Sina H0e homemade

Emanuel

Active Member
Trenulist
17 Feb 2012
73
0
Brad
LOCATION
Brad
Salutare, am decis sa prezint o mica lucrare pe tema H0e.Dupa mai multe documentari de pe alte pagini de specialitate feroviara am incercat sa realizez niste bucati de sina 9mm H0e....
Astept pareri critici....

Material folosit:
- bucati de sina H0 PIKO
- baghete
- solutie lipit Moment



 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.821
26
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Salut,

ideea de a face singur sinele mi se pare extraordinara. Exista un post al userului Felippe despre asa ceva, poate arunci un ochi.

Trebuie sa intelegi ca in absenta unor poze clare e greu de dat o parere corecta 100%. Totusi, realizarea traverselor din scobitori nu e neaparat cea mai buna idee, acestea fiind foarte subtiri. Poate din bete de chibrit....
Mai ales ca astazi gasesti in magazine bete de chibrit de diferite lungimi si profile. Asta daca nu faci un drum pana la Bricostore unde gasesti lemn de balsa la metru, profile foarte diferite.

Daca ai nevoie de schite ale traverselor folosite la CFF precum si distanta intre acestea in aliniament sau curba, da de veste.

Neaparat peste ce ai facut deja arunca un strat de vopsea care sa imite rugina (ex: Revell 83)si curata doar partea superioara a sinei, acolo unde e contactul cu osia.

De multa vreme astept sa vad si machete Hoe. Cand te gandesti ca nu demult reteaua de cale ferata ingusta din Romania o depasea cu mult pe cea normala....
 

Emanuel

Active Member
Trenulist
17 Feb 2012
73
0
Brad
LOCATION
Brad
Salut catalin,

Imi cer scuze pentru claritatea pozelor sper sa pot face rost de un aparat care sa detalieze mai bine, in prima faza m-am gandit ca traversele sa le realizez din bete de chibrit ......

Cum spuneai si tu pana nu de mult in Romania domina calea ferata ingusta.

P.S Ma poate ajuta cineva cu niste schite ale traverselor folosite la CFI ?
 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.444
4
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
Nu cred ca schitele traverselor sunt prioritare. Gandeste-te ca acestea erau construite din materialul lemnos aflat la indemana si rar erau folosite planuri.

Parerea mea este ca inainte de a merge mai departe sa gasesti o solutie de construire a macazelor. Macazul din poza ta este inutilizabil.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.821
26
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Emanuel a spus:
P.S Ma poate ajuta cineva cu niste schite ale traverselor folosite la CFI ?
dar eu oare ce am scris mai sus ?
ai nevoie de dimensiuni ale traverselor ? Dai doua fluiere scurte urmate de unul lung si gasim.

Conform caietului de sarcini al Ministerului Lucrarilor Publice (cand acesta exista) traversa de cf cu ecartament de 0.76m (ca banuiesc ca asta te intereseaza) era:

lungime: 1.50m
latime: 15-20 cm
inaltime: 10-15 cm

Ai mai jos datele panourilor de sina, dimensiunea lor, (scara 1:1) si distanta intre traverse in functie de tipul de sina:

 

Emanuel

Active Member
Trenulist
17 Feb 2012
73
0
Brad
LOCATION
Brad
felippe a spus:
Nu cred ca schitele traverselor sunt prioritare. Gandeste-te ca acestea erau construite din materialul lemnos aflat la indemana si rar erau folosite planuri.

Parerea mea este ca inainte de a merge mai departe sa gasesti o solutie de construire a macazelor. Macazul din poza ta este inutilizabil.
Macazul din poza este inutilizabil deoarece doresc sa realizez o mica gara dezafectata cu sina dubla din care una este lipsa (furata)........
 

Emanuel

Active Member
Trenulist
17 Feb 2012
73
0
Brad
LOCATION
Brad
Catalin,multumesc pentru ajutoru acordat raman dator.......
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.821
26
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Salut,

nu-mi esti dator cu nimic. Daca mai ai nevoie de informatii despre caile ferate inguste scrie si in masura in care detin informatii iti voi raspunde.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salutare,
chiar daca este vorba despre o sina lipsa intr-o gara dezafectata, trebuie plecat de la premisa ca sina respectiva s-a aflat candva in pozitie de lucru, deci a fost complet functionala. In poza de mai sus se gaseste ceva care nu poate lucra ca si macaz, iar in ipoteza ca se astupa totul cu vefegatie sau cu deseuri, constructia home made a sinelor nu prea mai are sens.

Spor la lucru pe mai departe.
 

kablu

Well-Known Member
Trenulist
25 Feb 2016
323
0
Arad
LOCATION
Arad
@Emanuel : inceput promitator . Sinele par paralele . Pentru geometria maczelor poti folosi "footprint"-urile de la PECO de pe site ( parca au si la N ) .
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.821
26
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Atentie, N si Hoe impart acelasi ecartament redus la scara.
Dar difera distanta intre traverse, chiar redusa la scara diferenta e vizibila.
Sa nu uitam si de unghiurile macazelor, mult mai mici la liniile inguste.
O sina de N transpusa pe o macheta Hoe permite excelent rularea materialului rulat Hoe dar arata ireal.
Daca tot se merge pe conceptul de homemade, cred ca am pe undeva si un footprint de macaz cfi (scara 1:1) urmand ca cine il foloseste sa-l transpuna si la scara Hoe.