Pod metalic

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
bun, buuuun...

chiar daca nu am fost un mare amator de sah, in principiu cam in aproape tot ceea ce fac, prefer sa gandesc cateva mutari/miscari inainte. asadar, nemaiavand prea multe de dezbatut la ceea ce mai am de lucru acuma, (al 2-lea parapet, ultimele 5 console si placile de trotuar de pe margine) jumatate din repere fiind deja finalizate, propun un brainstorm-ing la ceea ce va urma.

- dupa ce lipesc toate piesele componente (evident dupa finisajele finale) este nevoie utilizarea unu spray Primer? (la ultima intalnire, nea' Puiu a zis ca da, dar totusi ce rol ar avea grundul pe o constructie de carton?)

- nefiind inspirat in momentul achizitiei cartonului (si pornind acest proiect ca "de test", dar care se pare ca a ajuns mai mult decat un test), este necesara o vopsire finala (ma gandesc ca tot spray). spre ce sa incerc sa ma indrept? in sensul ca mana de spray nu va afecta cartonul? am vazut la magazinul de modelit de unde imi achizitionez una, alta, niste tuburi de spray care pe linga denumirea culorii aveau si ceva coduri RAL.

- sa caut un gri inchis? negru? argintiu?

- modalitatea de dat cu spray implica anumite tehnici, tinand cont ca am tot felul de repere mici, micute, foarte micute?

posibil sa mai am intrebari, dar deocamdata astept sugestii si discutii pe temele de mai sus.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
si o intrebare partiala.... sa dau cu spray dupa ce lipesc si parapetul + consolele + trotuarul sau sa dau bucatile separat cu spray si apoi sa le lipesc pe constructia deja existenta din grinzi?
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Este recomandat sa il vopsesti dupa lipire. Daca vopsesti inainte s-ar putea sa nu mai poti lipi cum trebuie si sa se vada urmele de adeziv.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
discutia inca ramane deschisa si pina mai primesc sugestii/critici/etc (ma intereseaza in special partea de spray-uri de vopsire, modalitati, tehnici)... sa continuam...

CCF "M" a fost surprinsa de faptul ca cei 2 oameni "de bine" au muncit si astazi ceva, chiar daca nu era in program. s-a reusit debitarea primei jumatati din cel de al 2-lea parapet.



ca o paranteza, nu stiu daca am pus eu coada la pruna, am dat gaura la macaroana sau am inventat apa calda, dar am observat ca daca las bucatile de carton (rebuturile) in pozitiile lor dupa taiere, nu se mai deformeaza asa mult reperele in momentul in care le tai alaturat (adica am taiat partea dreapta a balustradei si apoi la partea stanga in momentul taierii se curba inspre dreapta unde nu mai era nimic)

dupa o munca de ceva timp si terminand de debitat o jumatate de parapet, oamenii de bine au scos bucatile care nu mai trebuiau



"fratiorul" mai mare a venit si el in vizita...



pentru perioadele in care nu se lucreaza, CCF "M" a decis ca parapetii sa se odihneasca linistiti in cadrele lor.



mai e nevoie de inca o zi cu chef de munca pentru cei 2 oameni "de bine" si va fi gata si al 2-lea parapet. dupa punerea in scena a componentelor, va urma masurarea/trasarea/debitarea placilor de trotuar...

stay tuned!!!

p.s. ma doare degetul de cat am tras la cutter... :( :(
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
smotocel a spus:
...ca o paranteza, nu stiu daca am pus eu coada la pruna, am dat gaura la macaroana sau am inventat apa calda, dar am observat ca daca las bucatile de carton (rebuturile) in pozitiile lor dupa taiere, nu se mai deformeaza asa mult reperele in momentul in care le tai alaturat (adica am taiat partea dreapta a balustradei si apoi la partea stanga in momentul taierii se curba inspre dreapta unde nu mai era nimic)....
Trebuie sa te gandesti ca lama cutter-ului are o grosime, ce se infige in material, pe masura ce taie. De aici si deplasarea laterala a reperelor mai subtiri, provocata de grosimea lamei. Lasi materialul de umplutura la locul lui in timp ce faci taieturile si nu risti sa deformezi nimic. Poate degetele, tot apasand pe cutter. :D

Cat despre vopsire, treaba este destul de simpla, asa cum ti-a explicat si Radu. Daca vrei sa dai grund/primer, nu te impiedica nimeni, insa nu este necesar. Eu as da direct 2-3 maini subtiri de vopsea (prima mana e bine sa fie mai gazata un pic) si gata.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
buna seara dragi prieteni modelisti....

nu am abandonat lucrul dar, dupa cum se stie si spune o vorba din popor "un necaz nu vine niciodata singur". abia am terminat cu randuirea celor necesare pentru 6 saptamani de cind tatal meu a plecat de linga mine si sperand sa progresez in pasiunea mea, cind a trebuit sa-l internez, la Timisoara, in spital pe bunicul meu de 84 de ani, dupa un infarct... si afland cu nemarginita "bucurie" ca trebuie sa-i punem stimulator cardiac... toata distractia a durat o saptamana... tot ceea ce NU va doresc este sa ajungeti cu cineva in spital, mai ales la cel de cardiologie de la Padurea Verde. a trebuit sa cumpar TOT. indiferenta totala fata de pacient cu toate "atentiile" inevitabile... anyway...

astazi am reusit doar sa termin si al 2-lea parapet.



am vrut sa mai avansez, in sensul de a lipi consolele de trotuar de parapetii proaspat terminati si evident, datorita faptului ca i-am facut la inceputul proiectului cind ma credeam "zmeu", i-am pus unul linga altul si a rezultat... :-x :-x ... trebuie sa fac altii... plus ca le schimb si "configuratia".

intre timp, pentru ca tot a fost si ziua mea, de la un bun prieten am primit cadou un subler, ce s-a dovedit deja deosebit de util.

stay tuned!!!

P.S. macar o veste buna tot am primit zilele astea, o prietena ce lucreaza in sistemul sanitar mi-a spus ca mi-a facut rost de lame de bisturiu nr.11 si nr.23... acuma mai trebuie sa imi iau manerul de bisturiu.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
timpul liber este deja un lux.... care mi-l permit precum vremea... "arareori si pe alocuri"...

in aceasta seara CCF "M" este proaspata posesoare (evident cu ajutorul celor 2 oameni de bine) a unei parti finalizate de pod + console + parapet.

dupa cum spuneam anterior, consolele au trebuit reproiectate, remasurate si re-taiate, au lucrat ceva oamenii de bine, dar rezultatul este pe masura



dupa cum spuneam, timpul este o problema, sarim etape si ajungem la partea de probe, dupa "sudarea" a 3 console de stalpii parapetului



si ceva "detaliu"



si asamblarea finala



evident nu putea lipsi macaragiul, care a fost solicitat sa puna in scena proaspata lucrare.



nu am definitivat sudarea lucrarii deoarece trebuie sa revizuiesc pozele pentru a viziona pozele de pe teren si ce trebuie pus la stalpii care nu au console. urmeaza si partea a 2-a de console + parapet si apoi sudarea, urmand definitivarea lucrarii prin aplicarea trotuarului...

stay tuned!!!!
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
buna seara tuturor... sau buna dimineata.... iaca imediat se face luna de cind CCF "M" n-a mai produs nimic... dar incepe perioada de recuperare... se vede? da..?



dupa primele 5 console reproiectate au urmat si celelalte 5.



pentru cei 2 oameni de bine a inceput munca de sudare



si dupa lupte seculare... produsul final... 2 parapeti "face to face with the bridge"



deocamdata atat, urmeaza o mica schimbare de planuri dupa ce am vizionat pozele din teren, greseala mea de proiectare, dar remediez cumva. next steps: sudat ansamblele nou produse de pod, proiectarea, debitarea si sudarea trotuarelor si in final vopsirea.

sper sa reusesc sa prezint produsul final la intalnirea din 19 mai de la Timisoara.

bonus: putina istorie pentru pasionati. eu, mic copil fiind m-am dat cu trenul pe linia Deva (Mintia) - Brad....
in 06.05.2013 asa arata "linia" si statia Lunca (dupa Paulis si Chiscadaga) pe linia Brad.



stay tuned!!!
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Lenin spunea "Invatati, invatati, invatati"... CCF "M" spune "avansati, avansati, avansati" si... din fericire avanseaza oamenii de bine.

prima parte de consola+parapet intalneste podul, cu si (dupa uscare) fara sprijin...



deja se avanseaza bine de tot cu lucrul... si a 2-a componenta (consola+parapet) este sudata



nu putea lipsi macaragiul care sa faca proba si cu linia...



si o proba cu "bestia"...



urmeaza trotuarul si apoi vopsirea...

P.S. @cosmin78
acum ca treaba e oricum terminata, de ce preferai ideea cu prima data sa lipesc consolele si apoi parapetul?

stay tuned!!!
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Din poze nu imi dau seama prea bine daca tablierul si consolele sunt bine aliniate, in poza 3 se pare ca , pe partea stanga, consolele nu sunt orizontale, ci un pic inclinate. Daca este asa, si inca nu ai inteles de ce trebuia sa lipesti mai intai consolele, am sa iti (mai) explic odata.

Asa cum iti spuneam mai demult, exista riscul ca, la lipire, (parapeti+console), unghiul de 90º dintre acestea , sa sufere oarece abatere in timpul uscarii aracetului. De obicei, aceasta deplasare se produce catre interior, acolo unde cantitatea de adeziv este (insesizabil) mai mare, mai ales daca piesele sunt lasate sa liber, fara sa fie fixate cumva, la unghiul dorit. De aici si tendinta de a compensa deviatia respectiva, in cazul de fata alinierea parapetului cu podul, in detrimentul consolelor, care raman strambe. Nu exista solutie acceptabila in aceste situatii, ori ai console drepte si parapeti strambi, ori console strambe si parapeti drepti.

Pentru a contracara aceste efecte negative din timpul "sudarii" ( acelasi lucru se intampla si la sudura propriu-zisa) , trebuie sa iti planuiesti lucrarea astfel incat etapa urmatoare sa iti "repare" eventualele erori din etapa anterioara.
Cu alte cuvinte, lipeai consolele de pod, una cate una, in pozitie orizontala, fara gres. Apoi lipeai parapetii in pozitie verticala, la 90º fata de console. Este mult mai usor asa, decat sa lipesti parapetii de console, fiind foarte greu sa controlezi unghiul corect in toate , fiind suficient sa iti "fuga" una-doua si deja efectul este vizibil.
La podul tau si la altele asemanatoare, metoda de lucru cea mai sigura este din centru catre exterior.Adica incepi constructia cu reperele cele mai mari/grele catre cele mai mici/usoare, modul de ansamblare fiind aproape identic realitatii.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
cu intarzierea de rigoare, cosmin, pot sa iti certific ca sunt aliniate, intr-adevar pozele ma dezavantajeaza...

dar sa revenim...

CCF "M" contina lucrul la ultimele repere pentru definitivare. din pacate, in aceasta seara, s-a lucrat mai mult si s-a pozat mai putin. asadar, s-a inceput partea de trotuar pentru pod. modalitatea, acelasi carton, taiat manual cu cutter-ul laser frateee.

prima poza deja cu o parte din trotuar sudat de pod...



s-a inceput constructia celei de a 2-a portiuni de trotuar (sunt 4 pe fiecare parte)



lipite intre ele, pe portiunea de contact (1 mm)



a doua parte de trotuar e gata si sudata... (cei 2 oameni de bine au lucrat ceva)



nu putea lipsi macaragiul sa fie solicitat sa faca o proba de linie...




deocamdata atat....

stay tuned!!!!!
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
timp liber putin.... si pentru modelism si mai putin... dar tot mai apuc una... alta...

CCF "M" anunta terminarea primei parti de trotuar



evident si proba cu linia...



si pentru a mai face un pas inainte... oamenii de bine au reusit sa inceapa si partea a 2-a de trotuar... deja ce a fost greu a trecut...



inca mai astept critici, spun asta pentru ca desi pina in acest moment am fost multumit de ce a iesit, se pare ca o stric la final... dar poate, dupa vopsire (ce vise erotice am) poate nu vor mai fi asa de evidente, grosolane, anumite chestii... :( si da, tortuarul pe partea finalizata nu este uniform... se vad diferente intre "placi".... asta e... degeaba trasez la 1 mm liniile, ca atunci cind trasez cu compasul si indoi marginile, le lipesc si le re indoi... diferente de punere in spatiu....

deocamdata atat.

stay tuned!!!
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Dupa vopsire si ceva imbatranire, diferentele se estompeaza.

Niscaiva poze pe sectiunea podului se poate? Am eu fixurile mele... :p