Pod metalic

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
hai sa luam un exemplu simplu.... 4 laturi tip "|" (deci nu "I" ci pur si simplu o chestie dreapta) ca sa fie simplu de inteles si discutat. lipesti 2 "|"-uri la 90 de grade. presiune spun pe lipitura, adica trebuie sa aplici "ceva" ca sa faci lipitura cit mai dreapta si perfecta. mai lipessti un "|" la 90 de grade, la fel, aplici o presiune pe lipitura sa iasa bine. si surpriza, urmeaza ultima lipitura la 90 de grade.... cum mai aplici presiunea? (extrapoland, noi discutam de "I" sau "H" culcat)

cit despre ce spuneai tu, sunt perfect de acord cu tine si cu realitatea (ca am vazut cum e in teren), dar am preferat sa fac acest compromis datorita grinzilor centrale, care la un moment dat ajungeau la ceea ce am spus mai sus, evident fiind in impas. daca este deranjant, astept posibilitati de corectare la urmatorul pod.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Te complici inutil cu presiunea aplicata.Aracetul lipeste si fara presiune.Pui piesele in pozitie, unse cu aracet acolo unde trebuie si astepti sa se lipeasca.

Sogard are dreptate, placile perforate trebuiau lipite individual. In imagine se vede clar ca sunt aplicate intre I-uri , asezate pe talpa acestora, pe interior.

Adica ai lipit tabla asta intre cele 2 grinzi



si nu ai fi reusit sa lipesti tabla perforata mai jos? :?
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
bun, buuuun.

acum am comis-o... am comis-o.... dupa discutii cu un bun prieten care nu le are cu trenurile dar le are cu constructiile in general (facuse si navo-modelism la un moment dat) am acceptat cu greu ca se putea cum ati spus voi (si el).

tinand cont ca era inerent sa apara o greseala undeva, cindva, am stat si m-am gandit ce sa fac... sa stric grinzile si placa perforata la care am lucrat o groaza de timp sau sa merg mai departe asa. probabil nu veti fi de acord cu mine ca am ales varianta 2, constient fiind, chiar daca in timp, nu se va observa pus fiind pe diorama, ca eu am gresit. (posibil cu siguranta sa nu fie ultimul pod pe care il construiesc).

asadar, o alta greseala am constatat-o a doua zi dimineata dupa ce am lipit grinzile centrale: se ondulasera marginile cartonului (din discutii cu omul de bine, am inteles ca nu ar fi trebuit sa il diluez cu putina apa.... :( :( ). asta e mergem mai departe.....dupa ce am pus de proba grinzile laterale exterioare se indreapta...



Cu nespusa bucurie in inima, CCF "M" a primit in aceasta zi schita preliminara a suportilor de traversa.



portiunile cu dimensiunile pe verticala de 1 mm vor fi indoite la 90 de grade, in pozitii contrare si vor fi lipite de grinzi. portiunea cu dimensiunea de 1 mm orizontala (cea din mijloc) va fi indoita orizontal si va forma talpa pe care se vor aseza traversele.

astept cu interes comentarii si binevenitele critici si sugestii, pina primesc varianta finala a suportului de traversa, in seara asta sudorii sunt pusi pe fapte mari si vor sa lucreze extra-time.


stay tuned.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Aracetu nu se dilueaza cu apa la lipituri de genul asta.Ba, mai mult, dupa ce aplici aracet, astepti putin, cam vreo 30 sec.-1 min si apoi lipesti. Piesele lipite astfel nu risca sa alunece, iar lipitura este aproape instantanee.

Cat despre suportii traverselor...ce vrei tu sa faci acolo cu indoiturile alea, este sa creezi suprafete de contact. Uita de ele, prin indoire risti sa "sari" din dimensiunea suportului. Lipeste suportii asa cum sunt, chiar daca ai suprafata de lipire mica, se vor lipi si asa, nu e problema. Daca ti se pare putin adeziv, dupa uscare poti sa mai adaugi in colturi cu o scobitoare, cu o pensula subtire.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
aia cu aracetul am invatat-o si eu acuma..... :roll:

cit despre suporti, ma gandesc atunci sa raman doar la indoitura longitudinala, cea pe care sa stea traversele.... e mai ok asa?

L.E. cit despre suportii verticali, nu m-amgandit la ei doar pentru suprafata de contact, ci si pentru variatii infime de dimensiune in minus... adica ei sa compenseze distanta pina la grinzi, daca din greseala ies mai mici.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
De ce vrei sa indoi? Sa ai baza pentru traversa? Sau ca sa atenuezi eventuale nepotriviri cu traversa? Crede-ma ca la nr. de suporti pentru traverse, fiecare traversa asezata pe suportul ei, greutatea este distribuita foarte uniform. Poti sa stai linistit, ca suportii nu cedeaza, chiar si neindoiti. Daca ti-as spune ca 3-4 suporti pe fiecare sina ar fi indejauns (ma refer la greutate), poate nu m-ai crede...
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Aracetul se poate dilua , eu numai cu el diluat luxrez pentru ca altfel se usuca repede. Depinde de producator daca are sau nu nevoie de dilutie. La urmatoarele lipituri o sa iti dai seama dupa ochi daca trebuie sau nu diluat.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
@cosmin78

nuuuuuuu, m-ai inteles gresit....:p era vorba sa fie cit mai aproape de realitate... nu de rezistenta. ca acuma tinand grinzile in mana chiar am incercat sa le indoi, la aplicarea unei forte de bun simt... si n-au nicio treaba... grinzile rezista... :D

in realitate, suportii au forma stilizata a unui 4 ( de fapt L si apoi in jos se continua cu suportul propriu-zis care se lipeste intre traverse. mai exact asa este in realitate:



neavand posibilitatea tehnica sa il construiesc asa datorita faptului ca traversele pe dedesubt sunt unite intre ele (ar fi trebuit sa tai plasticele dintre ele si chiar nu ma risc) m-am gandit ca macar partea de suport fara verticala sa o mentin si suportul in sine sa ramana de forma "Γ" in sectiune transversala, pe care sa se sprijine traversele.

L.E. @Dragos, ca a scris in timp ce compuneam si eu.
se pare ca dilutia, asa mica precum a fost, nu i-a placut cartonului meu de 0,4 mm si s-a valurit....
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
De ce sa-l diluezi frate? Se usuca repede daca intarzii cu lipitura prea mult. Eu folosesc aracet rapid, sa se intareasca mai repede si tu il diluezi? :p
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
bun, buuuun. acum ca ne-am edificat in privinta aracetului... :p sa continuam.

Dupa cum spuneam si anterior, CCF "M" a beneficiat in aceasta seara de munca patriotica, remunerata neimpozabil, a celor 2 oameni de bine, care au fost nerabdatori sa puna in practica planurile primite de la Institutul de Proiectare.

parcela de lucru, unde mai tragem cu ochiul si pe forum...



primele "monstre" de suporti construiti, facuti prin concesie, CCF "M" a tinut cont de recomandarile lui @cosmin78 de a renunta la indoiturile laterale dar nu a renuntat la ideea de suport pentru partea inferioara a traversei



s-au sudat primii suporti...



din nou, iarasi si "again", soferul de motostivuitor a avut de lucru. proba cu grinda exterioara



...si cu linia...



se lucreaza in continuare, la foc automat



in ultima poza, se poate observa pozitionarea in opozitie a suportilor de traversa, referitor la partea orizontala (una pe dreapta, alta pe stanga)

si o ultima sarcina pentru motostivuitorist, o proba partiala si cu linia.



acestea fiind produse, CCF "M" s-a declarat multumita pentru progresul realizat si si-a incheiat activitatea pentru aceasta zi.

stay tuned.

P.S. criticile sunt binevenite anytime.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Acum vezi cum lipirea gresita a tablei perforate iti reduce spatiul de contact/lipit la baza suportilor?

Unde ai indoit suportii, pe interiorul unghiului facut de carton, da-i cu un pic de adeziv, ca sa fixezi definitiv unghiul la 90 grade, prin intarirea adezivului.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
eh... acum asta e, oricum se lipesc bine si doar pe portiunea aia mica de jos si pe laterala. urmeaza sa dau cu adeziv si pe portiunile indoite, asa am facut la consolele de trotuar, pentru o fixare/rigidizare mai buna.

sa sti ca m-am gandit la un moment dat aseara daca sa nu fac baza decupata putin mai lunga, tocmai pentru a intra in diferenta pina la tabla perforata. :p
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
tinand cont ca sper ca in week-end sa termin su suportii si grinzile laterale, incep sa ma pregatesc pentru urmatorul pas a constructiei, adica parapetii podului. desenul cu cotele la scara l-am facut deja, si acum umeaza pregatirea materialului.

din mai multe variante, m-am oprit la cea care consta in lipirea a 3 coli de carton intre ele, desenat parapetul pe o fata a cartonului si folosind "laserul" din cutter sa debitez tot parapetul odata, adica sa tai incet si cu mare grija, ce este in plus si forma finala sa fie de fapt parapetul dintr-o bucata. (grosimea profilului este de 1 - 1,2 mm). credeti ca e viabila solutia aleasa? vreau sa ma apuc din timp pentru ca am fost informat ca in momentul in care lipesc cele 3 coli intre ele, trebuie sa le pun la presat pe o suprafata perfect plana si cu greutate deasupra si sa le las cel putin 24 de ore.....

alte variante:
- tot carton, dar debitata fiecare componenta a parapetului si lipite individual.
- lemn de balsa, din pacate cea mai mica dimensiune este 2x2 mm....
- (sper ca nu gresesc) forex de 1 mm grosime, trasat si decupat (tot sau pe bucati)
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
bun, buuuun...

multi am fost putini am ramas, dar eu continui...

CCF "M" a beneficiat de disponibilitatea celor "2 oameni de bine" care prin formarea profesionala sunt multi-lateral dezvoltati (autogenisti, flexisti, sudoristi, etc) si le-a dat mana libera la lucru (evident in schimbul unui venit cinstit neimpozabil).

trasat, autogenat...



si piesele finite



se sudeaza la foc automat...



si s-a terminat o parte, proba de grinda laterala (inainte de lipire)



modalitatea de "sudare" si definitivare: s-a pozitionat grinda laterala exterioara, s-au sudat primii 2 suporti de traversa in fiecare capat, s-au sudat restul de suporti de traversa, la final s-a sudat grinda de tabla perforata.

motostivuitoristul nu a scapat nici astazi, fapt pentru care a trebuit sa faca o "proba de sina"...



stay tuned.

P.S. intrebarea anterioara ramane deschisa, referitor la modalitatea de realizare a parapetilor.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Alegi modalitatea care ti se pare mai usoara , mai la indemana. Asta ca raspuns general...

Ce profil are parapetul? Ca nu mai derulai filmul sa vaz pozele.Pune o schita, un detaliu, o maslina ceva....
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Bravos pentru lucrare si bravos pentru nervi!
Stai bine cu ei.

Legat de parapet, daca tot stai bine cu nervii, incearca sa-l debitezi, cu lasercutter, dintr-o bucata.
Asamblarea piesa cu piesa o sa te omoare plus ca, este posibil, ca orice este posibil, sa nu obtii alinierea pieselor.
Nu trebuie sa fie perfecta dar trebuie aliniate.
Iti spun din proprie experienta, desi exemplele personale nu sunt bune, cand am avut nastrusnica idee de a taia toate componentele unei constructii, simple in aparenta, dar ce are piese de 10mmx1mm, nu prea m-am bucurat asa de tare cand am inceput montajul pieselor mici.

Cat priveste "stivuitoristul" uita de el.
Nu o sa poata pune sina/sinele/tronsonul de linie pe pozitie chiar daca este fruntas pe ramura.
Concediaza-l sau da-i sa faca altceva si angajeaza un macaragiu cu o macara.
Este suficienta una de 5 tf.

Spoor!
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
@cosmin78

grosimile pe orice parte sunt de 1/1,2 mm (daca lipesc 3 cartoane de 0,4 mm presate este undeva la 1,2 mm adica o dimensiune va fi de 1 mm cea trasata si cealalta, "grosimea" va fi de 1,2 mm). profilul real este cornier de 100/80 mm, eu am calculat scara si mai jos de 1 mm nu am cum sa lucrez. despre asta e vorba:



@LDH

multumesc pentru aprecieri dar nu si pentru ... nervi... daca era "nervi" poate ca era ok...;-)

niciodata nu lucrez cand sunt nervos, stresat, cu gandul in alta parte si asta o spun din experienta. cand m-am apucat de prima tura de grinzi, la a 2-a sau la 3-a grinda am dat gres de vreo 3 ori pentru ca eram stresat/ma gandeam la altceva, ce insemna serviciu... fapt pentru care nu am mai facut nimic.

daca acei "nervi" ii transformi in ... rabdare, perseverenta (si iti multumesc inca odata pentru ca probabil asta ai vrut sa spui), sunt de acord cu tine. in ceea ce facem, modelism, eu cred ca rabdarea este probabil cea mai mare calitate pe care o putem avea, pe linga ingeniozitate, inovatie, inspiratie, documentare, etc. pentru mine cel putin, faptul de a "modela" ceva inseamna retragerea intr-o oaza de liniste in care sunt doar eu si proiectul la care lucrez... nu exista timp, nu exista telefoane, nu exista bine/rau, zi/noapte, nu exista A3/RTV/RTL/BBC, nu exist decat eu si ceea ce este in fata mea si care trebuie facut cat mai bine.

si ca un exemplu personal, cind ii spun consoartei ca vin de la lucru si vreau sa mai "construiesc" cate ceva... raspunsul inevitabil este "ok, ne vedem maine"... :D

P.S.
CCF "M" fiind o firma de prestigiu (care nu da oameni afara), i-a propus/impus soferului de motostivuitor un curs intensiv de macaragiu, cu promisiunea de a-i oferi posibilitatea de a lucra pe un TELEMAC 12,5 TF.

stay tuned.