Diorama CFPL

  • In perioada 20 -21 februarie forumul poate sa functioneze cu intreruperi, update la versiune software!

nic000

Active Member
26 Oct 2012
65
0
Popesti Leordeni
LOCATION
Popesti Leordeni
#1
Diorama CFPL sau Cai Ferate Popesti Leordeni sau Diorama din pod...

Asa ... proiectul inceput cam prin septembrie a fost demarat in perioada sarbatorilor de iarna.
Dupa documentari si discutii aici
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
, am trecut la treaba.
Desi nu am descarcate poze din timpul constructiei modulelor, rezultatul este urmatorul:
3 m x 1,25 m + 1 m x 1,75 m, pentru a incapea urmatorul traseu:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
.

Mai jos sunt primele imagini cu ce a iesit pana acum.
Se lucreaza in stil romanesc precum la autostrada, din lipsa timpului, insa sper sa recuperez cat mai curand.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Promit sa revin curand cu noutati.
 

leon-gr

Well-Known Member
27 Aug 2009
699
0
athens (braila, timisoara)
YAHOO
[email protected]
LOCATION
athens (braila, timisoara)
#5
vezi ca in partea se sus a schitei traseului, esti la limita. gindeste-te ce vei face ca s-ar putea mai tirziu sa ia probleme, mai ales ca traseul intra/iese in curbe, deci mai ales acolo vei avea nevoie de spatiu liber pentru vagoanele mai lungi, daca vei rula trenuri din epoci recente! cred ca sint mai multe posibilitati de a mai lungi putin gara principala, deasemenea, gindindu-ma la lungimea trenurilor.
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#7
Singura problema, pe care o vad acuma, este imposibilitatea de a trece de pe o linie pe alta, de pe orice linie a statiei, la capetele ei.
Adica, poate ajuta poza, trebuia ceva de genul

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Urmareste dubla si cum se face trecerea de pe o linie pe alta.
Sunt patru macaze curbe.

Spoor!
 

nic000

Active Member
26 Oct 2012
65
0
Popesti Leordeni
LOCATION
Popesti Leordeni
#8
@leon-gr - folosesc intr-adevar linii piko, iar masa este mai mare ca in simularea din poza, iar loc este suficient, cam 5-10 cm.

@LDH- Trecerea de pe o sina pe alta este gandita sa se faca la capete, respectiv in dreapta se face trecere de la sina exterioara la sina interioara, iar in stanga de la cea interioara la cea exterioara. Mi s-a parut inestetic si prea lunga o trecere cu 4 macaze in fiecare capat.
In model sunt 5 macaze curbe si 5 drepte.
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#9
nic000 a spus:
Mi s-a parut inestetic si prea lunga o trecere cu 4 macaze in fiecare capat.
O fi inestetica dar foarte utila si intalnita la toate statiile cu linie dubla.
Posibilitatea de a trece, neconditionat, de pe o linie curenta pe orice linie de stationare este normala.

Sa consideram stanga ca fiind capatul X si dreapta capatul Y al statiei cum te uiti la macheta.

In cazul tau daca trenul vine, din dreapta, capatul Y, pe directa/interioara, si linia de stationare unu, numarand de la cladirea statiei spre exterior, este ocupata, nu poate intra in statie si trebuie sa stea in semnal pana se elibereaza linia.
Mai mult, chiar, nu poate intra pe liniile doi sau trei, numarand de la cladirea statiei spre marginea plansetei deoarece nu are cum, este imposibil.

Situatia este similara daca trenul intra in statie din capatul Y, pe falsa/interioara.
Daca unu este ocupata sta in semnal iar daca vrea sa intre pe liniile doi sau trei nu poate.

Daca ti se pare inestetic poti ascunde celelalte doua macaze in tunel si trecerea se face inainte de iesire.
Construiesti muntele demontabil ca sa ai acces la macaz in caz de incident.

Spoor!
 

obiwan

Well-Known Member
24 Apr 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
#10
Sau un munte care leviteaza la comanda :D

Asculta la ledehash ca le are! Plus ca io as pune remiza in stg prim plan ;-)

Da' nu mai spune la nimeni :-?
 

nic000

Active Member
26 Oct 2012
65
0
Popesti Leordeni
LOCATION
Popesti Leordeni
#13
Asaa, saptamana acesta voi comanda si cele 3 macaze curbe care imi lipsesc.
Pana atunci pot lucra la capatul X cu ce am deja.
Din pacate in weekendul acesta nam reusit sa fac mare lucru, in afara de a incerca sa reconditionez o DDR BR80 cu 3 osii , insa dupa demontare, am ajuns la concluza ca ii trebuie un motor nou :(.
Revenind la diorama, am cateva intrebari in ceea ce priveste alimentarea circuitelor cu curent. Mentionez ca incerc sa fac aceasta diorama in mod analogic, desi stiu ca este pacat sa nu implementez digitalul. Motivul este materialul rulant, in proportie de 90 % analogic. Cu toate acestea, va exista o automatizare pentru alimentare si macaze, pe care vreau sa o fac cu un kit arduino, servomotoare, etc.

Intrebarea este cum impart circuitele in sectiuni pentru a le alimenta separat?

Ideea mea este urmatoarea :
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Astept parerile dumneavostra.
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#14
nic000 a spus:
Intrebarea este cum impart circuitele in sectiuni pentru a le alimenta separat?
Mai intai, daca mai ai loc si ... bani mai pune o pereche de macaza la capatul X ca sa poti face trecerea de pe linia interioara pe orice linie de stationare din statie. Daca ai figurat pe desen nu am vazut.

La capatul Y, in dreptul cotei 295, ar merge un macaz curb de stanga pentru a lungi liniile de stationare, in locul liniei 55209.

Pentru sectiuni trebuie avut in vedere cea mai lunga garnitura ce ruleaza, cu opriri la semnal si in statie, apoi figurate semnalele de intrare in statie si, eventual, semnalele de parcurs.
Banuiesc ca semnalizarea o sa fie mai simpla, chiar daca ai curbe, fara semnale repetitoare, semnale de manevra, etc., etc.

Pentru semnalele de intrare, daca nu prevezi posibilitatea de manevra, as muta portalele de tunel mai sus.

Hai sa le luam pe rand.
Defineste scenariile pe care le ai in vedere, garnitura cea mai lunga, vezi ce faci cu macazele la capatul X si dupa aceea impartim pe sectiuni.

Spoor!
 

nic000

Active Member
26 Oct 2012
65
0
Popesti Leordeni
LOCATION
Popesti Leordeni
#15
In primul rand, multumesc pentru sfaturi.

Capatul X din pacate, cred ca il voi lasa asa, motivul fiind spatiul si banii.
In capatul Y, in schimb am incercat sa aplic solutia pe care mi-ati indicat-o si intr-adevar arata ceva mai bine, desi voi ramane cu un macaz 55220 neutilizat, acesta fiind inlocuit de un macaz 55222. Totodata am reconfigurat si accesul catre liniile moarte / remiza.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Revenind la lungimea garniturilor, acestea vor fi de maxim 100 -120 cm. In cap am garnitura cu locomotiva + 3 vagoane Ep4 calatori (Pullman), garnitura loco + 8-10 vagoane marfa Ep.3 sau garnitura loco + 3 - 5 vagoane calatori Ep.3.

In ceea ce priveste semnalizarea, cred ca voi alege cea mai simpla solutie intrare in statie si parcurs.
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#16
Cu placere.

Cred ca, pana sa trecem mai departe, ar mai fi o problema.
Bun, daca ar fi dupa mine as face in asa fel incat liniile moarte sa nu porneasca din linia intai, dar nu este asa ca ramane la latitudinea ta.

Ma tem ca lungimea cercului nu este suficienta pentru trecerea de la un nivel la altul.
Sper ca ai calculat si asa ai ajuns la concluzia ca este buna configuratia.

Scoate codul liniilor si lasa numai "altitudinea".

Poate parea plictisitor dar nu este si decat sa modifici mai tarziu mai bine faci de la inceput bine.

O spun deoarece sunt patit, legat de pante, si spun ca am muncit de doua ori mai mult chiar daca problemele ni le-a creat o locomotiva.

Mai multe detalii despre pante si importanta lor pe macheta
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
si
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Spoor!
 

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.836
1
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#17
Analog zici? Cred ca o sa iti para rau mai tarziu ca nu ai inceput din start cu digital.Insa tu stii mai bine, digitalul este un pic mai scump.
Spor la modelit!
 

nic000

Active Member
26 Oct 2012
65
0
Popesti Leordeni
LOCATION
Popesti Leordeni
#20
nu stiu ce sa zic cu liniile moarte... inca ma mai gandesc.

In ceea ce priveste cotele, acestea sunt urmatoarele:
Capat X - helix interior - panta 3.78% - diferenta de nivel intre cele 2 spire 100 mm;
- curba exterioara - panta 3.54 %, insa pot scoate si 3.17%;

Capat Y - helix interior - panta 3.42% - diferenta de nivel intre cele 2 spire 103 mm;
- curba exterioara 3.26%

Am incercat pe cat posibil sa stau sub 4% panta si sa nu pun macaze in panta.
Capat X
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

Capat Y
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum