• Forumul este in proces de upgrade!

"Orasul din Sufragerie"

rally

Well-Known Member
@Prognosis
din cauza lipsei unei piese a carei valoare ma depaseste.
( 83210Incrucisare dubla cu macaze DGV TT http://trennet.ro/product.php?pid=953 )
Man, :( ce faci cu macazul acela, ca e pe TT ?
La calculul de mai sus, mai adauga 4 variatoare (100 ron) si care costau 240 ron daca nu erau din startseturi... :|
Succese !
rally
 

Prognosis

Well-Known Member
@Rally

Ideea tipului de incrucisare ma avantaja. Stiu ca aceia era pe TT dar una similara pe H0 era super.

Adevarul este ca fara variatoarele de la Rally (caruia ai multumesc din tot sufletul meu) nu se puteau face aceste automatizari la modul de doua viteze diferite pe tronsoane diferite. Insa, automatizarea merge si fara al doilea rand de variatoare, oprirea facandu-se ceva mai brutal!

Rally, esti un domn si toata lumea trebuie sa stie ca fara ajutorul, concursul si ingaduinta ta (stim noi despre ce este vorba) nu as fi reusit! Multumesc Rally! Voi rezolva cat de curand!
 

Prognosis

Well-Known Member
Nu stiu! Marti vin sa filmeze si sa-mi ia un interviu dar nu stiu la ce emisiune si cand o sa dea pe post! Promit insa sa va spun de indata ce aflu!
 

Prognosis

Well-Known Member
Motive de panica...

Dupa ce am definitivat constructia cablajelor miniaturizate pe placute individuale, conform zonelor automatizate de pe diorama, am atacat frontal si direct tabloul de comanda...
Am demontat vechile relee greoaie si am inlaturat cablaraia care trona ! Procesul de modificare m-a panicat intrucatva! Sotia ma intreaba daca mai stiu sa fac la loc sa functioneze asa cum functiona.... Sper!

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

Prognosis

Well-Known Member
Evolutia tabloului de comanda cu relee miniaturizate!

Am reusit sa inlatur vechile relee masive, cele cu care am facut probe instalatiei de automatizare pana acum. Erau relee vechi, cu numeroase contacte care nu functionau, mari consumatoare de curent si dificil de intretinut, cu multa cablaraie insirata in tabloul de comanda! Trebuie sa va spun ca automatizarile au fost create si lucrate fara o schema complexa, doar ideea de principiu pusa cu creionul pe o foaie. Dupa ce testam functionalitatea idee, desenam schemele si le postam pe forum pentru ca toata lumea sa se bucure de reusita mea si sa poata orice aplica ceea ce imi functiona mie! Pe parcurs, pe masura ce imi veneau idei noi noi, pe masura ce observatiile asupra functionalitatii se concretizau in modificari aduse schemei initiale, schimbam direct in instalatie ceea ce era nevoie. Intr-un final, am ajuns la acaesata varianta, pe care am imbunatati-o si perfectionat-o astfel incat sa elimin cat mai mult din cablurile necesare, astfel incat sa simplific cat mai mult schema de functionare, respectand doar ideea de principiu.
Fireste, in timp, am adaugat si am scos diferite functii in sistem, dar schemele separate le-am prezentat pe rand pe forum, pe masura ce le-am creat! Chiar si acum, dupa ce am desenat schema finala, la montaj, tot am mai modificat cate ceva. Asta inseamna ca voi desena iar schemele si le voi prezenta si pe forum ca pe o concluzie finala a acestor luni de truda!



You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Bafta tuturor!
 

LDH

Well-Known Member
Prognosis,

Scuza-ma dar incep sa nu mai inteleg pendularile tale.

Fara a intra in detalii si departe de mine dorinta de a deschide drumul catre o polemica ce sigur nu isi are locul aici totusi cred ca meritam o explicatie.

Daca au fost unii, putini, de pe acest forum care probabil te-au deranjat si marea majoritate nu chiar nu mai inteleg nimic.
In general, din cate cunosc eu, daca majoritatea spune bine trebuie sa te iei dupa ea si sa ignori pe restul.

Pe orice forum din lumea asta, cat de bine administrat ar fi si cat de meseriasi or fi utilizatorii se declanseaza discutii dar in cazul tau chiar nu au fost.
Daca au fost pe privat atunci nu este cazul sa aducem discutiile in vazul lumii ca pot declansa alte reactii, multe dintre ele necontrolate, altele determinate si pot fi in favoarea sau defavoarea uneia dintre parti deoarece, oameni fiind, dam dovada de mult subiectivism.

Nu sunt genul de om care sa faca scenariul consacrat "eu intreb asta, el o sa-mi raspunda aia, eu ii dau replica asta, el ... etc" dar totusi, repet, poate ne dai o explicatie.

Este pacat sa-mi fac o parere deformata, subiectiva sau nu, si sa spun cam ce-mi trece acuma prin minte legat de oscilatiile tale.

Nu o sa sterga nimeni posturile ca nu inteleg de ce trebuie sterse.
 

Prognosis

Well-Known Member
Am terminat cu inlocuirea releelor vechi cu unele mai mici si mai fiabile. Am instalat in cadrul tronsonului superior si un bloc de franare-oprire pentru situatia in care se ruleaza trei trenuri. In principui, pe doua circuite independente, in analog, pot rula 6 trenuri, cate trei pentru fiecare circuit. Nu pot demonstra asta pentru ca nu mai am 6 locomotive, dar trebuie sa ma credeti ca se poate. In viitor mi-as dori sa pot combina cele doua tronsonea intr-o retea de automate care sa permita trecerea prin tunel in mod ordonat, fiecare masina, in ordinea in care vine, si pe firul sensului ei de deplasare. In filmuletele de mai jos vedeti o mica exemplificare. Am facut doua ca sa ma incadrez la lungimea impusa de yutube. Promit sa fac un film mai elaborat!

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Astept pietrele!
Bafta tuturor!
 

Prognosis

Well-Known Member
Am demarat proiectul de terasare a traseelor.
Am inceput sa pun pietrisul dupa metoda exemplificata extraordinar de Florin aici.
Operatiunea se dovedeste foarte obositoare, migaloasa si anevoioasa!
Cel putin pentru mine!
Am decorat si bordura ce am anexat-o mai tarziu la diorama pentru largirea ei! Voi reveni cu detalii! Acum dupa ce s-a uscat prima transa, vad ca apare foarte frumos si ceea ce ma impresioneaza este faptul ca zgomotul de rulare s-a redus foarte mult dupa ce pietrisul s-a intarit! Este o placere sa le "asculti" acum!
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Voi reveni cu detalii!
 

catalin

Well-Known Member
O mica observatie: operatiunea in termeni feroviari se numeste balastare nu terasare. E valabil si la trenurile reale si la modele.
 
Sus Jos