Planuri statie linie ingusta CFR

kablu

Well-Known Member
Trenulist
25 Feb 2016
323
0
Arad
LOCATION
Arad
Ma gandesc ca si la carbuni era la fel... Apropo locomotivele functionau pe carbuni sau excusiv pe lemne ??
Daca locomotivele functionau si cu carbuni , in general la linie ingusta era ceva ge genul "podium" pe care se urca cu cosuri umplute pentru a fi descarcate pe urma sau era doar o "gramada" ingradita ?
Merci
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.830
37
Bucuresti
YAHOO
catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Salut,

in poza de pe pagina anterioara se vede rezerva de carbune a locomotivei. Dar, se folosea foarte bine si lemnul disponibil din belsug in zona... Nu uitati ca aprinderea focului in masina se facea cu lemne, carpe si o litra de benzina :)
E mult spus estacada cand vorbim de incarcarea carbunelui. Mijloacele erau mult mai rudimentare decat ce vedem astazi prin Germania.... Carbunele era stocat in niste tarcuri, niste gramezi ingradite cu traverse vechi. Era o rezerva la Odobesti si una la Burca. Incarcarea se facea cu lopata, cosul de nuiele sau galeti...

later edit: uitandu-ma acum pe cateva imagini facute in 1969 in gara de ingusta Odobesti se vede rezerva de carbune, stocata direct langa una din liniile secundare. Nici macar bordura de traverse nu mai este, e o gramada de carbune langa linie. Nici urma de estacada, nici macar un acoperis care sa fereasca carbunele de intemperii. De langa aceasta gramada, un om si o lopata facea toata operatia de incarcare :)