Roco nou second-hand ?

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Apr 2016
745
3
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Hop si eu .....

http://www.biziday.ro/2013/04/24/mercedes-vine-cu-300-de-milioane-de-ce-la-sebes/


Nush cum se face ca Roco nu poate produce niste "chichinete-umblatoare-pe-sine" in Romania, dar Continental AG poate produce cu SUCESSSS de toate in RO ( in primavara asta tocmai au inaugurat o noua hala de productie in Temesvar , unde au angajat, ia ghici, 400 de romani get beget ! :D )

Nu mai spun de Flextronics, de MAHLE sau de altii....carora le merge BRICI pe la noi !

De asta se pregateste si Mercedes sa faca o fabrica la SEBES, ROmania:

http://www.biziday.ro/2013/04/24/mercedes-vine-cu-300-de-milioane-de-ce-la-sebes/

Vad ca se merge inainte pe ideea ".....cei de la Arad nu fac, nu dreg....sunt romani etc etc ....".
Bun pana aici ! ...sau rau...de cei ce gandesc asa !

Pai daca eu, adica je, ma apuc sa-i fac lui Roco piese de calitate indoielnica, la fel si pentru Fleischmann, apoi ce "mama lui peste prajit " face CTC-ul lor ??

Si la CTC lucreaza tot roamani :D , vor spune detractorii....OK !

Dar cei de la sediul Roco din Austria, ori cei de la sediul Fleischmann din Germania ....ei ce fac ???

Ca, siiigur, si aici ma repet SIIIGUR, ajung si la ei mailurile cu plangerile clientilor legate de produsele lor !

Atunci poate ca cei de acolo, de la SEDIUL CENTRAL , ar trebui sa-si revizuiasca atitudinea si sa nu mai doarma-n cizme !!!

Toti de acolo or fi tot lucratori romani ?

Sau nemti si austrieci cu coloana vertebrala ?
Sau poate ca au inceput sa si-o piarda....s-a mai intamplat...in istorie !

LE:

Pe baza unor chestii mici, marunte, care se gasesc in orice alta tara de pe Globul Pamantesc , ne tot legam de Romania....

M-am cam saturat sa tot aud ca romanii nush ce, ca nush cum....
Bine, libertatea la opinie este sfanta ( macar EU recunosc asta.... ), dar sa tot arunci / improsti cu noroi mereu si mereu Romania si romnii din ea...apoi....asta EU nu mai inteleg !!!

Nu poti generaliza si spune ca in tara noastra, Romania, TOTUL / TOATE / TOTI nu sunt BINE / BUNE !!!




Marius dixit !

Das ist Kaput !

PS:
Rog , mai usor cu pianul pe scari ....! :D
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Nu stiu de ce presupuneti ca modelul respectiv (la care din pacate nu a fost precizat codul) a fost produs in Romania, asta poate confirma doar acel dealer care l-a vandut ( exista o pozitie pe factura care indica tara de provenienta...si asta doar daca este pe canalul oficial de la Roco)
 

ionut07

Well-Known Member
Trenulist
20 Feb 2016
274
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Corect! Am aflat de la un dealer, ca in materie de locomotive Roco, tot ce are codul de produs cu cifra 7 in fata sunt produse in China. Eu personal am achizitionat locomotiva Roco Re421 codul 72405 si mi-a confirmat ca pe factura tara de provenienta este China. Desi pe cutie apare inscriptia "Made in EU"
Asta nu inseamna ca in China se lucreaza prost, locomotiva Re 421, este lucrata impecabil, avand si multe piese metalice fotodecupate.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna,

Modelele Roco si Fleischmann produse din 2008 incoace au pe partea inferioara un autocolant cu un cod scris cu negru pe fond argintiu. Respectivul cod contine multe informatii interesante, intre care si locul de productie, de montaj si de ambalare a modelului respectiv.

In ceea-ce priveste 218, daca informatiile mele sunt exacte, ele sunt produse partial la Banska si partial la Arad (adica subansamble din ambele parti) cu montaj final la Arad.
 

rastel

Well-Known Member
Trenulist
10 Mar 2010
499
0
Cornetu
LOCATION
Cornetu
Nici dealer-ul si nici fabrica nu sunt relevante. Locomotiva este lucrata ireprosabil, iar cu dealer-ul ma cunosc de ceva vreme, e pe lista de dealeri autorizati Roco de mult timp. Adica locomotiva nu provine din surse "alternative". In alta ordine de idei, codul locomotivei este 72758, iar celalalt cod de pe autocolant este 6 10 B3.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
6 10 B3 corespunde cu subansamble produse la Banska Bistrica si Arad, montaj final si impachetare Arad.
 

piti

Active Member
Trenulist
13 Apr 2011
102
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Desi intrebarea e mai degraba potrivita la rubrica " intrebari venite de la incepatori " am sa o postez aici , fiind vorba de " 218 " . As vrea sa iau varianta ESU a acestei locomotive si anume codul 31025 . E un model O.K. ? Sau si aici am parte de surprize neplacute ? Are cineva modelul ?
 

alias

Active Member
Trenulist
21 Iul 2015
81
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Atata tam tam la momentul respectiv si totusi nu s-a postat nr. controlorului care a inspectat modelul la ambalare. Acel numar trebuie inclus in sesizarea catre Roco. Altfel Roco nici nu ia email-ul in seama, cel putin nu in timp util. Ciudat cum cu atatia posesori de locomotive Roco aici pe forum, nici macar unul nu s-a gandit la acest aspect dupa atata timp.

Referitor la dealeri... sunt ca oamenii, fel si fel.

Eu unul am doar locomotive Roco, modelel relativ noi, din 2009 incoace si toate, chiar si BR 294 din start set ruleaza mult mai bine si porneste mult mai lin decat o sa o faca vreodata orice locomotive cu producatori "mai consacrati" si la pret aproape duble.

In mare totul tine de motor. Roco foloseste motoare in 5 poli cu infasurarile rotorului inclinate (skewed windings). Acest lucru permite cea mai lina pornire posibila, mult sub 1km/h la scara HO.
Numarul de poli dau turatia de pornire a motorului, daca vreti cum e ralantee-ul la masini. CU cati mai multi poli, cu atat merge mai rotund la turatia de "ralantee"...

Tipic romaneste, e mult mai usor sa vorbim la modul general si sa aruncam cu noroi la gramada in multime, decat sa identificam vinovatul... Avem tendinta sa generalizam ... in incompetenta noastra din pacate. Acesta e un repros adus la adresa noastra, a romanilor ca natie... :(

Modelismul feroviar este un hobby foarte scump, uneori peste puterea de cumparare a multora dintre noi si cu siguranta prea scump pentru a face compromisuri si a achizitiona modele ieftine de la producatori ... delasatori... care ruleaza mai putin decat perfect.

Daca ar fi fost un singur lucru real de reclamat la ROCO l-as fi reclamat, dar nu exista!

Un utilizator de locmotive Roco total multumit.

PS - Putin probabil sa fi avut eu noroc chiar cu fiecare lcomotiva Roco...
 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Apr 2016
745
3
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Va salut,
...si La multi ani !

No acuma ....spun si eu o parere legat de discutia de mai sus.
Mentionez din start ca nu am actiuni / interese nici la Piko , nici la Roco sau alt producator !!!


II dau dreptatate userului "aliass", nu poti compara PIKO cu ROCO, nici macar gama "Classic" ori mai noua gama "EXPERT " de la PIKO neputand sa stea in fata clasicelor Roco ( aici nu includem gama entry-level "Roco Playtime " ).

Sa o luam pe rand, sa stam stramb dar sa judecam drept:

1-- userul "Rastel", fara sa stie ( si nici voi , dar va anunt eu acum ! ), a schimbat putin ISTORIA si modul de lucru al celor de la fabrica Roco ARAD , respectiv departamentul CTC .
Dupa cum bine stim, Rastel ne-a anuntat de "ghinionul" cu locomotiva BR 218 Roco ultra-uzata luata ca noua .
Ei bine , ce s-a intamplat ???

Acum un an si ceva, am avut ocazia de a merge pana la fabrica Roco din ARAD , unde, pe langa altele, am stat de vorba chiar cu cel ce se ocupa de productie, CTC la Roco.
Printre multele discutii, am fost intrebat de ce probleme se mai lovesc pasionatii legat de materialul rulant Roco....si atunci, pe langa problema cu "plasticul chinezesc " al lui PDI, pe langa problema cauciucurilor de tractiune ce imbatranesc prea devreme si a altora, am amintit si de patania lui Rastel.
Atunci omul m-a dus in sala de primire unde am vazut standul Roco pe care ruleaza locomotivele de proba : TOATE carcasele erau inscriptionate cu markerul !!!!
Pentru cei ce nu stiu, la intrarea in fabrica Roco, unde este si secretariatul + birourile, era acel stand de proba unde se ruleaza / se incearca produsele noi, noile locomotive ce poate vor intra in productie, , decodoare, etc etc...efectiv un stand de testare a durabilitatii in timp !
L-am intrebat de ce si mi-a explicat:
---locomotiva BR 218 ajunsa la Rastel era de fapt o locomotiva de proba, rulase zeci de ore si era normal sa aiba uzura prezentata de Rastel.
Nu se stie cum , de pe standul de incercari, acea loko a ajuns direct la impachetat si expediat catre dealeri.
Ca o asemenea patanie sa NU se mai intample, de atunci TOATE locomotivele ce ajung pe stadul de proba sunt inscriptionate pe carcasa cu markerul in limba germana ( ceva echivalentul cuvantului "Test " daca nu ma insel ).

Am si poze legat de acest aspect, ca sa probez cele de mai sus, dar le voi putea prezenta DOAR daca voi obtine acceptul omului de la Roco !
Cu ocazia amintitei vizite, am facut poze si la macheta HO facuta de MIXU cu sine Flesichmann Profi.
Macheta fusese refacuta, dupa ce o bucata de tavan cazuse asupra ei, asa mi s-a povestit.

Asa ca :
Rastel vs Roco = 1-0 ! :D

Marius.

Va urma partea a II-a....
 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Apr 2016
745
3
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Va salut,

Urmeaza ...urmarea :)

Legat de sirul mult prea lung al lui Rastel cu probleme la locomotivele Roco, am doar doua variante pentru Rastel:
1-- Fie locomotivele nu erau perfect NOI la achizitionare !
2--Fie Rastel are un ghinion teribil si , in acest caz , ii recomand sa plateasca o exorcizare ceva ;-)...sau sa se lase de acest sport.....altfel NU vad cum sa ai un sir atat de mare de nereusite.

Sa va explic iar doua lucruri vazute de mine personal in toti anii astia de cand ma ocup de feroviare ( si s-au strans pana acum vreo 18 ani ! ):

CAZUL 1 :

In 2007, am facut o mica iesire ( prima !) in spatiul UE si am ajuns pana la Nurenberg unde am vizitat printre altele si magazinul Modellbahn Rietzer.
Ei bine, inchipuiti-va un supermarket in care , in loc de faina si ulei pe rafturi, gasesti trenulete, masinute de toate scarile, de la toti producatorii si in toate culorile posible.....taoate desfasurate pe o suprafata destul de mare :)
Bun pana aici !
Cei de la magazin mai amenajasera si un stand de proba chiar langa casa de marcat, stand ce continea toate modelele de sine posibile si de la diverse scari ( HO, TT, N, G / Marklin, Roco, Fleischmann etc ).

Daca iti placea o locomotiva/ vagon de pe raft si doreai sa o testezi, apoi te duceai si anuntai acest lucru staff-ului, iar acesta iti dadea o LOCOMOTIVA DE TEST pe care o puteai rula cat doreai pe acel circuit / stand de test !

ATENTIE : locomotiva de test NU era luata de pe raft !
Dupa ce terminai joaca si erai multmit de cum se comporta produsul, te duceai la raft de unde iti luai locomotiva dorita in CUTIE SIGILATA, nepipaita decat de ultimul controlor CTC de la Roco, PIKO, Fleischmann etc....deci o locomotiva absolut VIRGINA , in cutie nedesfacuta !!!

Va urma CAZUL 2.
Marius.
 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Apr 2016
745
3
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
CAZUL 2:

Suntem in Romania, sector 6 Bucuresti, magazinul lui Rally.

Fara sa ii fac reclama, uitati cum decurgeau lucrurile in cazul in care eu ( sau altcineva ) dorea sa achizitioneze o locomotiva/ vagon de la Rally:
In perioada 2008-20012 am tot fost pe la Rally si am luat de noi, in intervale diferite de timp, atat o locomotiva BR 80 Roco cu decoder + generator de fum , cat si o loco V 20 Rivarossi ( asta doar asa...va spun cateva din achizitii ).

Ei bine , mergeam la cutie si ii spuneam lui Rally ca doresc , sa zicem , acea locomotiva Roco BR 80 , numai ca ii mai spunea ca o vreau sa o si vad, ca vreau sa desfac cutia...
Stiti ce-mi spunea Rally?
"Sesamcave, gandeste-te bine, daca eu desfac acum cutia pentru tine , tu te uiti la locomotiva si apoi nu o vrei, eu raman cu o ...locomotiva second-hand , deci daca desfac cutia , trebuie sa o si cumperi !!!"

....si mie mi s-a parut acest rationament al lui Rallly a fi cat se poate de CORECT !!!!

Daca tot dau un ban pe un produs, apoi DORESC sa il iau intact, ca acel produs sa fie ABSOLUT nou, nepipait si nerulat de nimeni inaintea mea !

Urmeaza Partea a III-a....

Marius.
 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Apr 2016
745
3
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Partea a III-a ....

Ei bine, singurele mele "ghinioane" legate de achizitiile de la Rally au fost doar la o locomotiva diesel Roco HOe ( am si scris pe site la momentul respectiv ), locomotiva ce avea lamelele culegatoare de curent montate aiurea....dar cam atat.

Legat de ghinioanele lui Rastel, sateam acum cateva zile si vorbeam cu un prieten trenulist si ne miram si noi de cat de "asuprit" poate fi Rastel de aceste deficiente.

Totodata, ne gandeam si la noi, care am cumparat ( atat eu, cat si el ) de pe Ebay ori din RO, ori locomotive noi, ori second-hand si NICIODATA, dar niciodata nu am primit locomotive Roco cu atat de multe deficiente, ca sa nu mai spun de pinioane crapate !!!!....ceva mie nu imi miroase bine aici, nu poate fi Rastel atat de ghinionist si noi atat de norocosi ( si nu numai noi :) )

Vedeti voi, cei de la Roco, dupa falimentul din 2005, au tot incercat sa maximizeze profitul si sa scada costul in " n " moduri :
--plastic neconform, casant, "chinezesc" PDI style :)
--au trecut de la vopsirea bucata cu buicata la folosirea plasticului colorat in bloc
--locomotivele au inceput sa aiba si biele din metal din ce in ce mai prost realizate si din materiale dubioase
--gradul de debavurare la vagoane / locomotive e din ce in ce mai inexistent
--cauciucurile la locomotive sunt la cel mai jos nivel posibil de calitate ever
--fusurile rotilor vagoanelor uzeaza mult mai repede plasticul in care sunt incastrate
--si cate si mai cate....

....dar vedeti voi, cei de la Roco Modeleisenbahn NU au umblat la doua lucruri absolut deloc :
1-- motorul Roco in 5 poli si configuratia lui ....aproape nemuritor si intrat deja in legenda pentru fiabilitate si usurinta in exploatare
2-- plasticul din care se fac pinioanele.....

Cum am spus, am luat ( si nu numai eu ) , atat locomotive Roco modele noi sau vechi ( chiar Roco anii '80, apoi anii '90 ), luate de pe Ebay, okazii, forum sau mai noul OLX, dar NICIODATA, absolut niciodata nu am primit / vazut vreun pinion crapat !!!!!

...de aceea i-am mentionat lui Rastel ( cat se poate de serios ! ) si acea posibilitate de ....exorcizare....cine stie....

Va urma PARTEA a IV-a....

Marius.
 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Apr 2016
745
3
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Partea a IV-a...

Legat de comparatia PIKO vs Roco pe partea de locomotive, mi mi se pare mai mult decat incorecta si la nealocul ei.

In primul rand , chiar daca cei de la PIKO au facut progrese cu gama EXPERT ( leduri, motoare in 5 poli , detalii ), tot nu ii pot ajunge la calitate pe cei de la Roco.

Motoarele Piko in 5 poli din gama EXPERT inca nu se pot ridca la calitatea celor de la Roco, cat despre fiabilitate, sper sa ne mai reauzim peste cativa ani, cel putin in cazul Roco, acestia au trecut cu brio testul timpului !

Gama "Classic " de la Piko sufera inca de bolile trecutului:
---pret fff mare raportat la ce se ofera
--=pret fff mare raportat fata de produsul similar de la concurenta
---matrite invechite
---tevi, accesorii in basorelief


--am avut pe mana atat un BR 01 cat si un BR 03 Piko ( parca ) , ambele aveau priza de decodor digital .
Faza e ca motoarele tot in 3 poli sunt, dar priza digitala stiti unde era montata???

...exact pe cupla dintre tender si cazan, ca sa ajungi la priza, trebuie sa desfaci cazanul, sa fii atent sa Nu iti cada arculetele ( ce NU sunt mentionate deloc in prospect ! ) ce fac legatura electrica dintre becurile din cazan si traseul electric de pe sasiu...adica exact proiect facut cu ...capul celalalt :D , ce sa mai....o invitatie clara ( pentru mine cel putin ) de a nu mai cumpara aceste produse de la PIKO.

Practic, la produsele PIKO ai nevoie de fff mult timp si o buna pricepere ca sa poti face cateva miscari elementare de menetenanta...nu acelasi lucru se intampla cu cei de la Roco....locomotive gandite cu cap, usurinta cu care se face mentenanta, fiabilitatea etc....inclina net balanta catre Roco....oricata nostalgie Piko as avea eu !

Nu mai vorbesc de aceleasi biele de plastic arhicunoscute ....

Totusi, unde inca bifeaza Piko este la capitolul " NOSTALGIE", foarte multi dintre noi incepand pasiunea cu PIKO Made in GDR.
Spre exemplu, eu daca as mai avea posibilitatea, as lua inca o data locomotiva PIKO BR 94 , desi stiu acum cum e facuta....pur si simplu imi place de mor ( vorba unui clasic in viata ! )

Apoi, am in colectie o Piko BR 38 Sachsen Ep. I, acesata ruland absolut I M P E C A B I L , cu tot cu motorul ei in 3 poli si cu bielele de plastic.
Nu mai vorbesc de detaliile deja aplicate pe cazan si de punga generoasa de accesorii pentru montat din cutie !

....sunt si exceptii la Piko, dar cu acestea NU se face primavara !

Urmeaza ultima partea, a VI-a si ultima: concluzia !
Marius.
 

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Apr 2016
745
3
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Partea a VI-a : Concluzia.

Cu putine exceptii, majoritatea locomotivelor mele sunt luate second- hand, fie de pe Ebay, fie de pe okazii / olx / forumuri / magazine din RO.

De exmplu, cand am luat de la magazinul din Crangasi al vestitului Paul "trenulet" Iorganda, apoi stiam din start ca trebuie sa vin eu cu traf de acasa, ca trebuie sa pipai locomotiva si sa ma uit pe toate partile, stiind ca acel vanzator prezinta locomotivele folosite pe post de noi....si atunci imi luam masurile cuvenite de siguranta.....adica STIAM la orice moment cu ce locomotiva aveam de a face si ce hibe are !!!

La fel, la cele de pe Ebay ! ....bine, de pe Ebay NU am cumparat de la utilizatori dubiosi , ori cu calificative mai jos de 98 %... viata m-a invatat ca oricat de buna pare o oferta, apoi oferta aceea e ...doar un miraj....si atat !!! 8)

La fel, valabil si pentru magazine, forumuri de la noi: intai am intrebat TOT ce aveam de intrebat despre produs si apoi am cumparat !

Cu toate astea, @ Rastel , tot nu am avut ghinionul tau !!!
Poate ca e timpul sa vezi ce cumperi, sa te interesezi mai in amanunt sau ....daca totusi cumperi un produs second-hand....sa-l tratezi ca pe produs second-hand....deci fara asteptari de produs nou !
Daca produsele cele foarte multe prezentate de tine cu defecte nu au fost achizitionate cu bon fiscal / factura si ca fiind absolut NOI, atunci , parerea mea, e ca plangerile tale sunt neintemeiate !
Produsele acestea ar trebui tratate ca si second-hand....desi , ma repet, si eu si altii am luat produse Roco atat second-hand cat si noi si NU am avut atatea probleme !

Iarasi, sa nu isi inchipuie nimeni ca cei de la Roco se imbogatesc, trimitand o locomotiva fara cateva furtune, cu pinion spart ori cu carcasa revopsita/ retusata...

Vorba lui @aliass....trebuie sa mai si reclamam producatorului si dealerului defectele descoperite....

Posibil sa fie si greseli....dar daca se intampla si produsul e luat de nou, atunci e bine si frumos sa si facem reclamatie folosind acel "bon de control" o data catre dealer, si apoi si catre producator , astfel producatorul are ocazia sa nu mai repete greseala umana.....

Facand reclamatia la timpul potrivit, avem sansa de a schimba un intreg proces de productie ( exact ca in cazul lui Rastel cu acea BR 218 )....astfel acea greseala NU cred sa mai poata fi repetata vreodata !!!

Parerea mea !!!

PS:

@ aliass,

Ca tot era vorba de locomotivele/ vagoanele/ sinele Roco pre 2005, adica pre -faliment, adica Roco Made in Austria.
Produsele manufacturate atunci , pana in 2005, beneficiaza de cel mai inalt grad de calitate ce a fost la Roco, cele mai bune detalii ...ce sa mai "The best quality money can buy"--- categoria produse Roco.

Cei de la Roco au avut cea mai completa gama de produse pentru modelismul feroviar :
-locomotive
--vagoane
--sina de cale ferata ( cu / fara terasament)( la un moment dat produceau chiar doua standarde concomitent : code 100 si code 83 )
--turnanta
--accesorii pentru vagoane, casute, omuleti, pomi, semnale
--primii ce au implementat controlul digital in domeniul feroviar mass-market ( prin programul "Digital is cool " impreuna cu cei de la Lenz )
--gama extrem de variata de masinute civile si militare , foarte detaliate ( neegalati nici pana astazi de cineva )
--primii care au incorporat in productia lor actionari de macaz comandate digital
---primii ce au dezvoltat acel "Route Control" impreuna cu cei de la Lenz.
---prima macara digitala si functionala pt . mass market la un pret decent
--- etc....imi mai amintesc eu ....ce sa mai Roco a dus o munca de pionierat in acest domeniu feroviar, munca ce nici astazi NU este egalata de nimeni ...inca !!!


Tot ce s-a produs la Roco post 2005 este sub calitatea de atunci ( nu ma refer aici la adaugiri gen prize Plux nu-stiu-cati-pini , leduri, pluguri rotitoare si alte chestii hai hui ) !!!!
....totusi este peste ce face Piko acum !!!

Marius.

PPS:
Mi-am pregatit sacul in care sa pun pietrele / injuraturile !
Va astept ! :D
 

alias

Active Member
Trenulist
21 Iul 2015
81
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Desi sunt incepator si nu am atatea locomotive ca Rastel sau alti pasionati de pe forum, am avut ocazia, asa cum am mai zis, sa vad si sa testez mai multe modele de la Piko. Sincer (ma repet) asa cum am mai zis nu se pot compara. Poate sunt eu prea mofturos, insa este dreptul meu sa-mi aleg calitatea produselor cumparate.

Imi doresc foarte mult o loco v200 si cele de la Roco nu-s chiar gandite pentru a fi echipate cu sunet. Cele de la Piko in schimb, au si loc de difuzor. Ramane insa problema motorului slab calitativ (3 poli neinclinati) si a transmisiei galagioase. Poate pentru unii ( si iar ma repet) aceste lucruri nu inseamna mare lucru si pot fi trecute cu vederea, dar nu si pentru mine.

Tin neaparat sa mentionez (si eu) ca nu am neaparat ceva impotriva Piko sau vreun castig sau vreo intentie de promovare Roco. Pur si simplu las calitatea produselor sa vorbeasca, dar totodata ma "doare" lipsa de "interes" a celor de la Piko in a schimba ceva... la fel cum Fleischmann au tinul mufele alea cu 6 pini(NEM 651) pana le-au murit in mana ... Pentru mine cert este un lucru, Roco "mi-a apasat butoanele" in ordinea corecta :)

Sincer imi pare greu de crezut sirul de ghinioane avut de rastel cu modelele Roco si daca nu as fi citit postarile as fi crezut ca a cautat nod in papura acestui producator... Chiar imi pare rau pentru sirul lui de ghinioane. Greu de imaginat asa ceva.

Eu unul, la fel ca si altii probabil, trebuie sa spun ca nu am avut probleme cu Roco, din Ro sau de pe eBay... pana acum.

In locul lui rastel deja as incepe sa-mi "numar" locurile de unde achizitionez locomotive Roco sau chiar produse de altii... prea mare ghinionul ... sincer.

Acum referitor la calitatea Piko post "caderea zidului" ... am vazut la un var de-al meu cam ce putea Piko la TT pe atunci... Cu riscul de a fi carcotas ... o sa spun ca tot mai calitative mi se pareau Berliner TT Bahnen... Poate sunt subiectiv insa...
 

alias

Active Member
Trenulist
21 Iul 2015
81
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Re:

<r><QUOTE author="sesamcave" post_id="157292" time="1451690353" user_id="40"><s>
sesamcave post_id=157292 time=1451690353 user_id=40 a spus:
</s>
...<br/>
<br/>
@ aliass,<br/>
<br/>
Ca tot era vorba de locomotivele/ vagoanele/ sinele Roco pre 2005, adica pre -faliment, adica Roco Made in Austria.<br/>
Produsele manufacturate atunci , pana in 2005, beneficiaza de cel mai inalt grad de calitate ce a fost la Roco, cele mai bune detalii ...ce sa mai "The best quality money can buy"--- categoria produse Roco.<br/>
<br/>
Cei de la Roco au avut cea mai completa gama de produse pentru modelismul feroviar :<br/>
-locomotive<br/>
--vagoane<br/>
--sina de cale ferata ( cu / fara terasament)( la un moment dat produceau chiar doua standarde concomitent : code 100 si code 83 )<br/>
--turnanta<br/>
--accesorii pentru vagoane, casute, omuleti, pomi, semnale<br/>
--primii ce au implementat controlul digital in domeniul feroviar mass-market ( prin programul "Digital is cool " impreuna cu cei de la Lenz )<br/>
--gama extrem de variata de masinute civile si militare , foarte detaliate ( neegalati nici pana astazi de cineva )<br/>
--primii care au incorporat in productia lor actionari de macaz comandate digital<br/>
---primii ce au dezvoltat acel "Route Control" impreuna cu cei de la Lenz.<br/>
---prima macara digitala si functionala pt . mass market la un pret decent<br/>
--- etc....imi mai amintesc eu ....ce sa mai Roco a dus o munca de pionierat in acest domeniu feroviar, munca ce nici astazi NU este egalata de nimeni ...inca !!!<br/>
<br/>
<br/>
Tot ce s-a produs la Roco post 2005 este sub calitatea de atunci ...
<e>
</e></QUOTE>

Salut.<br/>
<br/>
A mai trecut ceva vreme de la momentul postului tau, timp in care mi-au mai trecut si mie cateva locomotive Roco produse inainte de faliment (Made in Austria). Inainte se a-mi posta concluzia trebuie sa precizez ca toate au fost second hand, dar intr-o stare optica si functional buna, dovada find faptul ca unele din ele le-am si cumparat.<br/>
<br/>
Atentie este doar parerea mea formata in urma rularii efective a aproximativ 20 de locomotive Roco mai vechi, made in Austria. <br/>
<br/>
Pot sa afirm fara vreo urma de indoiala faptul ca toate locomotivele Roco pe care le-am testat eu produse inainte de 2005 (scrie pe ele Made in Austria) sunt calitativ sub cele produse post 2013-2014, care au design modernizat, atat din punct de vedere al constructiei, al detaliilor cat si al functionarii. Sincer am fost oarecum dezamagit pentru ca din cate citisem ma asteptam sa fie macar la nivelul de calitate cu care eram obisnuit de la modelele noi, mai ales ca am auzit doar laude pe forumuri si de la prieteni. Dezamagirea a fost cu atat mai mare cu cat (parca in mod special pentru mine si pentru ca merit) exact in aceeasi perioada mi-au picat si doua motoare Roco (de la modelele Made in Austria achizitionate SH dar care rulau perfect), ce-i drept locomotivele in cauza erau productie putin mai vechi, este vorba despre Roco 43839, E03 103 164-0, produs in 1998 si despre Roco 43790, E10 110 367-0, produs in 1996. Din pacate nu am avut inca timp sa le inlocuiesc cu niste motoare Roco de generatie mai noua, dar urmeaza candva... Se manifesta in felul urmator - Motorul curatat, lagarele gresate, curatat colectorul bine, schimbat carbunii cu unii Fleischmann si locomotiva nu poate pleca lin si fara smucituri de pe loc. Iarasi desfacut curatat colectorul, schimbat iar carbunii cu unii Roco si tot degeaba motorul se invarte aiurea cu smucituri se incinge foarte tare si nu-i din decodor pentru ca l-am testat si pe DC si face la fel. In gol motorul toarce ca un "purcelus de lapte" . L-am testat si cu si fara decodor si nu-s probleme, dar in sarcina nu mai vrea de nicio culoare din pacate. Evident transmisia locomotivelor este proaspat curatata si gresata cu vaselina siliconica Roco 10905 si merge foarte usor fara sa "agate", lamelele colectoare la fel curatate recent. Nu mai am alte idei din pacate.<br/>
<br/>
<br/>
Pot sa confirm ca de la data ultimei mele postari in acest topic mi-au mai trecut prin mana si unele modele mai noi de la Piko si am fost atat de placut impresionat incat unul dintre ele l-am si achizitionat, atat de mult mi-a placut. Piko incepe sa "se miste" cu modelele din 2017 si mai noi. Chiar si unele modele produse in 2016 m-au impresionat placut, deci se poate. Tot de pot sa spun este ... Bravo PIKO, la cat mai multe astfel de locomotive!<br/>
<br/>
Personal o sa achizitionez in continuare modele de locomotive dar numai productie recenta dupa 2013-2014, sau modelele revizuite de la Roco, Fleischmann si de ce nu Piko daca mentin calitatea observata la ultimele modele, ma refer la cele cu motoare noi in 5 poli. De Trix nu ma pot atinge din pacate pentru ca au transmisia metalica foarte galagioasa si aleg sa nu folosesc asa ceva iar Brawa multe dintre ele sunt nejustificat mai scumpe. <br/>
<br/>
Toate bune si spor la trenulit!</r>
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.819
3
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Inseamna ca ai avut un ghiniion teribil la achizitionarea locomotivelor. Sau ....de aceea au si fost vandute, fiind "cazute".Depinde si de unde sau de la cine le-ai cumparat, depinde si de pret, etc. Cu alte cuvinte, riscurile meseriei.. (SH).
O exploatare necorespunzatoare duce , implicit, la defecte.

Eu tot ce am cumparat Made in Austraia, a fost nou si fara absolut nicio problema mecanica si sunt la fel si in ziua de azi.
Nu poti sa compari un produs vechi, uzat cu unul relativ nou.
La locomotivele de productie recenta , calitatea plasticului, de exemplu, la unele seste sub cele pre 2005, consecinta mutarii productiei in China.

O locomotiva Roco Made in Austria o poti gasi pe ebay de la 50 euro pana la pretul uneia noi, in functie de starea locomotivei (sau a vanzatorului).

Asta-i parerea unuia care invarte Roco de mai bine de 20 ani.
 

189DB

Active Member
Trenulist
7 Mai 2008
116
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Roco inainte de 2005 si Roco dupa 2005 doua lucruri diferite la calitate si aspect.
1. Locomotivele cu abur Roco inainte de 2005 vopsite cu negru, dupa 2005 plastic negru lucios, nevopsit
2. Locomotive Roco inainte de 2005 , detalii multe, dupa 2005 basorelief. exemplu cel mai clar VECTRONUL care la boghiuri nu are nimic aplicat.
3. Vagoane Roco inainte de 2005, detalii multe separate. Dupa 2005 basorelief. Exemplu, vagon dormit T2S care are boghiuri fara nici o piesa aplicata.
4. De preturi nu mai are rost sa vorbim, vagoane Roco de calatori cu pret de 79 E, parca, Ex. SBB Panorama
Si totusi parca si la acest nivel nu putem vorbi de PIKO sau Gutzold sau Trix la capitolul mecanica si rulaj.
Asadar am fost fan Roco si ramin fan Roco pentru ca se apropie cel mai mult de real la dimensiuni, estetica.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
475
62
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Re: Re:

<t>[/quote]<br/>
<br/>
Salut.<br/>
<br/>
A mai trecut ceva vreme de la momentul postului tau, timp in care mi-au mai trecut si mie cateva locomotive Roco produse inainte de faliment (Made in Austria). Inainte se a-mi posta concluzia trebuie sa precizez ca toate au fost second hand, dar intr-o stare optica si functional buna, dovada find faptul ca unele din ele le-am si cumparat.<br/>
<br/>
Atentie este doar parerea mea formata in urma rularii efective a aproximativ 20 de locomotive Roco mai vechi, made in Austria. <br/>
<br/>
Pot sa afirm fara vreo urma de indoiala faptul ca toate locomotivele Roco pe care le-am testat eu produse inainte de 2005 (scrie pe ele Made in Austria) sunt calitativ sub cele produse post 2013-2014, care au design modernizat, atat din punct de vedere al constructiei, al detaliilor cat si al functionarii. Sincer am fost oarecum dezamagit pentru ca din cate citisem ma asteptam sa fie macar la nivelul de calitate cu care eram obisnuit de la modelele noi, mai ales ca am auzit doar laude pe forumuri si de la prieteni. Dezamagirea a fost cu atat mai mare cu cat (parca in mod special pentru mine si pentru ca merit) exact in aceeasi perioada mi-au picat si doua motoare Roco (de la modelele Made in Austria achizitionate SH dar care rulau perfect), ce-i drept locomotivele in cauza erau productie putin mai vechi, este vorba despre Roco 43839, E03 103 164-0, produs in 1998 si despre Roco 43790, E10 110 367-0, produs in 1996. Din pacate nu am avut inca timp sa le inlocuiesc cu niste motoare Roco de generatie mai noua, dar urmeaza candva... Se manifesta in felul urmator - Motorul curatat, lagarele gresate, curatat colectorul bine, schimbat carbunii cu unii Fleischmann si locomotiva nu poate pleca lin si fara smucituri de pe loc. Iarasi desfacut curatat colectorul, schimbat iar carbunii cu unii Roco si tot degeaba motorul se invarte aiurea cu smucituri se incinge foarte tare si nu-i din decodor pentru ca l-am testat si pe DC si face la fel. In gol motorul toarce ca un "purcelus de lapte" . L-am testat si cu si fara decodor si nu-s probleme, dar in sarcina nu mai vrea de nicio culoare din pacate. Evident transmisia locomotivelor este proaspat curatata si gresata cu vaselina siliconica Roco 10905 si merge foarte usor fara sa "agate", lamelele colectoare la fel curatate recent. Nu mai am alte idei din pacate.<br/>
<br/>
<br/>
Pot sa confirm ca de la data ultimei mele postari in acest topic mi-au mai trecut prin mana si unele modele mai noi de la Piko si am fost atat de placut impresionat incat unul dintre ele l-am si achizitionat, atat de mult mi-a placut. Piko incepe sa "se miste" cu modelele din 2017 si mai noi. Chiar si unele modele produse in 2016 m-au impresionat placut, deci se poate. Tot de pot sa spun este ... Bravo PIKO, la cat mai multe astfel de locomotive!<br/>
<br/>
Personal o sa achizitionez in continuare modele de locomotive dar numai productie recenta dupa 2013-2014, sau modelele revizuite de la Roco, Fleischmann si de ce nu Piko daca mentin calitatea observata la ultimele modele, ma refer la cele cu motoare noi in 5 poli. De Trix nu ma pot atinge din pacate pentru ca au transmisia metalica foarte galagioasa si aleg sa nu folosesc asa ceva iar Brawa multe dintre ele sunt nejustificat mai scumpe. <br/>
<br/>
Toate bune si spor la trenulit!<br/>
[/quote]<br/>
<br/>
<br/>
<br/>
<br/>
Tind sa cred ca ai avut ghinion cu cele doua locomotive la care au picat motoarele. Ca sa fi convins ca de vina sunt motoarele poti sa verifici ohmetric rotoarele . Cu multimetrul pe scala de ohmi verifica polii rotorului si vezi daca cumva intre doi poli daca sunt valori mai mici atunci este clar ca ai spire in scurt si de aici manifestarile ciudate .<br/>
Spun ca ai ghinion pentru ca am in colectie o multime de locomotive de generatie veche la care nu am avut absolut nici o problema de acest gen.<br/>
Cum Roco nu mai modele de locomotive cu abur mai ales DRG nu am ce sa fac si cumpar locomotive de generatie veche, dar foarte putin rulate sau doar tinute in vitrina, ca sa nu am surprize de genul acesta, doar ca la noi pe piata cam greu sa gasesti asa ceva, ce am mai gasit pe site-uri de vanzari ,foarte, foarte putine sunt ok, de obicei ajung modele obosite , multe cu lipsuri care au fost cumparate la preturi mici de afara si se vand aici la preturi mari , tocmai de aceea majoritatea locomotivelor din colectie sunt cumparate de afara .<br/>
Cat despre calitatea modelelor si eu sunt de parere ca ce este produs inainte de 2005 este mult mai bun , ca si serii de produse cele 4XXXX si cele 6XXXX mi se par exceptionale mai ales in materie de locomotive cu abur, detalii multe , plastic calitativ ,rulaj perfect.</t>