• Forumul este in proces de upgrade!

Macaze la TT - alegeri, motoare, posibilitati...

bogdanra

Well-Known Member
#1
Salut
Zilele acestea am avut o gramada de discutii despre macaze si actionari si deja am inceput sa imi fac probleme. Pentru a nu investi aiurea un buget care si asa este delimitat de parametri josi

Am cateva intrebari si, v-as ruga, sa aveti mila cu mine.

Am inteles ca la Tillig ar fi o problema cu deraierea trenurilor lor datorita lipsei indexarii. What is that? ;-)
La Conrad miscarea este directa fara sa fie o anumita incetineala necesara realismumului... Pot trai fara asta, dar daca este posibil ca macazul sa se miste incet ...de ce nu?
Tot asa am inteles ca trebuie motoare de macaz cu 6 fire pentru a polariza si inima.

Alte sfaturi va rog? Macazele ca atare sunt Tillig, ce avem noi.
O sa avem nevoie de 6 - 7 macaze... Hai 8 ;-)
 

felippe

Well-Known Member
#2
Nici eu nu am auzit de "indexare" in modelismul feroviar dar iti pot da multe sfaturi despre actionari.

In primul rand, daca vrei miscare lenta, prototipica si o actionare de incredere atunci trebuie sa uiti de Conrad si sa incerci sa tintesti mai sus: Tortoise, Cobalt, Fulgurex.

Polarizarea macazelor este suficienta cu o singura pereche de contactee inchis / deschis (deci 3 fire).

In practica, chiar daca ai o actionare care nu are contacte pentru polarizare se poate indrepta situatia prin montarea unui microcontact pe elementul mobil al actionarii.

In general nu are importanta producatorul macazului decat daca vrei sa folosesti actionarea aceluiasi producator.
 

bogdanra

Well-Known Member
#3
Multumesc frumos.
In general cred ca si banutii conteaza, asa ca as ramane la Conrad sau...dein cate am vazut...Fulgurex au un pret bunicel.
Nu vreau nici sa prapadesc banii fiind la inceput
 

felippe

Well-Known Member
#4
Tocmai, pentru ca esti la inceput, de ce nu iei mai usor, sa construiesti o diorama cu mai putin macaze.

Actionarile de la Tortoise, Cobalt sau Fulgurex pot fi refolosite daca dupa ce ai inceput prima diorama vrei sa renunti la ea si sa incepi alta, recuperand ce se poate.

Si in plus, Tortoise si Cobalt se instaleaza extrem de usor; exista pana si sabloane pentru marcarea gaurilor de fixare, a gaurii de trecere a tijei de actionare de sub blat catre macazul de deasupra...

Nu e foarte complicata nici fixarea actionarilor Conrad dar reglarea lor ia mai mult timp decat la celelalte.

In ce priveste Conrad, cred ca Horia ar putea sa iti spuna mai multe; numai sa citeasca si sectiunea asta a forumului, nu numai cele despre vagoane si locomotive reale...
 

bogdanra

Well-Known Member
#5
;-) Multumesc frumos
Nu vor fi multe macaze... este vorba de o gara si unde ai 6 macaze... din linia principala pleaca o a doua linie din care pleaca linia de magazie... in final liniile se intalnesc la loc pentru a pleca mai departe asa cum au venit. Pe linie simpla.

Am mai renuntat la 2 macaze intre timp. In Romania nu am gasit la un pret atractiv niciunul din cele prezentate. Bine, ideea este ca am primit si un suport neasteptat de la cineva care a instalat CONRAD-uri, deci voi avea supervizare ;-)

Discutia despre Fulgurex / Cobalt / Tortoise ramane insa in picioare si am retinut ajutorul. Multumesc frumos.

Am inteles si termenul de indexare. Era vorba de inima macazului care nu ar fi avut arc si era nevoie ca motoraul sa o tine fixata , spre deosebire de altele unde sta fixata acolo pe pozitia aleasa cu un arc.
 
Sus Jos