DIFERENTA ANALOG-DIGITAL

4 Sep 2009
38
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
#41
manlif2_0 a spus:
mpursu a spus:
In plus, motorul locomotivei analogice este foarte puternic solicitat in acest regim, din cauza "ping-pong"-ului plus-minus-plus-minus, deci pot sa apara supraincalziri. Concluzie: este bine sa NU rulam locomotive analogice pe cai ferate digitale, chiar daca statia ar fi in stare de asa ceva.
stati ca ma bagarati in ceata.... DCC sau digitalul in DC nu e curent continuu peste care este suprapus semnalul digital de comanda? sistemul descris de mpursu nu e digitalul AC de la maerklin?
Ai doar doua fire, corespunzatoare celor doua fire, atat pentru alimentare cat si pentru comanda in DCC, iar pe doua fire nu ai cum sa suprapui nimic. Pur si simplu, in loc sa fie curent continuu cu tensiunea fixa, cum e in clasicul sistem "analog" de curent continuu, in DCC se trimit trenuri de impulsuri care contin si comenzile pentru diverse decodoare din sistem. Iar in timpul in care se trimit trenuri de impulsuri, nu ai cum sa ai altceva pe sine.
 

dac

Well-Known Member
15 Sep 2007
1.298
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#42
@myrcea
Tot 2 fire are si telefonia fixa si pe langa banda audio reusesc sa incapa si sub-benzile "up" si "down" ale ADSL-ului cu o gramada de canale si jdemii de biti. Deci, se poate !
 
4 Sep 2009
38
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
#43
dac a spus:
@myrcea
Tot 2 fire are si telefonia fixa si pe langa banda audio reusesc sa incapa si sub-benzile "up" si "down" ale ADSL-ului cu o gramada de canale si jdemii de biti. Deci, se poate !
Foarte tare!!
Doar ca e putin diferita modularea (in amplitudine sau PCM) utilizata in telefonie si, implicit, ADSL fata de modularea in durata (sau PWM) utilizata in protocolul DCC. Dar, cum nu vreau sa intru in polemici, fie cum zici tu ;)

p.s. eu tot sustin ce am spus cu un post mai sus...
 

mircea18

Active Member
28 Oct 2008
62
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
#44
In varianta DCC, semnalul digital care se transmite sinei contine - secvential , in timp - adresa circuitului comandat si comanda efectiva (sub forma unor inpulsuri modulate in durata).
 

navigator

Active Member
20 Oct 2007
137
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#45
mircea18 a spus:
In varianta DCC, semnalul digital care se transmite sinei contine - secvential , in timp - adresa circuitului comandat si comanda efectiva (sub forma unor inpulsuri modulate in durata).
Exact, in plus aceste impulsuri inca nu au nimic de a face cu PWM aplicat motorului. Deabia dupa decodificare in microcontroler,acesta din urma genereaza impulsuri PWM ce vor fi amplificate de tranzistoarele finale dintr-o punte H si care vor actiona propriuzis motorul. Puntea H este alimentata cu tensiunea continua rezultata din redresarea si filtrarea tensiunii alternative initiale, cea care continea si informatia digitala (DCC).
 

adyBr185

Well-Known Member
26 Mai 2011
281
0
Bucuresti
www.youtube.com
WEBSITE
https://www.youtube.com/channel/UC5lWkpmHdePlToV9EbkYImg
LOCATION
Bucuresti
#46
Salutare!
O locomotiva digitala poate rula pe analog. Pana aici totul e ok. Dar nu exista nici o diferenta fata de o locomotiva analog pe sina analog? Daca rulez o loco digitala cu decodor din fabrica pe analog, in timp indelungat, nu voi avea probleme? Nici un zumzait? Nimic?
 

LiviuM

Well-Known Member
11 Mar 2011
397
0
#47
Primul lucru care se intampla intr-un decodor e redresarea semnalului DCC din sine (cu o banala punte redresoare). Motorul e comandat cu semnal PWM, semnal creat din aceasta tensiune redresata de o punte H.
In cazul alimentarii direct in curent continuu, singura diferenta ar fi lipsa redresarii.
Asa ca dupa parerea mea, o locomotiva cu decodor aflata pe un "circuit" analog ar trebui sa se simta macar la fel de bine ca pe un circuit DCC.
 

geo2087

Active Member
22 Oct 2012
68
0
Brasov
LOCATION
Brasov
#48
adyBr185 a spus:
Salutare!
O locomotiva digitala poate rula pe analog. Pana aici totul e ok. Dar nu exista nici o diferenta fata de o locomotiva analog pe sina analog? Daca rulez o loco digitala cu decodor din fabrica pe analog, in timp indelungat, nu voi avea probleme? Nici un zumzait? Nimic?
De ce sa nu ii scoti decodorul? :)
 

adyBr185

Well-Known Member
26 Mai 2011
281
0
Bucuresti
www.youtube.com
WEBSITE
https://www.youtube.com/channel/UC5lWkpmHdePlToV9EbkYImg
LOCATION
Bucuresti
#49
@LiviuM Multumesc frumos!
@geo2087: Pentru ca era vorba de o locomotiva cu decodor integrat din fabrica...nu ai cum sa il scoti fiind integrat in placa.
 

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.831
1
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#51
Nu este nimic iesit din comun faptul ca fabricantii doteaza anumite locomotive cu decodor dedicat, direct pe placa , mai ales la locomotivele din start-set-uri.
 

adyBr185

Well-Known Member
26 Mai 2011
281
0
Bucuresti
www.youtube.com
WEBSITE
https://www.youtube.com/channel/UC5lWkpmHdePlToV9EbkYImg
LOCATION
Bucuresti
#53
Nu,nu ai cum sa ,,schimbi,, acel decodor pentru ca fiind integrat nu exista mufa pentru decodor,cel mai des intalnesti aceste locomotive in start-seturi de la roco si nu numai.
 

adyBr185

Well-Known Member
26 Mai 2011
281
0
Bucuresti
www.youtube.com
WEBSITE
https://www.youtube.com/channel/UC5lWkpmHdePlToV9EbkYImg
LOCATION
Bucuresti
#54
Gandeste-te la o locomotiva normala piko,roco,flm etc., cum arata cu placa pe analog si imagineazati aceasi locomotiva aratand la fel doar ca are decodorul direct pe placa.

Deobicei site-urile(din afara si romanesti) specfica daca decodorul este integrat din fabrica.
 

adyBr185

Well-Known Member
26 Mai 2011
281
0
Bucuresti
www.youtube.com
WEBSITE
https://www.youtube.com/channel/UC5lWkpmHdePlToV9EbkYImg
LOCATION
Bucuresti
#56
Cred ca da dar este mult de munca si intr-un fel inutil daca functioneaza si pe analog. Greu dar nu imposibil. Cei ce se pricep mai bine iti pot spune!