Buna Catalin,
Fotografia lui Stöckl arata un vagon cu dispunerea ferestrelor un pic particulara, adica sapte ferestre intr-una din partile cutiei extrem de apropiate (distanta intre rame cam 10cm), iar la celelalte ceva mai mult (sa spunem cam 20cm, diferenta nu este mare). In mod evident in spatele celor 7 ferestre se afla un salon.
Stöckl mentioneaza ca nu a obtinut nici o lista oficiala de la CFR, cu toata bunavointa, pentru ca o asemenea lista nu exista si ca a notat ce a vazut pe vagoane. Acel V.R. 00235 purta deci in 1968 o placuta cu "ASTRA" si anul 1940, asa cum spuneam daca ar fi fost construit dupa 1948 (sa spunem 1950 precum celelalte din trenul guvernamental) ar fi fost "Flamura Rosie".
Nu mai avem azi date despre vagoanele guvernamentale pre-1945 intrucat acestea au ars in 1944 la bombardament - atat mare parte din vagoane cat si actele. Nu cred ca 00235 a fost construit ca vagon restaurant (asa cum spui, pentru destinatii civile), ci ca vagon-salon guvernamental. Pentru cine? In 1940 inca il aveam pe Carol al II-lea, si forma acestui vagon s-ar potrivi destul de bine cu gustul monarhului. Antonescu circula dupa iunie 1941 cu trenul "Patria", format din vagoane CFR si unele preluate de la PKP si presedentia consiliului de ministrii facea pentru intrebuintarea sa de fiecare data comanda la directia generala a CFR. Nu am un raspuns azi, insa inclin sa cred ca proiectul acestor vagoane atat de ciudate este mai vechi de 1950 si ca doctorul Stöckl nu s-a inselat...
V.R. 00235 nu a fost construit ca vagon-restaurant (CFR nu avea asa ceva, era in 1940 treaba CIWL), ci ca vagon-salon. Pentru cine?
Fotografia lui Stöckl arata un vagon cu dispunerea ferestrelor un pic particulara, adica sapte ferestre intr-una din partile cutiei extrem de apropiate (distanta intre rame cam 10cm), iar la celelalte ceva mai mult (sa spunem cam 20cm, diferenta nu este mare). In mod evident in spatele celor 7 ferestre se afla un salon.
Stöckl mentioneaza ca nu a obtinut nici o lista oficiala de la CFR, cu toata bunavointa, pentru ca o asemenea lista nu exista si ca a notat ce a vazut pe vagoane. Acel V.R. 00235 purta deci in 1968 o placuta cu "ASTRA" si anul 1940, asa cum spuneam daca ar fi fost construit dupa 1948 (sa spunem 1950 precum celelalte din trenul guvernamental) ar fi fost "Flamura Rosie".
Nu mai avem azi date despre vagoanele guvernamentale pre-1945 intrucat acestea au ars in 1944 la bombardament - atat mare parte din vagoane cat si actele. Nu cred ca 00235 a fost construit ca vagon restaurant (asa cum spui, pentru destinatii civile), ci ca vagon-salon guvernamental. Pentru cine? In 1940 inca il aveam pe Carol al II-lea, si forma acestui vagon s-ar potrivi destul de bine cu gustul monarhului. Antonescu circula dupa iunie 1941 cu trenul "Patria", format din vagoane CFR si unele preluate de la PKP si presedentia consiliului de ministrii facea pentru intrebuintarea sa de fiecare data comanda la directia generala a CFR. Nu am un raspuns azi, insa inclin sa cred ca proiectul acestor vagoane atat de ciudate este mai vechi de 1950 si ca doctorul Stöckl nu s-a inselat...
V.R. 00235 nu a fost construit ca vagon-restaurant (CFR nu avea asa ceva, era in 1940 treaba CIWL), ci ca vagon-salon. Pentru cine?