• Forumul este in proces de upgrade!

Epoca I (1871-1919)

Horia_Radulescu

Well-Known Member
buna baieti,

pe scurt, in privinta S3/6 Trix si Arnold: NU exista nici o legatura intre cele 4 modele!

(de ce 4: Arnold a avut in catalog o 18.5 din anii 1960 pana in 1985 si cea noua cu generator de fum (ca 18.4 cu cabina ascutita si 18.5 cu cabina plata) si motor in tender cu actionare prin cardan in cabina din 1988 in 2001 si din nou din 2007 incoace.... iar Minitrix a avut o 18.5 in anii 1970, si una noua cu motor Faulhaber ca S3/6, 18.4 si 118.5 din 1998 incoace...)
 

victorian

Well-Known Member
Va retin atentia cu un vagon nou din colectia mea K. Bay. Sts. B:

Un vagon tip "gondola" cu bara pentru prelata, un tip de vagon care dupa stirea mea n-a supravietuit primului razboi mondial si deci nu au mai existat asemenea vagoane si in epoca II.




Un asemenea vagon se poate vedea pe excelentul site Modellbahnstudio Thuringen: http://www.modellbahnstudio-thueringen.de/ la "Bildgalerie", Galerie 8, coloana a II-a, imaginea a II-a.

Modelul meu este un vagon Minitrix mai vechi fara KKK, insa ce are interesant sunt sabotii de frana detaliati si care se afla chiar in pozitia corecta, nu sunt doar "simulati" din doua bucati de plastic lipite arcurilor lamelare ca la modelele mai recente:



Probabil ca rotile par monstruoase pentru cei obisnuiti cu material rulant la scara H0; nu uitati ca aici este vorba despre un model la scara N, 1:160...
 

drg

Active Member
@Victorian
Cred ca te inseli cu privinta la vagonul de mai sus dar el a ajuns si in epII.Eu am unul Brawa pentru zgura(e adevarat nu mai are bara)si il mai face si Marklin la set.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

setul Maerklin noutate 2008
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

victorian

Well-Known Member
Hello,

Merci frumos DRG, mi-ai demonstrat convingator-cu modelele respective! ca mai exista asemenea vagoane si in epoca II. Este de asemenea una dintre epocile mele preferate, dar eu nu vazusem pana acum asemenea vagoane in epoca II.

Oricum, pentru mine ramane un vagon interesant!
 

Horia_Radulescu

Well-Known Member
buna,

DRG are dreptate, nu numai ca au ajuns in epoca II ba chiar au ajuns si in epoca III, e drept, modificate ca O-uri (deschise) si X-uri (Niederbordwagen) ;)

Dorin, ca idee generala, viata unui vagon de marfa pe atunci era cam de 60 de ani, cu 2 recostructii (cam una la 20 de ani); cum a venit si razboiul, am toate vagoanele "Verbandwagen" (standardizate din vremea Laenderbahnen, dupa 1889-90) au ajuns pana in anii 1960, unele, ca G02 sau G10 prusace chiar in numere mari (peste 40 000) !
 

victorian

Well-Known Member
Va retin din nou atentia cu inca ceva K.Bay.Sts.B...

Intre timp, asteptand setul exclusiv Fleischmann ce urmeaza sa apara anul acesta, mi-am imbogatit colectia cu un set exclusiv Minitrix alcatuit dintr-o locomotiva DII, un vagon clasa 2/3, un vagon clasa 3, un vagon de bagaje si... evident un vagon de bere, ca doar suntem in Bavaria, locomotivele merg cu carbune, iar oamenii cu bere! :D





Locomotiva nu se vede bine fiindca am uitat sa-i scot capacul din plastic transparent... :oops:


Voi reveni mai incolo cu poze mai detaliate din ambele parti cu bielele in pozitia corecta, pentru verificari MPU, in masura in care voi invata sa folosesc functia "supermacro" a noului meu aparat de fotografiat digital. :D
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Salut Dorin ,
Foarte simpatica garnitura de tren....Felicitari !!!
Aceasta epoca are farmecul ei aparte ,aici inca lumea era in ordine cum se spune :D
 

victorian

Well-Known Member
Merci de aprecieri Rudi,

Asta-mi place si mie foarte mult la epoca respectiva, faptul ca lumea atunci inca era asa cum zici, "in ordine".

Uneori ma gandesc ca poate este doar o simpla senzatie a noastra, fiindca in definitiv n-am trait in perioada respectiva si avem o perceptie eronata asupra realitatii, trecutul ni se pare glorios si aurit fiindca am uitat partile lui rele.

Dar pe urma ma uit la o gramada de lucruri care au ramas din perioada respectiva, spre exemplu case vechi din zona centrala a Constantei, sau planurile acelea minunate din albumul lui Theodor Dragu cu locomotivele CFR de la 1909, si realizez ca TOTUSI in perioada aceea lucrurile se petreceau altfel, ca oamenii aveau mai multa rabdare si talent de a face lucrurile ca lumea.

Nu in ultimul rand, imi vine in minte vorba bunicului meu, care a deschis ochii si a inceput sa inteleaga lumea in acea perioada, si care spunea:

"Daca tot iti pierzi vremea sa faci ceva, fa-o ca lumea, fiindca oamenii nu te judeca dupa in cat timp ai facut-o, ci dupa ce lucru a iesit din mana ta!"

Si mai cred ca noi, cei care avem asemenea pasiuni modelistice, in mod inconstient incercam sa ducem mai departe acest mod de a gandi, in care un lucru este facut pentru a fi frumos si placut si nu neaparat pentru a castiga bani de pe urma lui. Caci asta inseamna un hobby, la urma urmei, nu? :lol:
 

Horia_Radulescu

Well-Known Member
hmmmm...

uneori, ca de exemplu luna trecuta, cand ii vedeai venind la Volksfest in Dachau, cu fete tinere si baieti in Tracht, te gandesti ca si acum la unii lumea e "in regula"... nu-i asa, Rudi? :D

garnitura aceea este super, nu imi mai amintesc daca vagoanele sunt cele de dinainte de 1994 fara KKK sau de dupa, cu... cele de dupa se cauta in Germania, celelalte se gasesc mai usor... oricum, o completare buna la setul GFN din acest an! ;)
 

victorian

Well-Known Member
Da Horia, setul meu este de dinainte de 1994, fara KKK, insa nu ma deranjeaza prea tare fiind vorba despre vagoane scurte fara burdufuri, unde distanta dintre tampoane nu deranjeaza atat de mult.

De fapt singurele mele vagoane lungi pe boghiuri sunt setul exclusiv Minitrix de tren expres din epoca II-a, Orient-expres-ul din epoca I-a, tot Minitrix, si acel "Hecht" Roco pe care-l stii bine, si pe care inca n-am apucat sa-l "ceferizez".

Si eu zic ca in epoca noastra exista lucruri care functioneaza chiar foarte bine, de exemplu este minunat faptul ca poti sa comunici instantaneu de oriunde (daca ai acoperire :D ) cu oricine ai nevoie, sau faptul ca putem comunica in felul acesta indiferent de distanta geografica ce ne separa.

Dar exista lucruri care NU functioneaza bine, de exemplu poluarea si supra-aglomerarea cu masini care ne sufoca. Iar aceste lucruri sunt, speram noi, perfectibile...
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Baieti ,sa nu uitam ca "acum" traim timpurile cele glorioase si de aur (Adica peste multi ani o sa spunem.......ce timpuri frumoase erau prin 2008 :D )
 
Salutare tuturor,

Doresc sa ma alatur si eu acestui subiect ( Ep 1 K.Bay ) desi sunt incepator.Am sa incerc sa va prezint in curand cateva modele in Ho. Sper sa reusim polarizarea mai multor iubitori ai acestei epoci.

Cu stima,
Ionut
 

LDH

Well-Known Member
Servus Ionut,

Bun venit pe forum!

Calitatea imaginii o trecem cu vederea, vagonul NU.

"Formos", cum ar zice un pretenar al meu.

Stai sa vina FloS si sa vezi discutiuni legate de Ep.I :D

:cafea:
 

victorian

Well-Known Member
Salutare Ionut,

Ma bucur ca mai apare cate cineva care sa faca un pic de agitatie aici cu epoca I, ca suntem cam putini! Asa cum spune si LDH, in privinta vagonului cela o sa ai de furca cu astia ca noi. Vagonul ala exista exact in aceeasi forma si la scara N, si din pacate n-am reusit sa ma "dotez" cu asa ceva :( spre deosebire de FloS care are setul complet!

Asa ca felicitari pentru achizitie si... mai vrem! ;-)
 
Va salut si eu,

E cu adevarat greu sa vi cu noutati dupa cele prezentate deja de FloS,dar am sa incerc si eu sa prezint cele cateva piese pe care le am,fie macar din perspectiva diferentelor de scara.
Promit sa revin cu poze ceva mai bune.

Ionut
 
Sus Jos