un 231 Pacific. Pentru prima exista model industrial adaptabil, pentru a doua locomotiva, nu.
Serbia:
JDZ seria 101
JDZ 01
JDZ 04
JDZ 05

Bulgaria:

BDZ 142-149
BDZ 150
BDZ 101-106
BDZ 7-8
BDZ 08

Turcia:

CO 101-116
CO 64-66
OB 101-112
CO 71-74

Pentru Franta si Elvetia lista ocupa cateva pagini si mi-e greu sa o reproduc in intregime aici.
Voi mai aminti doar cazul Elvetiei care asigura tractiunea cu celebrele A 3/5.

Daca vei dori sa obtii ceva original dar si corect istoric poate ca ar trebui sa te axezi pe un 230 CFR care pe la mijlocul anilor '20 a preluat tractiunea Simplonului pe ramura de Bucuresti.
In Romania, trenul mentionat de tine avea in acea perioada in compunere:
1 WL pentru Paris
1 vagon clasa 1/2
1 WR pentru Vinkovci
1 vagoan de bagaje pentru Lyon (pe 4 osii)
1 vagon de bagaje pentru Vinkovci (pe 2 osii).
 
Sus Jos