Colectia mea auto la 1/87

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna,

Camionul denumit "White" este un model fantezist.

In anii 1968-69 domnul Pelzer si-a spus ca nu ar strica sa aiba un model "american" in gama si a modificat matrita de M.A.N. "Pausbacke" pentru a-i da o imagine cat mai apropiata de o cabina de camion de peste ocean.

In anul 2009 matrita orginala a fost modificata din nou pentru a redeveni M.A.N. si atunci grupul Sieper a "batut toba" in presa de specialitate pentru a arata "isprava" fostului patron.

Cat despre Hängerzug Koffer / Koffer din ultimile poze, nu este un SK ci un NG. Mai exact un NG'80 cu cabina latita cu 5cm, la fel ca si celalalt "SK" Herpa prezentat data trecuta. Cat despre "SK" Wiking este tot un NG, insa modelul original NG'73 din 1972.

Ca sa le recunosti usor: NG (Neue Generation, modelul 1972-1988) are geamul lateral de la cabina de forma rectangulara, la SK (Schwere Klasse, modelul 1988-1996, "lifting" 1994-1996) acesta are forma trapezoidala. Faptul ca atat NG'80 are cabina mai mare pe toate axele ca NG'73 iar SK este cu 5% mai mare ca NG'80 nu il remarca aproape nimeni.
 
Multumesc pentru precizarile privitoare la MB NG si SK.
Cat priveste "White-ul" de la Wiking, am scris denumirea sub care l-am gasit in doua cataloage, plus ca mai exista si ca " US Truck".
O zi buna.
 
Buna,

"US Truck" ar fi corect, pentru ca este o denumire generica. "White" nu, pentru ca nu este un White si nici nu se aseamana prea bine cu asa ceva.
 
Buna,

Doua mici comentarii: MB-ul 3234 (clasa de 32 de tone, 340 CP) este un SK'94, adica versiunea produsa intre 1994 si 1998 a modelului SK, aparut initial in 1988.

Magirus-ul este o masina deosebit de interesanta. Wiking il numeste Magirus-Deutz 256, de fapt este un 290 D 26 K (K de la "Kipper", basculanta) si este masina care a adus in mod simbolic "moartea" firmei de traditie din Ulm. In anii 1970 Uniunea Sovietica a comandat peste 10000 de camioane la Magirus, pentru construirea BAM (Magistrala de cale ferata Baikal-Amur), din care 6500 au fost asemenea basculante portocalii cu sasiu rosu, cu cabina retrasa (soferii sovietici nu agreau cabinele avansate) si cu racire pe aer (cum naiba sa ai antigel la -45 de grade?). Multe din ele mai circula si azi si IVECO produce si azi acest model cu un motor KHD putin modernizat.

De ce a "murit" Magirus? Pentru constructia celor 10000 de camioane s-a construit o noua enorma fabrica, si dupa ce acestea au fost livrate in 1976 nu s-a mai reusit niciodata sa se obtina de undeva o comanda de asemenea amploare. Magirus a fost integrata in grupul IVECO si dupa 1985 numele a disparut de pe cele mai multe modele. Fabrica din Ulm a fost inchisa anul trecut, dupa o lupta de aproape 30 de ani.
 
Privitor la Magirus l-am gasit sub denumirea 256.
Am pus cateva fotografii pentru exemplificare:



Referitor la Mercedesul de la Wiking este SK 3535.
Toate cele bune.
 
Buna,

256 era modelul pentru Europa. Se recunoaste usor dupa "trompa" filtrului de aer, pe care modelele pentru URSS nu o aveau. Modelul Wiking e un astfel de camion "sovietic".

Privind SK-ul, 3535 inseamna clasa de 35 de tone si 350 CP. Motoarele standard DB din epoca dezvoltau 340, 380 si 420 CP, o versiune de 350 de cai nu a existat decat pentru export ca model "slabit" al motorului de 380 de cai.
 
HENSCHEL HS16(Wiking)
vezi: http://www.meine-wiking-welt.eu/lkw/henschel/hs-16-schuttwagen/



RENAULT (Herpa)


SCANIA 142H (Herpa)


Va urma
 
Buna,

Henschel-ul este un HS 16 K de 160 de cai.

Aceasta cabina a existat si in Romania, sub forma de cap tractor HS 22 S de 230 de cai. Este vorba de acele 100 de capete tractoare Henschel cu semiremorci Blumhardt din 1966-67 care au fost cumparate de ITIA pentru transport de carne spre Suedia.