• Forumul este in proces de upgrade!

Epoca I (1871-1919)

FloS

Active Member
LDH a spus:
De amestecat garniturile de marfa le putem amesteca asa ca nu prea este mare problema cui apartin. Important este sa fie Ep.I.
La calatori lucrurile se complica putin.
Slava domnului ca asta am rezolvat-o demult...nu de alta dar am ceva EpI peste "bavareze" mai ales din cele de marfa...pe care nu da rau deloc sa le combini...dupa cum am vazut si pe situl celor de la ModellbahnStudio-ThĂźringen:
http://www.paintiax.erazor-zone.de/modellbahnstudio/index.php

aici se vad doua frumoase vagoane de bere (unul sachs altul baden)
http://www.paintiax.erazor-zone.de/modellbahnstudio/data/pics/gal08/big/11.jpg

si exemple mai sunt ...ochiul sa fie bine deschis :)

Imi place LDH ca usor usor ..."strici" cufarul ala ...
Asteptam si alte frumuseturi ce ne incanta privirea ...si eu devin gelos pentru ca anumite exemplare nu-s la scara N :)
 

FloS

Active Member
ce zici LDH ...mai avem sustinatori la ce vorbim noi aici? ca vad ca ne-au lasat balta cu totul ai nostrii fani epoca I ...or fi in vacanta? :D
 

victorian

Well-Known Member
@ FloS,

Nu te teme, sunt cu ochii pe voi si pe bunatatile pe care le prezentati aici, ba chiar am si cateva modeste noutati K.Bay. Sts. B de prezentat, doar ca mi-a sucombat digitalul si n-am cum sa le fac poze, asa ca mai dureaza un pic! (evident, nu sunt noutati pentru tine si colectia ta, doar pentru mine, care sunt abia la inceputul colectiei...) ;-)
 

victorian

Well-Known Member
Salut FloS,

Faine vagoanele tale, ma interesa si pe mine vagonul acela cisterna al municipalitatii din Fuerth, din pacate n-am reusit sa-l "prind" inca.

Ce e amuzant cu toate aceste vagoane e micul anacronism al inscriptiei: "Trix Profi-Club 2001" inscris pe un vagon epoca I-a :D

In plus, la ultimul vagon as zice ca e vizibila iarasi o mica gluma a producatorului Trix. Pe vagon scrie "Neuschwanstein", mica localitate unde se afla legendarul castel al regelui Ludwig al Bavariei. Dar din cate stiu eu, la Neuschwanstein nu exista gara, se ajunge numai pe cale rutiera, deci nu pot exista nici vagoane "inregistrate" acolo! :D
 

FloS

Active Member
Este evident faptul ca aceste vagoane de colectie cu inscriptia "Trix Profi-Club" nu ar da bine pe o diorama (decat daca s-ar sterge inscriptia) ...in schimb in vitrina sigur dau bine ...plus ca la multitudinea de vagoane existente nici nu cred ca ar incapea pe vreo diorama "normala" fara a fi "prea mult" ..."normala" si "prea mult" in viziunea mea :)
In ceea ce priveste inscriptia cu "Neuschwanstein" am aceeasi parere ...in vitrina nu deranjeaza :D si intr-adevar e o gluma a producatorului ca sa dea o locatie "materialului". plus ca mai jos de "Neuschwanstein" scrie 2003 :D nefiind numarul inmatricularii ...ci anul editiei respectiv Trix Profi-Club 2003.

Cu cisterna nu-i problema ...dorinta sa fie mare ...direct proportionala cu buzunarul...
care da mai mult :)
am gasit licitatia asta pe e-bay....promit sa nu licitez :)
http://cgi.ebay.de/Trix-15037-Kesselwagen-Proficlub-2001-OVP_W0QQitemZ190238095786QQcmdZViewItem?hash=item190238095786&_trksid=p3286.m14.l1318
 

LDH

Well-Known Member
FloS a spus:
NOU din COLECTIA MEA - K.BAY.STS.B.<i></i>

Vagon bavarez
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
editie limitata 2004 pentru Trix PROFI-CLUB cu date si poze aici:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


VIZIONARE PLACUTA!<i></i>
:confused:

Ia uite unde erau rotile pentru LDM :D

Desi nu prea cred ca mergeau :wink:

Dupa cum arata par a fi niste roti de S2/6, osia a II-a cuplata, sau de S3/5, osia a III-a cuplata, sau S3/6, osia I cuplata sau ... ajunge ca sunt off topic :D ca nici ca numar de spite nu corespund

:cafea:

p.s. Abia acuma am vazut ca practic pot realiza cuplatele la S2/6, S3/5 si S3/6 :wink:
 

FloS

Active Member
Pai ...poti doar sa te uiti la ele ....ptr ca sunt rotile de rezerva de la a mea locomotiva bavareza S 3/6 Minitrix 12226 cu date si poze aici:
http://kbaystsb.blogspot.com/2007/11/minitrix-12226-s-36.html

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum



asa ca vezi si tu ...sa raman fara rezerve???

NU SE POATE!!! :D
 

victorian

Well-Known Member
Asta cu rotile, specialitate Maffei-Muenchen, este un vagon super! Mi-a placut si mie dar tot asa, ca si cu alea de mai sus, inca nu l-am "prins". Merci de pontul cu vagonul cisterna, in mod bizar desi ma tot uit dupa asa ceva, pe ala nu l-am vazut!

Bay S3/6 cu numarul 3644? A mea are numarul 3651! A ta este Minitrix, dar nu stiu unde are actionarea, daca este in masina sau in tender. A mea este Arnold, cu actionarea pe rotile motoare si cu motorul in tender, chestie care nu-i tradata decat de axul de antrenare care strabate marchiza. In rest, judecand dupa fotografia ta, nu vad mari diferente intre cele doua modele, sunt chiar suspect de asemanatoare, de parca s-ar fi luat dupa acelasi prototip! :D
 

FloS

Active Member
Minitrix a colaborat cu Arnold ...asa ca exact nu stiu cine de la cine a luat matrita ...in cazul cand intr-adevar ele sunt identice ca dimensiuni ...
am si un S3/6 Arnold ...care nu are aceleasi dimensiuni ca ale Minitrix
http://kbaystsb.blogspot.com/2007/11/arnold-2530-s-36.html

In ceea ce priveste prototipul ...numerele de inmatriculare sunt apropiate deci e posibil sa fie identice...trebe sa caut ...si la ora astaaaaa ..mi-e somn :)
 

victorian

Well-Known Member
Asta... parca-mi pare cunoscut! :D

Oricum am de gand niste "scamatorii" cu el intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat... numai timp sa am!

S3/6-ul acela Arnold cu roti rosii este in mod cert ceva diferit, uita-te spre exemplu la cum sunt tenderele. Modelul meu cu numarul 3651 nu seamana cu el, ci este aproape identic modelului tau Minitrix cu numarul 3644, deci e foarte posibil sa fi existat o colaborare Trix-Arnold. Nu-mi pot da seama de diferente la dimensiuni, pentru asta ar trebui sa le punem in paralel, insa din cate pot observa din poza diferentele sunt mai degraba de "mod de interpretare". Spre exemplu modelul meu Arnold are culoare neagra la partea de sub frema a cutiei de fum si boghiele de la tender, bielele sunt argintii cu liniaturi negre, alte cateva detalii minore sunt tratate diferit. Presupun ca modelul Minitrix este mai nou si deci mai bine realizat, desi sincer, nici cu detaliile modelului Arnold nu mi-e rusine!

@LDH: Rotile acelea cred ca pot fi dupa dorinta de S2/5 sau se S3/6. Din cate stiu pentru Maffei cele doua serii de locomotive erau "surori" deci in mod cert foloseau acolo unde era posibil aceleasi piese. E posibil insa sa fi diferit marimea contragreutatii, care era foarte atent echilibrata, necesitand initial niste calcule savante si pe urma si o echilibrare dinamica, asa ca in final e posibil ca singurul re-folosit sa fi fost mulajul initial dupa care se turnau rotile :D
 

FloS

Active Member
victorian a spus:
@LDH: Rotile acelea cred ca pot fi dupa dorinta de S2/5 sau se S3/6. Din cate stiu pentru Maffei cele doua serii de locomotive erau "surori" deci in mod cert foloseau acolo unde era posibil aceleasi piese. :D
Aici depinde despre ce varianta de S3/6 vorbim
Daca:
(road number 3601-3623 / 3642-3649)
Drive Wheel diameter: 1870 mm

nu se pune problema sa fie folosite la S2/5
Drive Wheel diameter: 2000 mm

dar varianta de S3/6 (road number 3624-3641)
Drive Wheel diameter: 2000 mm

se potriveste cu S2/5

informatii culese cu drag de pe http://kbaystsb.blogspot.com


:confused:
 
Sus Jos