Pod metalic

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Trimis: 19 Feb 2013 07:28" "sogard_2003 a spus:
Asteptam cote si vedem ce solutii sunt. Eu as fi abordat altfel constructia insa nu iti dau idei sa nu abandonezi :D
ia spune mataluta acuma alta abordare... ca oricum suntem avansati deja... e vorba de pagina 6/7 a acestui topic. :fluierat: :fluierat:
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
E cornier? Nasol sa il faci.Daca lucrai cu profile din styrene, acolo aveai un cornier de 1,5 mm, cel mai mic.

Ca sa te incadrezi in plan, suprapui 3 grosimi de 0,4 si apoi tai la cat ai nevoie, la 1 mm, la 1,2 si obtii o profil patrat.Nu mai conteaza ca nu este cornier, oricum cand te uiti la cornier, il vezi patrat.
Lipesti cartoanele, pui lama noua la cutter/bisturiu si tai usor. :wink:
Spor la treaba! :wink:
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
cornier e de fapt tot parapetul... si partile orizontale si stalpii... m-am gandit prima data sa incerc (ipotetic) marea cu degetul si sa fac stalpii profil cornier 1 mm ambele laturi (prin indoire) dar cind am vazut ca pe lungimi de 10-20 mm (consolele de trotuar) pot aparea probleme la indoire... m-am lasat pagubas... si am mai facut un compromis... dreptunghi de 1 pe 1,2 mm....

L.E.
pina la urma sa inteleg ca varianta cu 3 cartoane lipite intre ele si presate este o varianta ok?
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
bun, buuuun....

CCF "M" este bucuroasa sa anunte finalizarea partiala a podului, adica si cea de a doua cale de rulare. Intre timp s-a comandat si placa din care vor fi debitati parapetii. din procesul tehnologic singura poza este... presarea.



metoda de realizare: dat foarte repede cu aracet pe cele 2 fete ale primelor 2 bucati de carton, suprapuse prin presare, nivelate cu rigla metalica, dat repede cu aracet pe a 2-a fata a ansamblului si pe a 3-a bucata de carton, suprapuse prin presare si nivelare si puse la marea presa din poza pentru 24 de ore. (unica poza a intregului proces)

Dar sa revenim la traverse. S-a inceput cu avant patriotic partea a 2-a a caii de rulare



se avanseaza



si se finalizeaza



din categoria "podule meet grinda, grinda meet podul"



intalnire finalizata



si macaragiul s-a apucat de treaba (tocmai ce s-a intors de la cursurile promise si platite de CCF "M")



urmeaza parapetii laterali.

stay tuned!!!
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
dupa cum spuneam mai anterior, urmeaza parapetii. luni am reusit sa lipesc cele 3 coli de carton si le-am lasat la presat. astazi o sa vad daca pot sa ma apuc de trasat si debitat unul dintre parapeti (ieri cel putin, inca aveam impresia ca este inca umed cartonul).

acum o intrebare care va fi pusa in practica relativ in perioada imediat urmatoare:

tinand cont ca am deja consolele de trotuar pentru o parte a podului (cele 5 bucati ce se vor monta la stalpii nr. 1-3-5-7-9) cum credeti ca ar fi mai bine sa procedez la lipire:

varianta 1
se lipesc consolele de baza stalpilor parapetului si apoi toata aceasta constructie de grinda laterala?

varianta 2
se lipesc consolele de grinda laterala si apoi parapetul de console?

eu as opta pentru varianta 1 deoarece as elimina eventualele mici diferenteintre lipirea consolelor pe grinda si distanta dintre stalpi...
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Asta inseamna sa lucrezi cu precizie maxima. Daca una din console isi aduce aminte in timpul lipirii sa se miste un pic, in sus sau in jos, ti-a inclinat stalpul parapetului. Exista si posibilitatea ca stalpul sa nu se lipeasca fix la 90º pe consola, iar la aplicarea ansamblului consola+ parapet, aceasta mica diferenta sa fie si mai vizibila.

Parerea me este sa lipesti intai consolele, pe ambele parti. Stalpii ii lipesti apoi, in pozitie verticala. Adica sa lucrezi in asa fel incat, urmatoarea etapa sa iti remedieze eventualele erori strecurate.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
pai ar fi o problema in cazul asta... parapetul se face tot dintr-o bucata (stalpii si barele longitudinale) deci ajungem ca daca, consolele se deplaseaza cit de putin, va aparea o inevitabila indoire la stalpi in plan vertical... tinand cont ca nu vor fi lipiti individual... distanta dintre ei fiind fixa, parerea mea era ca ar fi mai usor de lipit consolele si apoi cu grija doar totul prins de grinda, teoretic nemaiavand ce sa se indoaie.

cit despre
cosmin78 a spus:
Daca una din console isi aduce aminte in timpul lipirii sa se miste un pic, in sus sau in jos, ti-a inclinat stalpul parapetului.
consolele sunt deja rigidizate cu aracet (ele sunt gata de vreo luna + ca distanta de intrare in grinda laterala nu prea permite miscari verticale...
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Teoretic, ai dreptate. Insa in practica lucrurile se complica.Incearca si vezi ce si cum. Apoi vei sti care varianta e buna.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
si ca sa terminam cu teoria (ca trebuie sa trecem si la practica ;-) ) inca 2 intrebari:

1. decuparea sa o fac dinspre mijocul parapetului spre exterioare sau invers? (adica decupez prima data ferestra dintre stalpii 5-6 si 6-7 superioare apoi pe aceleasi dar inferioare si tot asa pina la margini sau incep de la 1-2 si 8-9 spre centru) as merge pe varianta de la interior spre exterior...

2. exista cumva (nu mai sunt sigur daca am vazut bine intr-o poza) rigla metalica, ce are marcaje din 0,5 in 0,5 mm?
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
1. Credeam ca faci intai stalpii si apoi orizontalele... :roll:
Daca ai de gand sa mergi pe decupari, prima data decupezi "ferestrele" , fara sa conteze ordinea si apoi conturul parapetului. Este mai usor asa..

2.

 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
grrrrrrrrrrrrrrr... bine ca o ai tu!!!! :-x :-x trebuie sa iau la puricat firmele de constructii... ca de unde ma aprovizionez eu cu produse de arhitectura/modelism... nu am gasit... :(

CCF "M" va prezinta si rezultatul final, primit astazi pe platforma de constructie, din care se vor debita parapetii


da, chestia aia neclara din poza e grosimea... celor 3 foi lipite... cre'ca s-o imbatat fotograful de serviciu... :x

Primita fiind placa "minune", CCF "M" a convocat urgent Institutul de Proiectare pentru punerea in plan a primului parapet.



Planul fiind trasat, CCF "M" i-a convocat de urgenta pe cei 2 "oameni de bine" pentru a se apuca de treaba (debitat). Cu acelasi avant muncitoresc si spirit patriotic, cei 2 au pus mana pe aparatul de debitat oxiacetilenic (cutter-ul cu laser frate!!!)



se avanseaza cu lucrarea



se ajunge si la partea de jos....



cam atat pentru astazi... nu de alta dar cei 2 "oameni de bine" mai aveau putin si isi dadeau demisia... fapt pentru care CCF "M" le-a promis o substantiala marire de salariu cinstit neimpozabil...... :fluierat:

concluzii:
- cartonul dupa ce l-am scos de la presa, s-a cam indoit (adica pus pe plansa de lucru, marginile aveau tendinta de a se ridica) dupa ce am inceput sa lucrez pe el este ok... s-a uniformizat

- debitarea cu cutter-ul mic, lama de 0.9 latime, este groaznic de greu... posibil din cauza celor 2 straturi de aracet dintre cele 3 coli. la suprafata (probabil pina ajunge la stratul 2) merge cum merge, dar pe urma e o adevarata aventura. cred ca va trebui sa achizitionez o trusa de bisturie...

- toate taieturile le-am facut catre interiorul pieselor care devin rebuturi (partile care raman, sunt sub liniar la taiere), altfel, la taierea in profunzime apar niste "borduri" pe carton care sunt greu de remediat (se mai rezolva prin nivelare de suprafata cu muchia liniarului).

- datorita grosimii materialului, pe dosul parapetului este destul de dificil sa fac o taietura perfecta, fapt pentru care la final va mai trebui o mana de smirghel fin pentru corecturi.

- decuparea la 1 mm grosime a elementelor este chin curat. la prima taiere este ok, dar cind ajung la a 2-a latura, portelanul de China sau ouale sunt chestii care le poti sparge linistit ca nu iti pare rau de ele. am experimentat (tot din cauza cutter-ului) si o usoara deviere la un reper de 1 mm, norocul meu este ca datorita rigiditatii/elasticitatii cartoanelor lipite, este doar o problema temporara, in momentul debitarii totale, elementele devin liniare.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
De bordurile alea nu scapi, nici in carton, nici in plastic. Cel putin in plastic se pot slefui in voie. De aceea spun ca materialul are limitarile sale.
Eu iti recomand bisturiul. Iar daca ai de unde sa cumperi bisturiu chirurgical , maner nr. 4 si lame nr . 11 si 23/24, nu rata ocazia.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
bun, buuuun...

din cauza unor probleme medicale la mana dreapta (oarisce aschii de lemn prin deget, complicatii, chirurgie, etc), n-am prea apucat sa lucrez prea mult saptamana trecuta, dar acum, fiind in aproximativa deplinatate a fortelor am reluat lucrul.


CCF "M", platind in avans salariul "oamenilor de bine" (dupa cum promisese) i-a convocat la munca... si s-a muncit... s-a debitat partea din dreapta si partile laterale (fara taierea completa)



se lucreaza si spre stanga



se avanseaza cu lucrarea...



si ... siiii..... SSSIIIIIIII.... rezultatul final iasa din matrita :x :x



si evident, cireasa de pe tort cu rebuturile de rigoare



ceva detalii, nu trageti in pianist, ca mai urmeaza si retusurile....



conducerea CCF "M" a putut doar sa mai spuna: It's alive!!!!



desi ca era destul de tarziu, macaragiul a fost chemat pentru o proba a noii realizari alaturi de pod. neavand la dispozitie toate cele necesare pentru a se face proba si cu consolele de trotuar, conducerea CCF "M" s-a multumit doar cu podul si parapetul (acuma intelegeti si voi exaltarea ce i-a cuprins)...



CCF "M" s-a declarat multumita de realizare, fapt pentru care a oferit o prima substantiala atat "oamenilor de bine" cit si macaragiului....


concluzii:
- nu am spus-o pina acum.... dar daca tot am terminat un prim parapet... GROAZNIC de stresant sa faci atatea taieturi si sa stai cu frica-n san ca poti taia din greseala unul din acele multe repere. oricum voi incerca si varianta bisturiu. cutter-ul am o vaga impresie ca e cam "grosier" pentru nivelul de detaliu la care lucrez...

- am ramas placut surprins ca desi este de dimensiuni mici (ma refer la grosime, 1 mm) este rigid.. cred ca aici intra in discutie cele 3 foi de carton "aracetate" intre ele si bineinteles este drept.

- pentru partea de finisaje, ma gandesc la un smirghel de 800 - 1000 (am de 400 dar parca este prea "dur"). daca aveti alte pareri pentru finisaj... usa (topic-ul) este deschis/a.

stay tuned!!!!
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Arata bine, iara daca era din plastic, arata la fel de bine si iti era mai usor la finisat.

Pentru finisaj...ii tragi o mana de vopsea acrilica nediluata, culoare alba...nediluata ca sa nu iti atace aracetul si sa iti strice lucrarea, vopsea care, dupa intarire, te va ajuta sa slefuiesti ce trebuie.
Iti recomand o pila cu diamante :p ( a se citi pila de unghii). Ataci trusa de manichiura a consoartei si iti faci treaba. :D
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
multumesc de aprecieri in primul rand.

intrebare: din ce drac de plastic sa il fi facut? ca nu am gasit nimic de 1 mm grosime... :( sa fie forex??

zici ca daca incerc finisaje cu fasii subtiri de smirghel de 800 - 1000 nu iasa? care e scopul sa il dau cu o vopsea acrilica? (am un tub de alb de cind am facut portalurile, dar pare prea consisnent). are rolul de "chit"/grund?

si revin, pila nu poate fi smirghel?

:roll:

L.E. mi-am adus aminte ca mai am niste pile fine de lemn....
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Plasticoase diferite...ABS, styrene, forex. etc

Da, functioneaza ca un fel de grund si dupa uscare, o sa iti intareasca scamele alea din carton , fiind mai usor de slefuit. Se poate da cu vopsea doar in zona taieturii, fara sa dai pe partea ce ramane la vedere. Poti folosi si smirghelul de zici, insa pila are avantajul de a fi o suprafata plana si rigida.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
... partile care raman la vedere.... :p ca sunt doo (2)

pai atunci ma gandesc asa... iau cu un smirghel fin suprafetele parapetului, ca sa scot din unele bavuri care au ramas pe ambele parti, dupa care pe interioarele ferestrelor si pe capeti dau cu vopsea, las sa se usuce si apoi iau la pila.... merge???

P.S. vopseaua de "dat" e chiar aia care iasa din tub? deloc diluata? cit trebuie lasata la uscat si in ce conditii?
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.830
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Daca nu esti sigur ca merge sau nu, incerca separat, pe o bucata de carton. Vopseaua daca o diluezi, face rau la sanatatea aracetului din parapet. :D
O lasi de pe o zi pe alta, ca sa se usuce bine.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
pentru astazi doar o mica parte din lucru... trasarea celui de al 2-lea parapet.



posibil sa se inceapa zilele astea si munca de debitare.


stay tuned!!!!