Tramvaie din Bucureşti

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Am fost mai zilele trecute prin capitală’.

Am observat tramvaie modernizate la RATB, celebrlele V3.

E bine c㒠au încercat s㒠le modernizeze, dar precum ziceam pe alt-undeva, nu suntem în stare s㒠facem un lucru bine pân㒠la capă’t.

Unul are o culoare a unei diaree pe baz㒠de mere verzi, iar unul parc㒠e un car mortuar cu negru şi gri.

Costa s㒠bage alt㒠vopsea.

îl rog pe Sogard sau Andreiul s㒠le fac㒠poze. Chiar merit㒠de pus la panoul ”AȘA NU!”

NU discut partea tehniccă’, deoarece nu m㒠pricep, îl las pe ”tehnici” s㒠fac㒠comentarii.
 
Cand incepi un subiect asa, chiar nu stiu cine o sa-l mai continue...
O sa-ti spun ce mi-am tot repetat in cap cand am schimbat masinile folosite de subsemnatul: tu stai inauntru nu afara.

Ori in tramvai, mijloc de transport public folosit de multi, se sta inauntru. Daca in interior, conditiile de confort sunt bune, la un nivel decent, trec vopsirea pe planul doi.

Nu ma ajuta cu nimic o Tatra clasica (scuze iubitorilor de Tatre, stiu ca sunt multi pe forum), vopsita decent in alb, daca tangajul in timpul mersului imi provoaca ameteli (sa nu zic voma) si imi este foarte greu sa-mi mentin verticala pe liniile prost intretinute, vara lesin de cald cautand ca strutul sa scot capul pe unul din geamurile deschise (daca il nimeresc din cauza leganatului) si iarna sa nu alunec la usa pe covorul de cauciuc devenit pista de patinaj pe cele doua trepte masive, ca la casa bunicii.

Sunt un utilizator al acestor tramvaie in week-end cand imi doresc din suflet sa scap de "covrig" si iti spun ca tratezi problema extrem de superficial. Probabil prin geamul inchis al masinii personale, sa nu iasa aceul :) (fara suparare).

Parerea mea de "mitic" prin adoptie...monseur.
 
OK, de acord.
Le utilizezi, dar totuşi, cred c㒠şi estetica are rostul ei în viaţă’, mai ales în cenuşia viaţ㒠din România.
Adic㒠la ceva şă’f de pe la RATB chiar nu-i pas㒠de ceea ce fac angajaţii. El st㒠bine meci într-un birou, ia leafa, se face c㒠dirijeaz㒠întreprinderea şi cu asta basta.
Eu blamez faptul c㒠e o... , c㒠suntem o naţie de miserupişti.

Nu puteau s㒠feşteasc㒠altfel tramvaiele ă’lea două’?

Chiar arat㒠groaznic. dac㒠nu pune nimeni poze, promit c㒠în jumatea lui august pun eu.
 
Buna,

Numai primele Bucur LF au fost vopsite intr-o schema speciala, brun metalizat, restul seriei primeste culorile clasice ale RATB.
 
Cred ca sunt gata 6 pana acum (sper sa nu ma insel) si ultimele sunt acel verde (kaki ???, ca nu ma pricep) cu alb, dunga mediana galbena. Poate ne ajuta Dr2005 cu un raspuns competent, cunoscand-i pasiunea :).
 
Astept si eu cu interes.

Inca ceva, @interesantul, Bucur LF este realizat integral de la 0 la URAC, nu e o a tz-spea modernizare de V3A.
 
Bucur LF este o struţocă’milă’... boghiurile motoare, chiar dac㒠la ultimele vagoane produse au motoare de c.a., sunt aceleaşi imitaţii proaste de boghiu de LHB din anii '60, folosite la toate V3A-urile. Performanţele lor le puteţi simţi zilnic prin ,,cantitatea" de vibraţii produse şi prin suspensia ca de că’ruţă’. Din fericire, rezist㒠la linii proaste, spre deosebire de boghiul ă’la purtă’tor cumpă’rat cu peste 1.000.000 RON şi care, cu totul, a fă’cuut ca vagonul s㒠trebuiasc㒠s㒠fie mai lat... prin urmare la probe primul bucurel circula numai cu echipa complet㒠de muncitori cu ră’ngi pentru scos bordurile de la peroane.
Capacitatea e clar mai mic㒠decât a V3A-ului, iar partea din faţ㒠este goală’, pentru c㒠nu are uşă’ în faţ㒠pentru că’lă’tori... practic, are o capacitate mai redus㒠şi decât un cuplu de Tatre, chiar dac㒠are o putere nominal㒠cu vreo 50% mai mare (o Tatra are 4 motoare de 40 kW, deci un cuplu are 8 motoare = 320 kW, pe când Bucurelul are 2 x 240 kW (!), cât tancul de 205 (peste 55t încă’rcat) produs de Ep).
Sper s㒠nu greşesc, dar sunt 12 unită’ţi (primele 5 cu motoare de c.c. - 401-405, restul cu c.a. - 406-412(?)). Nu mi-am mai actualizat de mult lista cu parcul de tramvaie. Motivul e similar celui pe care îl veţi citi în ultimul paragraf.

Alte struţocă’mile sunt V2A-T/V2S-T... s-au construit şasiuri noi, cutii de aluminiu şi s-au folosit boghiuri ră’mase de la casarea câtorva Tatre. Aşa ,,bine" le-au fă’cut, c㒠de la tatre s-a decupat cu autogenul partea din şasiu cu crapodina superioar㒠(!) şi s-a sudat pe şasiul nou. Cum vagonul a ieşit articulat, sub burduf au pus boghiu de V3A, cu solenoidul de rigoare (vezi mai jos ce e cu el) şi, mai ales, cu rulemntul de boghiu de rigoare. Nu vreau s㒠m㒠gândesc ce se va întâmpla la o deraiere (şi RATB are obieciul s㒠rup㒠tramvaie pe macazuri care se schimb㒠sub ele), când boghiurile de Tatra vor ră’mâne prinse de şasiu, cel de sub burduf o s㒠zboare, iar că’lă’torii or s㒠pice între cele 2 bucă’ţi de tramvai.

Legat de Tatre, bă’nuiesc c㒠Că’tă’lin (scuzaţi cacofonia) nu prea merge cu V3A-urile... V3A-93 chiar e vagonul perfect... are geamuri care abia se deschid, are colţare metalice la trepte, care colţare se desprind odat㒠cu ruperea linoleumului şi ai toate şansele s㒠îţi rupi gâtul, are podea din lemn care mai şi putrezeşte şi mai face şi locuri plane la greu, care te zdruncin㒠foarte frumos. Apropo de locuri plane, de obicei apar la boghiul 3. De ce? Pă’i simplu, acolo avem o frân㒠cu solenoid... un sistem prost copiat de la LHB, care strânge prea tare timoneria frânei cu disc montat㒠acolo, ducând la blocarea roţii. Mai nou, cineva deştept a decis s㒠se desfiinţeze siguranţa de anulare a solenoidului la vagoanele nou-produse (s-a aplicat la V3A-2S-93, dar parc㒠vă’d că’, cu ocazia RK, o s㒠se aplice şi la restul vagoanelor). Prin urmare, ca s㒠scoţi din circuit porcă’ria aia de frân㒠trebuie s㒠te bagi sub vagon cu cleştele s㒠distrugi fizic cablul de alimentare! Deh, secolul 21, România, membr㒠UE.

Site-uri despre transport... cam greu. Tramclubul a pornit prin furtul unei baze de date, dar nu prea mai scrie nimeni la obiect acolo, dar se creaz㒠topice noi pentru fiecare porcă’rie. Transira a ră’mas fă’r㒠membri, iar Metrouusor a ajuns cronica dispeceriză’rii, cu n'şpe mesaje de gen ,,azi vagonul x era pe linia y" şi mesajele contradictorii ,,nu se poate, eu l-am vă’zut pe linia z". De Ro-trans nici nu mai amintesc, c㒠99% e copy-paste din celelalte 3 forumuri.
Trebuie s㒠recunosc c㒠am vrut - şi înc㒠mai vreau şi sper - s㒠fac un site despre transportul în comun unde s㒠gă’seşti şi date tehnice şi poze şi informaţii. Am încercat s㒠fac un subiect despre metrourile IVA, o mic㒠prezentare - LINK. Din pă’cate, feedback-ul a cam lipsit. Având în vedere documentaţiile pe care le am, despre Bombardier aş putea s㒠scriu dublu, dar şi despre V3A/V2A, chiar şi Tatre, Dac-uri şi alte vehicule de transport în comun de care ne lovim zilnic. Dar pentru ce/cine? Aşa că’, de o vreme, am preferat s㒠îmi folosesc timpul liber pentru ture lungi (dar nu mai lungi de o zi) cu bicicleta.
Cine ştie, poate peste 30 de ani o s㒠scriu o carte... cu care s㒠stau dup㒠aia sub pern㒠sau pe care s㒠o vând pe 3/4 din salariul mediu pe ţară’. Sau s-o scot în 100 de exemplare, alb-negru. Exemple din domeniul feroviar cunoaşteţi cu toţii.
 
Cand faci cartea aia, incerca sa faci o descriere a tramvaiului perfect pentru Bucuresti si mai ales pentru romani. Atat tehnic, functional cat si estetic.
Dupa inca 30 de ani de cautat o sa ajungi la parerea ca orice se face la noi nu e bun si trebuie criticat pana la os plecand de la coltul prea drept al banchetei unde ai putea sa-ti agati punga de plastic de la Lidl si terminand cu aracetul folosit la abtipildul de pe usa, care parca miroase ciudat cand temperatura exterioara trece de 30 de grade. Si ce am scris mai sus ia-o in gluma, serios, nu vreau sa te simti jignit. Nu sunt un mare patriot dar am vazut gherle mai mari la neamuri mai cu nasul pe sus.

Ba circul cu LF -ul si am circulat cu multe ciudatenii prin multe colturi de lume. Tocmai ca sunt un simplu calator vad diferenta de confort si, asa cum scriam mai sus, eu circul inauntru, nu afara, pe acoperis sau mai stiu eu unde :)
 
Nu poţi compara ce s-a produs acum 40 de ani cu ce se produce acum. Dar dac㒠compari Bucur LF cu V3A-93 sau V3A-93 cu Tatra, cel puţin dpdv al confortului, V3A-93-ul mereu o s㒠îl scoţi pe locul doi şi la temperatura salonului şi la scaune (mai ales varianta cu scaune de lemn) şi la locuri plane. Cele care nu au locuri plane nu le au pentru c㒠merg cu frâna cu solenoid anulată’. Nu mai zic de varianta cu frân㒠de staţionare cu resort (,,feder" cum apare în carte tehnică’, e un termen importat din germană’, probabil LHB avea ,,Federbremse" şi nu au ştiut cum să’-i zic㒠pe româneşte), unde dac㒠ţi se blocheaz㒠frâna în mers şi mergi cu ea aşa umpli vagonul de fum (pentru comparaţie, uitaţi-v㒠la frânele unui tren cu frân㒠cu disc ce fum scot dup㒠Predeal şi închipuiţi-v㒠tot vagonul inundat cu fumul ă’la). Dac㒠ţi se blocheaz㒠în staţie o iei la cheie manual... şi apoi mergi fă’r㒠ea. Dac㒠nici la cheie nu vrea, îi scoţi siguranţa şi dup㒠aia dai la cheie. Åži dac㒠nici aşa nu vrea, ră’mâi cu osiile blocate (c㒠motorul învârte ambele osii, deci o osie blocat㒠blocheaz㒠şi rotorul), caz în care ori te târâi aşa (eventual tras/împins de alt vagon) - caz în care faci roţile şi linia praf, ori salţi boghiul pe că’rucior.
Pentru comparaţie, la Tatra ai o tij㒠simplă’... o poţi trage cu mâna. Åži gata, ai defrânat. Dovad㒠c㒠înc㒠se produc vagoane moderne pe boghiuri inspirate din cele de Tatra. Din pă’cate nu pot fi low-floor...
Ca fapt divers, aş fi preferat un Bucur LF cu boghiuri motoare de Tatra sau derivate din cele de Tatra, gen http://www.pragoimex.cz/en/l.php?id=8
 
DAr am vazut ceva Tatre cu podea joasa doar intre boghiuri.T3 R PLF

am vazut pe net desigur.
 
Personal le-am vazut si folosit in Praga. Poate sa fie si cu podea sub nivelul marii Dane si pe geamuri sa admiri dansul calutilor de mare ca tot Tatra e si la fel te leagana .... :)
 
Marturisesc ca nu ma pricep la ele(si nici nu imi plac) am scris doar pentru ca stiind ca au impinzit lumea cu tramvaiele lor am cautat sa vad in ce ,od s-au adaptat la cerintele pietei.

As putea spune ca doar pe jumatate?
 
Ce aţi vă’zut la Praga sunt vagoane noi, construite acolo. Nu au nimic în comun cu Tatra, cu excepţia compatibilită’ţii electrice cu Tatrele modernizate cu motoare de c.a.. Åži boghiurile sunt noi.

Prefer s㒠m㒠dau în leagă’n decât s㒠dau cu capul de bara de sus din cauza locurilor plane de la boghiurile de V3A...
 
Hai mai Dragos, eu te-am laudat ca specialist ! :)
Ia cauta tu pe net Tatra T3R PLF.

Nu-mi spune ca n-au "nimic in comun" cu Tatra T3 de pe meleaguri mioritice.... Ca au schimbat la RK destul de multe, asta e altceva, dar sa spui ca n-au nici o legatura...

http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=3865&sid=e83a1644c5dcc42178d3c7249b8b59c1
 
catalin a spus:
Hai mai Dragos, eu te-am laudat ca specialist ! :)
Ia cauta tu pe net Tatra T3R PLF.[...]
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=3865&sid=e83a1644c5dcc42178d3c7249b8b59c1

Ia citeşte al doilea mesaj din link-ul pe care l-ai pus :)

Sunt la fel de ,,Tatre modernizate" cam cum sunt şi Bucurelele noastre...

Sunt şi puţin mai lungi (!) decât o Tatr㒠normală’. Au lungimea de 15100 mm (exclusiv tampoanele), pe când un T3 are 14000 mm.
Au fost dou㒠variante de modernizare... prima a fost T3R.PV (RK + motoare de c.a.), a doua a fost T3R.OLF, la care s-a casat complet vagonul vechi şi s-a construit altceva, dar cu partea tehnic㒠deja testat㒠la T3R.PV (invertoare, motoare de c.a., că’blă’rie).
Ulterior, Pragoimex a dezvoltat VarioLF, care e fix T3R.PLF, dar cu bot şi uşi schimbate, c㒠nu toat㒠lumea e ca Praga s㒠ţin㒠la etichet㒠şi s㒠cear㒠acelaşi design ca Tatra: http://www.pragoimex.cz/en/l.php?id=2
 
Văzut marţea trecută pe Mihai Bravu:

DSCF2468_zpsermjl6ji.jpg
 
Din istoria trista a tramvaielor bucurestene am gasit cateva date referitor la accidentul lui Nicolae Labis din statia Coltea. Tramvaiul aflat pe linia 16 era manipulat de Udroiu Mihai. Taxator la vagonul motor nr. 26 era Gherghina Opruleasa, iar la remorca nr 1026 barbatul ei, Florea. Din relatarile martorilor, inainte ca tramvaiul sa se opreasca total la refugiu (venind dinspre Magheru, din cate am inteles), la ora 2.30 sau 2.40 in noaptea de 9 spre 10 decembrie 1956, Nicolae Labis a vrut sa se suie pe usa din fata a remorcii si a alunecat. Dupa alt martor, a fost de fapt lovit de vagonul motor. Rezultatul a fost ca a cazut initial pe gratarul dintre remorci si mai apoi a alunecat intre remorca si bordura refugiului suferind un traumatism grav la coloana. Sunt curios daca or exista fotografii cu cele doua vagoane.
 

Atașamente

  • 100_001_crop.jpg
    100_001_crop.jpg
    122,9 KB · Vizualizări: 36
  • 189_001_crop.jpg
    189_001_crop.jpg
    284,7 KB · Vizualizări: 36
  • 684_001_crop.jpg
    684_001_crop.jpg
    429,2 KB · Vizualizări: 33
  • 853_001_crop.jpg
    853_001_crop.jpg
    316,3 KB · Vizualizări: 34
  • Like
Reacții: crystyv și ICRA