"Orasul din Sufragerie"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
http://trenulete.info/diorama/pag2009/06mar.htm
"In paralel lucrez impreuna cu Razvan TI la montajele de alimentare cu tensiune dreptunghiulara a circuitelor. "

sa fie oare DCC ??? :).
 
09 martie 2009

Am terminat de instalat catenarele si reteaua de electificare.
Am confectionat inclusiv piesele de ancorare a firului de contact la intrarea in tunel. Aceasta retea poate fi functionala insa pentru a proteja atat sarma de contact cat si pantografele, am decis ca ea sa fie nefunctionala. Am inceput sa lucrez la pomii asigurati de sponsorul dioramei si sper sa reusesc sa folosesc sistemul cu spray adeziv fara sa-mi prind urechile cu clei... bonus un film facut cu camera cea buna...

 
Prognosis a spus:
09 martie 2009

Am terminat de instalat catenarele si reteaua de electificare.
Am confectionat inclusiv piesele de ancorare a firului de contact la intrarea in tunel. Aceasta retea poate fi functionala insa pentru a proteja atat sarma de contact cat si pantografele, am decis ca ea sa fie nefunctionala.

pacat ca nu le poti utiliza. lucrarea arata foarte bine, se vede atentia la detalii, nu pot decat sa felicit autorul. am totusi o nelamurire: daca utilizarea catenarei uzeaza pantograful, nu s/ar putea evita un contact direct cu firul acela (eventual ceva de atasat pe pantograf ).

nu s/a mai zis nimic de alimentarea in impulsuri a liniei, asteptam detalii in continuare.
 
La pantografele reale exista un grafit care asigura contactul cu linia. Ma gandeam sa fac ceva similar dintr-un carbune de aspirator. Inca ma mai gandesc la aceasta idee...

despre alimentarea cu impulsuri, astept ca in seara asta Razvan TI sa vina cu montajul si dupa testele de rigoare in atelierele PanArin, voi implementa inovatia si voi posta rezultatele... conditia fiind sa imi reuseasca ideea pentru ca la montajele respective se adauga automatizarea ...
 
cred ca nu ar trebui sa aveti motive de ingrijorare... daca "boosterul" va fi construit ingrijit nu vor aparea probleme. am zis booster pt ca acum sunteti cu inca un pas mai aproape de digital :). banuiesc ca nu ar fi chiar atat de greu de automatizat mai departe "constructia", impulsurile dreptunghiulare ar putea contine comenzi de locomotiva de genul start loco, stop loco, schimbare directia... apropo... schimbarea directiei cum o faceti in impulsuri?
 
Deci nu este vorba de booster. Este un montaj mai coplex de PWM, un potentiometru digital selectiv cu inversoare de sens si trepte de viteza plus alte maruntisuri. In principiu nu este vorba de trecere pe digital...
 
A sosit vagonul castigat ca premiu la concursul foto din luna februarie 2009 de pe trenulete.ro Multumesc tuturor celor ce m-au votat!
Este un vagon frigorific din epoca II, de la Tilling, cu accesorii foarte fine.
 
Am inceput sa lucrez la pomii trimisi de sponsorul dioramei Este vorba de ramurii Busch, tratate chimic si deparazitate. In combinatie cu un adeziv spray si burete tocat tip Busch "Micro Flocken" de diverse granulatii si culori, arborii pe care am incercat azi prima oara sa-i realizez, au iesit extraordinar de realisti. Fara prea multa munca, doar selectate ramurele si curatate in zona tulpinei, apoi dat cu spray si presarati cu burete tocat si gata... In 20 minute am facut patru arbori mari si cateva tufisuri plus arbusti. Am incercat si metoda mea, adica am folosit ca suport (trunchi) o ramura uscata taiata din gardul viu din fata blocului, peste care am aplicat aceasta metoda. Ce a iesit se vede in fotografii. Dupa ce se vor usca si intari complet, le voi gasi loc pe diorama si voi continua realizarea acestor tipuri de copaci foarte relisti, dupa parerea mea...

 
10 martie 2009

A sosit mult asteptatul montaj electronic al grupului de variatoare tip PWM realizat exceptional de Razvan TI dupa ideea mea.

Deci de astazi, diorama intra in RK. Voi reveni dupa cateva zile, cu istoria si explicatiile corespunzatoare. Va fi foarte mult de munca, deoarece aceasta schimbare implica multe alte modificari iar timpul pentru explicatii pe site nu va mai exista. Dupa implementare, voi posta detaliile si filmul functionarii...


Cert este insa ca am rezolvat cu aceasta idee, problema luminilor locomotivelor si a vagoanelor in stationare, in analog. Da prieteni! Voi avea iluminare faruri si vagoane, in analog, in timpul stationarii, pornire si oprire in trepte, etapa a doua fiind aceea de introducere a sunetului de motor in functie de viteza locomotivei... totul pe analog! Voi da detalii si cu privire la costurile implementarii acestei idei.

In principiu, voi aplica doua metode. Pentru tronsonul de cale ferata de interior, cel ce trece prin gara Blumenberg, voi folosi un sistem bazat pe mai multe modulatoare care vor alimenta sectoare diferite din acest tronson. Pentru circuitul exterior, voi folosi o idee preluata de la Razvan despre care voi vorbi la momentul potrivit.


 
Felicitari pentru avansarea la PWM! :aplauze:
Faza cu luminile aprinse la trenurile in repaus este posibila daca acestea sunt dotate cu LED-uri :D. Cu putintica atentie, se poate obtine acest efect si in cazul beculetzelor. Ceea ce trebuie facut este obtinerea unor impulsuri PWM suficient de late pentru a aprinde luminile, dar nu indeajuns de late pentru a porni motoarele 8)
 
Va multumesc!

Din pacate socoteala de acasa (atelier) nu s-a potrivit cu cea din targ (diorama) si pentru impresie artistica, montajul a luat nota 10, la prezentare in atelier a mers bine insa la demonstratie pe diorama a facut numai "figuri" ... Dezamagire mare insa dupa ce m-am sfatuit cu Mircea Ursu am inteles ce trebuie sa fac. Deci "punct" si de la capat...