Pod metalic

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
cosmin78 a spus:
Uita de ele , ca e mai bine. :p
sogard_2003 a spus:
ok, am uitat deja care era intrebarea.... :p :p

dar sa revenim...

CCF"M" s-a bucurat in aceasta frumoasa (!?) seara/dimineata cand la poarta companiei a sosit un nou transport de componente. Prima parte de console de trotuar au fost livrate.

Din procesul tehnologic
masurat, taiat, scrijelit... doi bucati de carton care se vor lipi simetric, asta pentru a obtine efectul de profil I



si gata... evident ca nu au fost gata asa repede. pentru rigidizare, fiecare muchie a fost suplimentar "sudata", solicitarea beneficiarului fiind ca aceasta rigidizare sa fie facuta cu "aracetit"



cand s-a aflat de noile componente proaspat sosite in incinta companiei, muncitorii din schimbul de noapte au vrut sa fie primii care sa vada o posibila aranjare in spatiu. (vor fi penalizati pentru acest lucru datorita faptului ca nu au respectat normele de protectie a muncii).



intre timp CCF"M" a facut comanda pentru urmatoarele 5 console (aferente celeilalte parti a podului). intre timp, compania a fost informata de Institutul de Proiectare ca nu a reusit, inca, sa definitiveze proiectul pentru suportii de traversa dintre grinzile podului.

stay tuned.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Ce ziceai de suportii aia pentru traverse?

Iti dau o idee.Faci suportul dintr-o singura bucata, sub forma in care sunt, dreptunghiulari (cu decupajul aferent pentru traversa), daca nu ma insel.Ii lipesti pe toti pe o grinda, apoi vii cu alta grinda peste ei.Nu te mai complica sa ii faci sub forma de T, U, C sau alt simbol cuneiform.Se vor rigidiza prin lipirea intre grinzi, vei pune traversele peste si nu se va vedea ca nu sunt in forma de T.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
asta era si ideea mea, schitata deja dar nepublicata... deoarece mai am de facut citeva masuratori la o linie H0... si sa ma hotarasc daca sa fie linie fixa sau flexibila....:p

fiecare suport va fi dintr-o singura bucata de carton, taiata si indoita la dimensiuni, oricum nu vor fi prea vizibil, fapt pentru care voi renunta la una din partile laterale ale "T"-ului.

L.E. plus ca la un calcul sumar as avea nevoie de vreo 48 de bucati de suporti.... :(
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
bun, buuuun

cu scuzele de rigoare pentru "urmaritorii" acestui topic si datorita faptului ca am probleme de sanatate cu tatal meu, care mi-au solicitat prezenta la Deva, abia acum am reusit sa mai postez ceva din ce s-a mai lucrat pe la CCF "M". (dupa intalnirea din 23 februarie si dotat fiind cu "G"-urile, multumiri lui ICEfan si docmarius), m-am apucat de treaba.

deocamdata, CCF "M" a reusit sa intre in posesia unei bucati de sina, din care s-au debitat traversele astfel incat sa corespunda planului viitorului pod.



urmeaza ca in aceste zile, Institutul de Proiectare sa definitiveze profilele dintre grinzi, care sustin traversele.

stay tuned!!!

pentru cei interesati, tehnologia folosita (de "cei 2 oameni de bine, care fac voluntariat in afara orelor de munca la CCF "M") este "laser"-cutter... adica dai cu cutter-ul inainte si inapoi pina tai bucata de traversa. norocul "celor 2 oameni de bine", cutter-ul avea laser frate!!!!! oricum, urmeaza o sesiune de smirghel 300-500 pentru finisaje.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Datorita unor probleme obiective care au interferat cu activitatea CCF "M", abia astazi s-a putut relua activitatea. Timpul fiind o problema pentru toti, acum incercam sa-l recuperam. Asadar s-a reusit debitarea tuturor traverselor si o mica punere in scena a ceea ce urmeaza.



evident ca linia nu va ramane la nivelul acela. acum urmeaza suportii pentru traverse si sunt promisiuni de la Institutul de Proiectare sa fie livrate in cursul zile.

stay tuned.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
smotocel,

uite cum avanseaza colegul Rui, ai cam ramas in urma (condoleantele mele!)



imagini Rui Ferreira.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
cosmin, multumesc in primul rand pentru gandul bun. cit despre "ramas in urma" deocamdata nu este podul pe care doresc sa-l realizez. urmeaza si unul de genul celui din imagine. dar pina atunci...

CCF "M" a primit subit o sponsorizare (multumesc pe aceasta cale tuturor care mi-au apreciat munca, care m-au votat sau m-au pus in balanta votarii la concursul februarie 2013 si evident celor care mi-au citit topicurile, indiferent de vot) care s-a materializat intr-o prima faza intr-un cutting-mat (urmeaza pistolul de lipit cu plastic, cartoane, etc)



Avand "baza" pentru munca, s-a trecut la trasarea partii inferioare a podului (cea pe care vor fi sudate grinzile). Trasat, masurat, verificat cu linia... si linga linie... si debitat.



s-au marcat viitorii suporti pentru traversa...



si s-a inceput debitarea orificiilor de scurgere de sub traverse (oamenii de bine, au pus mana pe autogen si au lucrat non-stop pentru a termina cit mai repede)



cel mai suparat diintre muncitori a fost "soferul" de motostivuitor care a trebuit sa tot mute dintr-o parte in alta sinele...



intr-un final apoteotic, s-a reusit terminarea "scurgerilor"



din nou, "soferul" la munca...



dupa insistente intense ale conducerii CCF "M" (si bani in plus evident), oamenii de bine s-au apucat sa debiteze si partea interioara a podului. n-au rezistat mult dar exista si alta zi de munca.



deja obosit de atata mutat si carat, "soferul" a mai facut o ultima manevra si a plecat acasa... nu inainte sa faca si curat la locul de munca...



Conducerea CCF "M" a fost multumita pentru realizarile din aceasta zi...



dupa multe dezbateri aprinse cu conducerea CCF "M" se poate prezenta si modul de realizare a scurgerilor... sistem "freza" (rasucesti pina iti sar ochii din cap) doar ca s-a folosit compas cu 2 varfuri ascutite (distanta intre varfuri este de 2 mm).



Din pacate, Instititul de Proiectari nu a fost capabil nici astazi sa livreze planurile pentru suportii de traversa. Speram ca maine cel tarziu sa fie definitivata si aceasta comanda... ca sta productia.

P.S. nu am spus pina acum, dar acel "M" din Compania de Cai Ferate (CCF "M") provine de la numele tatalui meu, MIRCEA, caruia ii voi pastra amintirea pentru totdeauna si caruia ii multumesc pentru tot ceea ce sunt acum.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
O preducea era numai buna pentru gaurile alea. Sper ca nu ai lipit grinzile pe "tabla"... :roll:
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
nu, au fost puse doar de proba. o sa lucrez progresiv, adica o sa lipesc grinda stanga dupa care o sa lipesc suportii de traverse, apoi grinda centrala, apoi suportii de traversa, apoi grinda dreapta, etc.

daca gresesc la modul de asamblare, sunt deschis la alte variante.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
E bine si asa. Desi cred ca este mai bine sa faci intai grinda dintre linii, aceea care are in compunere 2 grinzi . Grinda rezultata o lipesti de tabla perforata si apoi aplici suportii, in stanga si in dreapta, dupa care adaugi restul de grinzi.
Cu alte cuvinte , sa lucrezi din centru catre exterior, este mai precis.
O alta varianta ar fi acelasi procedeu de mai sus, insa lipesti tabla perforata la sfarsit.Astfel poti centra tabla cu ansamblul grinzilor.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
da... cred ca voi opta pentru varianta de la mijloc spre margini. prefer sa lipesc elementele pe partea de jos pentru mai multa rigiditate, stabilitate si usurinta in manipulare. acuma trebuie sa termin mijlocul partii de dedesupt si apoi sa trec la suportii pentru traverse. intrebarea mea ar fi daca va fi necesar sa fac toti suportii (adica unde se vat trasate liniile pe tabla gaurita, adica 40 de bucati) sau sa ma fac lenes si sa fac din 2 in 2, adica vreo 20 de bucati?
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.831
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Bine ar fi sa ii faci la egal cu numarul de traverse pe pod, insa daca vizual nu este problema, poti sa ii raresti.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Este frumos insa avem o problema . Tabla asta ce ai decupat-o ultima ar fi trebuit facuta din trei bucati si "sudate" bucatile intre cele patru grinzi de tip I .
Iar suportii traverselor ii poti monta pe toti.
Citez un clasic in viata : " ii montezi pe toti chiar daca nu se vad, tu stii ca sunt acolo" .

Lipesti prima fasie cu suporti intre doua grinzi, lipesti si a doua fasie intre cele doua grinzi ramase iar la final lipesti fasia cu gaurile ovale intre cele doua grinzi duble obtinute.

Daca le lipesti asa cum ai sugerat in pozele de mai sus vei ingrosa prea mult structura si este pacat de efortul si de rabdarea de care ai dat dovada pana acum.

Iti urez spor la treaba! Condoleante pentru pierderea suferita :-|
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
579
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Dragos, multumesc in primul rand pentru gandul bun.

conform acestei poze



este corect ceea ce spui. dar... si intotdeauna exista un dar (adus de Mos Craciun)... mergand pe ideea ta, la care m-am gandit si eu, am ajuns la impasul de a lipi intre 2 grinzi, 2 chestii drepte. ma refer aici la partea din mijloc ce cuprinde 2 grinzi laterale. lipesc una dintre parti si apoi?... este nevoie de presiune aplicata pe partea de lipit (eu folosesc liniar metalic pe toata lungimea lipiturii)... daca ma ajuti sa lipesc a 2-a parte (indiferent care, superioara sau inferioara)... respect. poate am gresit, poate nu... dar...

CCF "M" cu ajutorul "celor 2 oameni de bine" a reusit sa termine partea de sub pod.



De la Tabla Laminata s-a primit partea de unire intre grinzile centrale. Sudorii si-au facut treaba si...prima grinda s-a intalnit cu placa



a urmat si a doua grinda sa se intalneasca cu placa si grinda fratior su surioara...



ca sa revin la ceea ce a spus Dragos, eu am optat pentru un artificiu de calcul, in sensul ca "placa de baza" fiind fixa, mi-am putut trasa viitoarele pozitii ale grinzilor ( o problema si de punere in spatiu).

Asadar, tot cu ajutorul oamenilor de bine, care stiu de toate, s-a ajuns si la sudatul celor 2 grinzi centrale de placa de baza.



si o vedere inversa....

 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Bun, inteleg oarecum ceea ce ai vrut sa spui. In situatia de fata ai optat sa lipesti I -urile pe o placa ceea ce nu corespunde cu realitatea. Abordarea ar fi trebuit sa fie ceva de genul :
Facut grinzi tip T si lipite pe placa actuala iar partea inferioara a grinzii tip I (actual T) o reproduceai prin lipirea foii pe partea inferioara a placii cu multe gauri.

Daca ar fi fost cazul sa abordezi metoda descrisa de mine , ar fi trebuit sa decupezi placa cu multe gauri ,in trei parti distincte.
, pe cele doua laterale sa montezi suportii traverselor, piesa rezultata o lipeai pe un I si pe cel de-al doilea. Nu inteleg ce vrei sa spui prin presiune aplicata . La ce iti trebuie presiune ? Cand lipesti al doilea I pe placa cu suporti ?