BR52

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#1
O frumoas㒠locomotiv㒠cu abur pentru trenuri de marfă’, întâlnit㒠în diverse forme, înmatriculă’ri, culori, versiuni etc. şi, mai ales, cu simpaticele tendere "bă’rcuţă’", este BR52. Versiunea H0, dup㒠câte cred eu c㒠ştiu, a fost produs㒠de Guetzold, Liliput şi Roco (în ordine alfabetică’). Deoarece în posesia mea nu se afl㒠nici mă’car un exemplar de BR52, îi rog pe posesorii acestor locomotive s㒠le prezinte în cadrul acestui subiect, cu cât mai multe detalii - roţi, biele, motor, angrenaje, dotă’ri, caracteristici etc., iar filmă’rile sunt binevenite.
 

felippe

Well-Known Member
21 Ian 2006
1.445
4
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
#2
Imi aduc aminte ca BR 52 era pe lista mea de cumparaturi acum multi ani, prin 2003 daca nu ma inseala memoria, cand am avut o scurta perioada de ratacire, fiind interesat de TT...

Am avut ocazia sa admir in realitate modelul la una din expozitiile organizate de Mihai Craciun si imi aduc aminte ca, la cate cunostinte aveam eu atunci, imi parea a fi un model foarte reusit.

Scuze de paranteza Mircea dar interesul tau in BR 52 mi-a trezit unele amintiri placute.
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#3
în 2003 m-am pomenit nas-în-nas cu o BR52 reală’, transformat㒠în 150.1105 CFR şi pă’strat㒠în Muzeul de Locomotive cu Abur din Sibiu, iar simpaticul nostru coleg Sandy, la sugestia mea, a refă’cut poza respectiv㒠în 2009 în versiune H0

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#4
Un model FOARTE reuşit este BR52 Roco nr.art.62185

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Ia s㒠vedem mai bine:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Locomotiva beneficiaz㒠de roţi motoare metalice cu spiţe fine, bielele de cuplare şi bielele motoare sunt metalice, iar capetele de cruce, culisele şi celelalte biele sunt din plastic. Jumă’tatea de jos a tenderului "bă’rcuţă’" este metalic㒠şi grea, adă’postind motorul cu 5inci poli înclinaţi şi volant, care antreneaz㒠ultimele dou㒠osii ale tenderului şi, prin cardan, toate cele cinci osii motoare ale locomotivei.
Grupurile de câte trei faruri de la capetele locomotivei sunt luminate de LED-uri (destul de) warmwhite, în funcţie de sensul de mers.
Din construcţie, simpatica BeRe52 este dotat㒠cu sunet, difuzorul fiind plasat în cazan, iar în coşul ei se poate instala un generator de fum Seuthe 11. Sunetele sunt frumos realizate, iar pufă’iturile sunt destul de bine sincronizate cu mişcarea roţilor motoare, obţinându-se aproximativ patru pufă’ituri per rotaţie ca în realitate. îmi place foarte mult sunetul de frână’
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#5
Detalii:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Mecanismele sertarelor sunt mai complexe decât cele ale multor alte locomotive cu abur, iar firma producă’toare s-a stră’duit s㒠le realizeze corect:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#6
Tenderul este menţinut cât se poate de aproape de locomotiv㒠atât în linie dreaptă’, cât şi în curbele R2 Fleischmann, aceasta fiind raza minim㒠admisibilă’:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Dup㒠cum spuneam mai înainte, tracţiunea este asigurat㒠de ultimele dou㒠osii ale tenderului şi de roţile motoare ale locomotivei:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Cardanul acţioneaz㒠printr-un angrenaj cu melc asupra osiei a patra motoare, mişcarea fiind transmis㒠mai departe prin bielele de cuplare, ca în realitate.
Singurul nod în papur㒠pe care l-am gă’sit la aceast㒠locomotiv㒠(da, chiar am gă’sit unul!
) const㒠în faptul că’... saboţii de frân㒠de la tender nu sunt în linie cu roţile respective...
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

... dar cine observ㒠acest minuscul detaliu, privind o locomotiv㒠atât de spectaculoas㒠şi de bine realizată’?

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.324
4
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#7
în încheiere, iat㒠dou㒠filmă’ri edificatoare:
http://youtu.be/tkEbkVuur6c
http://youtu.be/KU8NTaap86g
în concluzie, avem de-a face cu o locomotiv㒠excelentă’, de care eu unul sunt foarte mulţumit. Pe noile mele că’i ferate R2+R3, ea va tracta trenurile de marf㒠pe linia interioar㒠şi, de ce nu, poate c㒠şi pe linia exterioară’, ală’turi de toate celelalte locomotive cu abur monumentale din patrimoniul Că’ilor Ferate "La Ursu"