Autobuze si Troleibuze

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut Dragoş,

uite aici un exemplu de Ikarus 280, chiar din Bucureşti:
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=5087
Au fost în anii '80 şi în alte oraşe (le-am "cunoscut" personal pe cele din Cluj, de exemplu).
Pentru cei pasionaţi de epoca respectiv㒠în România, pentru un plus de realism se poate încerca reproducerea rezervoarelor de gaz metan de pe acoperiş (noi le numeam "bombe" sau "rachete"). Sau, s-ar putea decupa mă’car o uşă’ şi umpli golul rezultat cu un ciorchine de Preiser-i supă’raţi :D
 
sogard_2003 a spus:
Salut. La noi au fost si ikarus articulate ? Eu imi aduc aminte doar de cele simple.
Au fost multe, dar prin anii '80 ,,cineva" a venit cu ideea ca în Bucureşti s㒠circule doar maşini româneşti (şi IK4 iugoslave de la ,,prietenul" Tito, care au circulat câteva pân㒠în 1996 cu că’lă’tori). Prin urmare au dispă’rut şi Skodele (majoritatea la fier vechi, din lips㒠de piese) şi Ikarusurile 260 şi 280 (unele spre alte oraşe, oricum a ră’mas un stoc generos de piese de caroserie, aruncat la gunoi abia acum câţiva ani). La Ploieşti gă’seşti înc㒠un numă’r mă’ricel de Ikarusuri 280.
 
Salutare
Am vazut in Ploiesti si inca intr-un oras din Ardeal Ikarus articulate (sunt cele 280)?.
IK4 erau cele mai patratoase folosite de cei de la ITB ca masini de service? Erau unele care erau carosate in spate (practic ii taisera caroseria de autobuz si ii facusera in spate o caroserie tehnica?).

Unele erau trecute pe gaz si duceau calatori?
 
Pot sa certific ca acele articulate au circulat si in Deva. Pina prin 2011 pina au venit alb-violetele noi, era unul si pe linia 43 actualmente expres 8, in Timisoara... Cind eram mic, le spuneam "rima", animalul acela tarator...
 
Eu imi aduc aminte ca am mers odata cu un troleu care era compus din trei segmente deci avea doua articulatii , se intampla in zona Kogă’lniceanu ! Sa vezi acolo râm㒠)) Ar fi tare sa vedem si producatorii de modele facand asa ceva ! Sunt curios daca exista poze cu un astfel de troleu ca tare mult imi atragea atentia pe strazi.
 
Buna,

Troleibuze dublu articulate sunt standard in unele orase elvetiene, precum Zürich. Singura obligatie e prezenta motorului Diesel auxiliar (precum Irisbus-urile din Timisoara), lucru cerut la Zürich de politia oraseneasca dupa ce unul din primele blocase jumatate de oras ramanand teapan intr-o intersectie acum 5-6 ani.
 
acuma nu va fie cu suparare, dar de fiecare data cand vad posturi pe acest thread ma gandesc ca cineva o scoate vreun CFR nou. In schimb vad troileibuze. nu zic nu, subiectul e foarte interesant, insa poate ca merita un thread dedicat lui.
 
:D Ai dreptate ! Poate ne ajuta Horia cu mutatul.
Eu unul am nedumeriri multe asa ca daca ramane subiectul in picioare continui sa il intreb pe Horia cu mare mirare: Din cauza unui blocaj s-a stabilit ca toate sa aiba al doilea motor pentru urgente ?! Mi se pare total interesanta ideea, la noi daca se intampla ceva de genul asta se lasa cu un soi de injuraturi , talkshow la TV , stiri in ziare si ... cam atat ! :D Mare mirare am cand citesc astfel de chestii...vai si amar de neamul romanesc tinut in continuare sub aceleasi persoane tampite.... :(
 
din cite am observat si in Timisoara, sunt cazuri cind "coarnele" mai sar de pe linia de contact. daca n-ar avea motorul diesel, care se porneste imediat si merge cu el pina in prima statie unde repune "coarnele" pe linia de contact, ar ramane intepenit pe strada, in sensul giratoriu, etc.
 
La noi în Bucureşti, în anii de glorie ai Socialismului, sigutr a circulat un troleibuz dublu articulat. Am fost si eu cu el, pe linia 93.

Da şoferii sunt tot şoferi. La min. 1,24 troleibusul fă’cea la dreapta iar el semnaliza stanga de zor...
 
pentru lamuriri, o discutie pe un forum de profil:

http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1808&postdays=0&postorder=asc&start=0

Dincolo de inedit, circuland cu el prin 1996-1997 nu pot sa spun decat ca avea un tangaj ingrozitor pe "remorci" si ca preferam sa stau sa astept un altul decat sa ma urc in el....