Adunate la HO.

  • In data de 20.02.2019 forumul poate sa functioneze cu intreruperi, update la versiune software!

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
439
39
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Inainte de Craciun au sosit de la Cluj cele doua decodoare Zimo MX 645 scrise cu sunete pentru BR 50 si BR 44 dar nu am avut timp sa ma ocup de ele sa le trec de la plux 22 la nem 652. , abia zilele trecute am reusit sa finalizez lucrarile de sonorizare ale celor doua locomotive.
Locomotivele sonorizate sunt BR 50 DR (ROCO 62265) si BR 44 DRG (ROCO 62160),
Dupa muuuulte, foarte multe ajustari ale parametrilor decodoarelor am facut si doua filmulete.


 
Ultima editare:
Aprecieri: SSL și mpursu

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
439
39
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Pentru ca nu prea am ce face si decat sa stau degeaba am zis sa imi exersez creativitatea construind cutii de rezonanta pentru locomotive.
Dupa cateva masuratori , am confectionat doua cutii care se asaza perfect pe tavanul marchizelor locomotivelor BR 44 si 01.
Noul model de cutie am observat ca imbunatateste calitatea sunetului pentru ca este putin mai mare decat cea 15X11*7 mm



 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
439
39
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Va prezint mastodontul BR 53 Borsig de la Marklin cod 37021.
Abia acum vazand-o am realizat in ce m-am bagat cu convertirea in sistem DC, mi sau cam dat planurile peste cap putin pentru ca rotile motoare au osiile cu diametrul de 2.5mm(am crezut ca sunt de 2mm) si nu am stiut acest lucru, cred ca va trebui sa frezez osiile la cota de 2mm si sa las rotile asa cum sunt.
Pacat ca locomotiva reala nu a fost finalizata, ar fi fost ceva spectaculos, cu toate ca ar fi existat totusi multe componente fabricate la uzina Borsig dar nu au apucat sa fie asamblate ca sa i-a forma unei locomotive.







 
Ultima editare:
Aprecieri: 231 și gamitzu

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
439
39
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
A sosit azi locomotiva BR 01 504 Roco cu sunet de la Esu V3.5 . Am avut locomotiva asemanatoare de la Piko tot cu roti Boxpok dar m-am umplut de nervi cu ea si am zis ca undeva, candva trebuie sa imi cumpar una de la Roco.
Locomotiva are transmisie prin cardan catre osiile din cazan, culegere de curent si pe alergatoarele din fata, decodor de la ESU V3.5 cu sunet, trebuie doar sa mai comand punguta cu acesorii ca sa am mecanicii si inca cateva acareturi.






Am gasit-o si pe cea reala
1547717720840.png

 
Ultima editare:
Aprecieri: cosmin78

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
439
39
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
BR 52 kondenstender din pacate are tipul vechi de motor cu rotor in 3 poli ceea ce face ca locomotiva sa ruleze cu smucituri la viteze mici, dar toata aceasta problema se va rezolva dupa ce ajunge kitul de la Marklin cu rotor in cinci poli, magnet neodim si restul pieselor pentru upgrade(aceeasi treaba ca la BR 96 Marklin Hamo).
Alta problema pe care trebuie sa vad cum o rezolv este zgomotul produs de motorul ventilatoarelor, motorul este alimentat din firul corespunzator functiei F1 , tensiune care este in impulsuri PWM ceea ce face ca motorul sa bazaie si zumzaie ceeea ce este enervant, se poate auzi si pe filmare.

 

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
439
39
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
BR 53 Borsig dupa conversia din Marklin in sistem DC

Si o scurta istorie a acestei locomotive care a fost doar in stadiul de piese fabricate dar care nu au fost si asamblate ca sa arate ca o locomotiva functionala, noroc cu cei de la Marklin care au creat modelul dupa planuri..

La 13 octombrie 1943, la câteva luni după livrarea primelor 42, comisia de proiectare a locomotivelor a cerut producătorilor de locomotive să prezinte propuneri pentru o locomotivă de război. Nouă sau zece companii (diferite surse) au răspuns cu un total de 17 proiecte. Acestea au inclus, printre altele, o mașină cuplată de șapte ori de la Schichau, un Fairlie modificat de la Orenstein și Koppel și o locomotivă articulată necombinantă a Wiener Lokomotivfabrik (WLF). Proiectele, depuse de Borsig (Berlin Hennigsdorf) și WLF, au găsit cel mai mare interes în Reichsbahn.
Borsig, sub conducerea dr. Adolf Wolff a trimis două sugestii - o mașină compusă (1'C) D Mallet (# 426-821) și o mașină convențională (# 426-824). Acesta din urmă ar trebui să fie 1'E2 "bazat pe BR 44. WLF a dezvoltat, de asemenea, un model de ciocan, dar a corespuns locomotivelor articulate americane fără efect compozit. Borsig, pe de altă parte, era deja cunoscut pentru locomotivele Mallet, deoarece fabrica le-a construit o serie de ele pentru Serbia, Italia, Spania, Indonezia, Argentina și Imperiul Otoman.
Designul (1'C) D nu era comun la nivel internațional, dar Baldwin a construit în 1910 în Philadelphia astfel de locomotive pentru căile ferate din Pacificul de Sud și Alabama și Marea Cale ferată sudică. Alte copii au fost create din locomotive existente. Acestea au fost folosite de Baltimore & Ohio și Marea Cale ferată de Nord.
Borsig a examinat aceste modele și a acordat o atenție deosebită unei mașini achiziționate de la Alabama & Great Southern. Această mașină a avut o lungime de 22.203 m și același aranjament la osie ca și planul BR 53. Borsigs Mallet cu aranjamentul roților (1'C) D h4v trebuia să fie o locomotivă cu o greutate de numai 3000 CP, pe care o încărcătură de mărfuri cu 1700 tone Creșterea de 8 ‰ pe o pistă curbată cu o rază de 360 m la 20 km / h. Viteza maximă ar trebui să fie de cel puțin 80 km / h. Noua mașină ar trebui să aibă, de asemenea, caracteristici ca un stoker pentru alimentarea cărbunelui din licitație în focar. Consumul ridicat de combustibil ar fi fost greu de manevrat pentru un încălzitor. Cu toate acestea, potrivit faptelor cunoscute astăzi, s-ar putea să nu se fi întâmplat prea mult, deoarece se pare că este puțin probabil să se obțină un acord de licență pentru a cumpăra un sistem de alimentare sau pentru a dezvolta un sistem complet nou.
Fără îndoială, modelul Borsig Mallet a fost un design de succes, care a fost extrem de bine primit, dar au existat unele îndoieli cu privire la vulnerabilitatea diferitelor linii de abur flexibile. Acestea ar fi fost necesare datorită propulsorului frontal lateral mobil. Se pare că inginerii Hennigsdorf au vorbit despre construirea unui prototip în ciuda condițiilor dificile de lucru. Chiar dacă s-ar putea să fi existat astfel de conversații, există dovezi că există doar schițe grosiere, dar nu există desene detaliate ale componentelor individuale. Producția de locomotive a devenit aproape imposibilă la Borsig din 1943, lucrările fiind distruse de raidurile aeriene. A fost comandat de către ministrul armamentelor A. Speer că Borsig ar trebui să se concentreze din 1944 asupra reparării vehiculelor avariate. Când ultimele propuneri pentru locomotiva de război grele au sosit în februarie 1944, a devenit din ce în ce mai evident că o astfel de mașină nu ar fi necesară din cauza retragerii trupelor germane pe frontul de est. Berlinul a fost expus la atacuri grele de aer și tancurile au fost mai importante decât locomotivele.
Întotdeauna sa discutat dacă construcția acestei locomotive a fost chiar începută. Fostul inginer Borsig, Karl-Heinz Golze, a confirmat începutul lucrului pe locomotivă. "La Borsig am văzut cu ochii mei prima lucrare de asamblare pentru această locomotivă". În timpul instruirii sale la școala de inginerie a Deutsche Reichsbahn din Saxonia, domnul Golze din Leipzig în 1944 a vizitat Borsig în Berlin de mai multe ori. "Nu era deloc adevărat că în 1943 germanul Reichsbahn nu a încheiat decât contracte pentru dezvoltarea unei astfel de locomotive de transport de marfă". Școlile din Reichsbahn au fost încredințate proiecte. "Chiar și în Mittweida au fost implicați oameni în contracte, au existat unele modele destul de neobișnuite, de exemplu, o locomotivă cu cabina în mijloc și un cazan în față și în spatele ei, cutiile de cărbune ar trebui să fie deasupra cazanelor tieliegenden Proiectul a însemnat arderea cărbunelui, dar a scăzut din cauza costului excesiv de a produce praful de cărbune, deci a fost important să apară ceva rezonabil, dar nu costa nimic ".
Ca să-l citez pe Golze: "În timp ce bateam la 52, era o altă locomotivă aflată în construcție, care era foarte diferită de locomotivele de război convenționale - era o locomotivă foarte articulată, aparent dăruită lumina verde pentru că nimeni nu o permitea era să recunoaștem că războiul nu ar putea fi câștigat acum, iar marea locomotivă ar fi necesară pentru serviciul în est. "
Golze descrie ceea ce a văzut: "Producția de cilindri a fost ușor de observat, cadrul a fost terminat și eu m-am îndreptat singură." Mai era ceva de vazut din tender si marchiza , dar mașinile de întoarcere lucrau deja la osiile montate. Cazanul funcționa și el. Golze nu-și poate imagina că locomotiva a fost vreodată completată sau chiar sub abur. De asemenea, el nu știe ce sa întâmplat cu părțile aflate în construcție. "Am fost chemat în vara anului 1944." S-au întâmplat multe după aceea, chiar și în perioada haotică postbelică. Nu a mai pus piciorul în fabrica din Borsig.

Sursa
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
439
39
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
A venit kitul cu noul motor de la Marklin ,care a si fost montat in locomotiva BR 52 Kondenstender.
Condensatorul care vine lipit pe alimentarile motorului a fost inlocuit cu unul SMD din motive de spatiu.
Acum rulajul este mult mai lin la viteze mici.






 
Aprecieri: cheluIS

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
439
39
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Malleturi mari si malleturi mici.
A venit in colectie locomotiva mallet Roco BR 98 DRG 43282, ca noua cu toate prospectele, accesoriile in pugute sigilate , abia astept sa o trec in digital si sa o vad ruland, este o placere sa o vezi si asa statica cu toate detaliile fine, singurul minus pe care il are este ca nu are felinarele functionale









 

sesamcave

Well-Known Member
1 Apr 2016
744
3
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut,

Din ciclul "Sharing is Caring ...."

E o locomotiva "faionosaga", o mica bijuterie facuta de Roco, o am si eu...
Sa iti dau un pont:
Intr-unul din prospectele ei, scrie ca ea e garantata sa functioneze ireprosabil timp de 2 ani de zile.
DE ce asa ?
Rotile si colectoarele de curent au fost tratate / innegrite chimic, iar procedeul era garantat pt. 2 ani de zile.
A mea nu dorea sa o ia din loc la "prima cheie ", asa ca a trebui sa o desfac si , undeva in interior, vei gasi un pin care face legatura electrica de la un plus al sasiului la un plus al motorului....ei bine, acel pin / contact era ff corodat, pana nu l-am curatat , locomotiva nu s-a miscat din loc.
Asa ca , intai iti sugerez sa incepi cu partea asta....
M.
PS:
Ce daca nu are lumini ?
Seamana cu cele de la MicroMetaKit, nici alea nu au ;-) :)
 

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
439
39
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Multumesc pentru pont Marius.
Am probat-o aseara pe oval alimentata de la o baterie si functioneaza perfect dar cand o sa o trec pe digital am sa verific acel pin.
Va trebui sa comand un decodor TOM micro pentru ea, ca spatiul este cam limitat din ce am vazut,sau ceva cu sunet Zimo MX 648 .
 

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
439
39
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
A venit in colectie locomotiva cu abur BR 85 010 DB Trix. Locomotiva este cu sunet din fabrica , provine dintr-un start set Trix 21509
Trebuie sa ii fac o mica revizie ,sa gresez toate lagarele si rotitele dintate, pentru ca este uscata.






 
Ultima editare: