Colecția lui Iaşu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Am si cateva vagoane istorice care nu sunt acasa. Unele sunt vospite, altele sunt dezmembrate iar 2 restaurante nici nu sunt scoase din cutii.

Fleischmann 580901


Luat pentru a face vagon CFR ep II, ABiil 39900 dupa 1929. Pana in 1929 a fost CFR 01824.

Fleischmann 576501


Luat pentru a face vagon CFR ep II, Ci 79000. Tot dupa 1929 o sa fie incadrat.

Brawa 45450


Luat pentru a face vagon CFR ep II, Ci 79000. Tot dupa 1929 o sa fie incadrat.


Roco 45699


Luat pentru a face vagon CFR ep IV, Aafld 10000. O sa fie pentru anii 1960.


Brawa 45301

Luat pentru a face vagon CFR ep IV, Bafld 79100. O sa fie pentru anii 1960.

Rivarossi 4088


Luat pentru a face vagon CIWL ep III, VR 3785, vagon care a circulat in Romania.
 
Era o vreme cand visam la un marfar Holcim. Cum am trecut repede la cfr-izari si la modele noi cfr am tras pe line moarta acest marfar Holcim.

Liliput 235571



Liliput 224695 (curat)


Liliput 224695


Roco 47559



 
Vagon refrigerent epoca 3a, Amintiri Feroviare, cod 30001.

CFR Rfwz 3822112



Data de revizie, 21.10.51.
La insemnari scrie: "Verifica cutia de ungere 3 si 4 la destinatie IDM RmSarat"

Realul esta la Petrosani:

Septembrie 2013.
 
Dupa o calatorie destul de lunga a ajuns restaurantul CIWL, baza pentru o conversie CFR.
Au fost V.R.-uri ex-CIWL care au avut cutia de lemn acoperita cu lemn de teck si peste acestea s-a montat dupa preluarea de catre CFR in anii 1950 tabla. Vagonul va fi cu cutie de culoare verde acoperita cu tabla (documentat foto in 1968).

Liliput 386304


Modelul are KKK si e iluminat cu becuri.


Se poate face si pentru anul 1930-1940
gara_de_nord_1938.jpg

Grivita in 1938

Rheingold Liliput cod 382003
vagon salon cl a 2-a nr 10714


vagon salon cl a 2-a nr 10705


vagon salon cl 1-a nr 10501


vagon salon cl 1 nr 10508


Multumesc Gyuri pentru lumini. Vagoanele originale au avut becuri iar acum au riglete cu leduri.


Locomotiva pentru acest tren e de la Liliput, DRG 18 322.
 
Trenul meu CFR din anii 1920-1940 cu vagoane pe 3 osii s-a marit. Pe langa Brawa si FLH acum am si Roco. Am reusit sa iau de pe ebay de la acelasi vanzator 3 modele.

Vagoane cu compartimente pe 3 osii de origine prusaca.



Roco 44511


Roco 44508


Roco 44505


KKK



Un model Roco as mai cumpara, ROCO 44205B sau Roco 44500.

Unul dintre ele o sa fie pentru revizia Timisoara, cu numar autentic pentru statia de domiciliu Timisoara.
 
Am inceput sa iluminez vagoanele.

Vagoanele Y, cl 1. 2 si 1/2 de la Roco



Vagonul real:



Chiar daca ultima poza nu e focalizata tot se poate distinge lumina la culoar.
Un sarpe albastru




Dormitorul 60-41 verde, model Roco.



Dormitorul albastru 70-50 este iluminat la fel.


Dormitorul AVA200 AF



Rigletele sunt construite dupa masurarea si dispunerea compartimentelor fiecarui vagon, nu sunt riglete standard, la vagoanele de dormit rigletele sunt special facute cu dublu-traseu astfel incat culoarul sa fie iluminat si el exact ca in realitate, au potentiometru pentru reglarea intensitatii si tot ceeea ce este necesar pentru a functiona atat in analogic cat si in digital. La vagoanele Roco albastre s-a folosit lumina alb-neutru.
Abia cand am rulat vagoanele am vazut ca la unul din vagoanele Roco condensatorul nu functiona (defect de fabricatie).

Si o filmare:
https://www.youtube.com/watch?v=KGZ5J7eSlz8&feature=youtu.be
 
@costin212
Multumesc.

Ultimul vagon intrat in colectie este Bctmh 257 DBAG LsModels cod 46077.
Cuseta DB care va ajunge cuseta CFR seria 40-70 cu ramele ferestrelor vopsite in acelasi albastru ca partea superioara a cutiei. Vagon care merge pe Dacia, Ister si unele trenuri rapide interne.
Pentru ca vagonul real are lungimea de de 27500mm modelul are lungimea de 315 mm.



Interiorul



Aici o sa fie de munca



Realul pe Dacia




Am incaltat un model pentru a vedea cum sta cu Görlitz pentru 40-31



Nu e bine.
 
Nepotrivirile la boghiuri sunt mult mai usor de rezolvat in comparatie cu agregatele de sub sasiu. La boghiuri mai dai o gaura, mai tai ceva, o "scalzi" cumva...
 
LsModels 49142 Typ WL STU CIWL.

Luat pentru a face vagon de dormit CFR V.D.0017. Vagonul V.D.0017 a fost CIWL nr 2785 fabricat in 1925 la Atelier de Construction du Nord de la France, Blanc Misseron Crespin.

Epava V.D.0017 in 2004







Calitate LsModels:






Alaturi de restaurantul Liliput 386304. Aceste 2 vagoane plus 8 vagoane (Hecht-uri si Brede) for forma trenul accelerat 201 Bucuresti Nord - Curtici/Paris/Praga in anul 1949. Am cautat mult pana sa gasesc un tren care sa aiba in compunere vagoane V.D. si V.R. pe langa clasicele vagoane clasa.



In Istoricul Tractiunii Feroviare, volum 2, pagina 46 se vede partea superiora a vagonului.
 
Vagon de bagaje Fleischmann 5069.

Luat pentru a face vagon de bagaje CFR seria FID 5200. In ITF vol II la pagina 429 dupa locomotiva 50.783 se vede acest tip de vagon impreuna cu alte vagoane clasa toate pe 3 osii.
Intre 1920-1945 la CFR au fost 25 de vagoane de bagaje pe 3 osii, 19 vagoane FI si 6 vagoane FID (vagoane cu dinam si baterie pentru iluminatul electric).




Incet, incet iese de un tren de persoane format numai din vagoane pe 3 osii. Au existat si vagoane de posta pe 3 osii ex KKStB dar nu am nicio poza cu ele.

 
Pai am am un model de luat si apoi sa le bag pe toate la vopsit si inscriptionat. Mai dureaza putin.
 
Vagon clasa a II-a cu spatiu pentru biciclete , seria 50 53 84-96 006-6 Bdeem RO-CFR CALATORI. Model realizat de Studio. Trains-Addicted in serie limitata.

La baza a fost un model Sachsenmodelle, DBAG IR-wagen Bimdz 267.
Modelul a capatat scarile noi tipice CFR (fotodecupaj), sorturile tipice CFR (fotodecupaj), s-a chituit acoperisul si s-au pus bari, la modelul DB erau basorelief si s-a pus tabela de afisaj cu ruta.

Modelul reprezinta vagonul real asa cum circula in anul 2009 pe relatia Bucuresti Nord - Brasov, in trenul rapid 831.

50 53 84-96 006-6 Bdeem in Sinaia in 20.09.2009


Tabela electonica


Modelul





Scara si bara de mana



Sorturile



Tabela


Cateva imagini de pe pagina TA de facebook.







De la epoca VI trec la epoca IV.
Vagon de porsoane tip Hecht, clasa 1/2, 50 53 37-23 003-9.
Constructie WUMAG Gorlitz anul 1924 ,3 compartimente / 18 locuri cl. I-a , 4 comp / 32 locuri cl.a II-a.
Conversie Cristi Savin.



Alaturi de Dimitrov si de Bafmd-uri
 
Salut Florin ,
Vagonul de la care s-a pornit imi poti spune ce firma si ce numar de articol are ?
Multumesc !

Andrei
 
Salut Andrei,
Hechtul de mai sus e Roco 44444.
Cum la CFR Hecht-urile fabricate in perioada 1923-1925 au fost cu 7 compartimente, (clasa A., A.B., A.B.C., B., B.C. ) modele CFR se poat face si din Roco 45645, 45443.

Verde CFR. Un Dimitrov si un Hecht in anul 1971.

 
piti a spus:
Salut Florin ,
Vagonul de la care s-a pornit imi poti spune ce firma si ce numar de articol are ?
Multumesc !

Andrei

Sau daca te referi la primul vagon, atunci poate fi Sachsenmodelle 14507 :)

De pe pagina facebook TA: https://www.facebook.com/103843836359319/photos/a.531863010224064.1073741852.103843836359319/654603797949984/?type=1&theater
 
Vagon clasa a II-a , seria 50 53 22-96 008-7 Beem RO-CFR CALATORI. Model realizat la comanda de Studio. Trains-Addicted.

La baza a fost un model Sachsenmodelle, DBAG IR-wagen Bimdz 267.
Modelul a capatat scarile noi tipice CFR (fotodecupaj), sorturile tipice CFR (fotodecupaj), s-a chituit acoperisul si s-au pus bari, la modelul DB erau basorelief si s-a pus tabela de afisaj cu ruta.



alaturi de 50 53 84-96 006-6
 
In luna mai prezentam vagonul cuseta Bctmh 257 DBAG fabricat de LsModels, cod 46077.
Trecut prin transformari la Savin, a ajuns vagon cuseta CFR seria 61 53 40-70 004-1 AcBcmee.

40-70 004-1 pe "Dacia" in Budapesta - 2007.






Interiorul

DB


CFR


Sorturile specifice care mascheaza agregatele fixate pe sasiu
DB


CFR


Rezervorul de la WC la 40-70 003.




Atentie cand alegeti sa faceti un model CFR.
Mai multe vagoane 40-70 au ramele ferestrelor vopsite in acelasi albastru ca partea superioara a cutiei. Vagoanele 40-31 si 40-70 005-007 au ramele de culoare gri-argintie. Atentie si la sorturi, la gurile de alimentare cu apa si la dispunerea ferestrelor pe partea culoarului. Sunt diferente de la vagon la vagon.