Gara Tulcea

  • In perioada 20 -21 februarie forumul poate sa functioneze cu intreruperi, update la versiune software!
5 Ian 2012
36
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#1
Pentru sfarsit de an va prezint gara din Tulcea. Din punct de vedere arhitectural nu se incadreaza intr-un tipar clasic de gara romaneasca, dar este un obiectiv interesant.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Este asezata pe malul Dunarii si la nord-est de malul lacului Ciuperca.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Pot spune ca este un produs al scolii de arhitectura aflata in perioada de ,,razvratire". Cladirea este frumos proportionata atat in plan cat si volumetric. Cele trei fatade rezultate simbolizeaza profilul unei ambarcatiuni.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Insa desi este un obiect arhitectural cu o anumita conotatie si simbolistica, duce lipsa de peron acoperit. Chiar daca foyer-ul garii este destul de incapator, peronul cu acces la cele doua linii nu este acoperit.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Cele doua linii erau folosite in vremurile bune. Acum mai este folosita doar linia 2.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Salutari din Tulcea! Orasul unde se opreste trenul... la capat de linie.
 

victorian

Well-Known Member
21 Oct 2007
2.227
1
Constanta
LOCATION
Constanta
#4
Gara Tulcea port, 1941

De pe blogul "Vederi din trecut". Multumesc autorului pentru excelentele poze postate pe site-ul sau!

http://vederidintrecut.blogspot.ro/search/label/poze%20tulcea


 
5 Ian 2012
36
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#5
Gara veche a fost demolata in perioada lui Dej. A fost mutat㒠de pe faleza Dună’rii si s-a construit gara noua in apropiere doar pentru pasageri. Gara veche servea si pentru transportul de mă’rfuri. Insa era foarte mult㒠mizerie si locul arata dezolant. Odat㒠cu gara noua s-a facut si sistematizarea falezei. Gara de mă’rfuri este in afara oraşului si nu are legă’tura cu Dună’rea.
 

dantm

Well-Known Member
5 Mar 2008
1.889
8
#6
Din Tulcea Marfuri liniile induatriale ajung si in portul Tulcea deci liniile au legatura cu Dunarea
 
5 Ian 2012
36
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#7
Da ajung. Am spus ca gara nu are legă’tura. Liniile acelea sunt fă’cute si pentru santierul naval si combinatul de alumina si cel metalurgic. Adic㒠pentru zona industrială’.
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.825
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#8
Raduip a spus:
Gara veche a fost demolata in perioada lui Dej. A fost mutat㒠de pe faleza Dună’rii si s-a construit gara noua in apropiere doar pentru pasageri. Gara veche servea si pentru transportul de mă’rfuri. Insa era foarte mult㒠mizerie si locul arata dezolant. Odat㒠cu gara noua s-a facut si sistematizarea falezei. Gara de mă’rfuri este in afara oraşului si nu are legă’tura cu Dună’rea.
cea din poza postata mai sus de Victorian este vechea gara provizorie, deschisa in 1940.
Prima gara a orasului Tulcea a fost deschisa in 1939 la pasajul CF peste strada Isaccea. Era o simpla baraca de lemn pentru ca de la inceput i s-a atribuit o viata efemera. In acelas an unitati militare de geniu au lucrat la prelungirea liniei cu 2.5 km pana in centrul Tulcei. Lucrarile s-au finalizat in iulie 1940, cea de a doua statie numindu-se initial Tulcea Port (cea din poza)
In 1940 a inceput constructia cladirilor definitive la Tulcea Port, care au inlocuit baraca din poza. Statia a existat pe actualul amplasament al Casei de Cultura a Sindicatelor. In 1944 numele acesteia a fost schimbat din Tulcea Port in Tulcea. In 1971 au desfintat vechea statie si au construit-o pe cea de acum, destinata exclusiv traficului de calatori.