Macheta clubului, subiect dedicat discutiilor

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
sincer eu sunt de acord cu gara asta si sincer chiar arata bine sunt de acord cu coobra adjudecat si din partea mea chiar daca nu am mai venit de ceva timp la club din cauza serviciului :( dar o sa ma revansez
 
De exceptie fotografia Catalin

Am sa pun si eu una de pe Google Earth cu cladirea statiei in zilele noastre noastre pentru comparatie.

Asa cum zic baietii, la care subscrie si lok, gara Jiblea o sa fie gara principala a machetei si sper sa reusim sa o facem asa cum este inpoza ta.

Excursia de documentare este programata pentru sapatamana vitoare si sigur la club o sa detaliem.



As pune si fotografia cu remiza dar din pacate nu stiu de pe unde am luat-o si a cui este.

p.s.Robert pregateste-te de lucru.
 
Tips:

o cladire geamana exista la Alexandria. Asta daca mai aveti nevoie de ceva date vreodata si nu aveti drum pana la Calimanesti...

Cladirii din Alexandria i s-a adaugat oribila frema a peronului 1 insa puteti face usor abstractie de ea pentru a va masura principalele elemente ale constructiei.
 
astazi am fost in ramnicu valcea si bineinteles nu am rabdat sa nu trec si pe la calimanesti de unde nu am venit cu mana goala am realizat mai multe poze si catvea filme cu ce este in gara calimanesti ,bineinteles totul cu peripetii pentru ca am aflam in zona de siguranta a cai ferate dar oricum a iesit ceva am sa pun cateva poze acum, restul sunt pe cd si vor fi prezentate sambata la club colegilor.

100_6457.jpg
 
Bravo!

@ Radu Sofran: excelente poze, imi place ca va miscati repede! Astept cu interes dezvoltarea proiectului, cred ca este foarte bine sa vedem modelata pe o diorama romaneasca o gara autentic autohtona, si inca un monument istoric. Felicitari tuturor pentru alegere, eu cred ca este o alegere foarte inspirata. Nu numai gara arata deosebit, la fel de interesante sunt si depoul circular sau turnul de apa, ba chiar si depozitul de marfa vizibil in a patra poza arata bine!

Sunt curios cum o veti denumi pana la urma, Jiblea sau Calimanesti! :D

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Multumim pentru incurajari

Evident Jiblea

Ii adresez lui Catalin rugamintea de a ne ajuta cu detalii privind organizarea garii inainte de 1945.

Dorim sa refacem si anexele de pe langa cladirea garii.

Am hotarat sa punem doar cate un semnal mecanic la fiecare capat al garii deci incercam sa ne intoarcem in timp.
 
Victorian,

o mica mentiune, acela nu este castelul de apa ci castelul de pacura. Cel de apa, care nu apare in pozele prezentate anterior, este pe dreapta, spre capatul Y al statiei. Initial castelul era modelul despre care noi doi am mai discutat in trecut in privat, cu camera speciala pentru pompele de apa si rezervor de 60 mc.
Dupa 1920, odata cu aducerea in trafic a locomotivelor de capacitate mare, castelul a fost etajat si arata in forma lui de astazi. Cautati pe CD-ul cu poze, daca nu apare, am eu fotografii cu el.

LDH

Gara Jiblea are norocul ca a ramas in mare masura neschimbata si cladirile originale sunt toate in picioare. In pozele prezentate apar doar cateva din ele. In capetele X si Y sunt cantoane care acopereau intrarea si iesirea din statii, langa castelul de pacura este o cladire administrativa care a folosit ca locuinta a sefului de remiza, apoi pentru cei de la L . Cladirea se intrezareste intr-una din poze. Langa gara este un grup sanitar, care in ciuda functiei lui mai putin nobile, este absolut superb, tot din caramida, cu multe elemente decorative interesante.
Undeva in dreapta pozei cu vagoanele de marfa se vede si magazia de marfa.

Referitor la coloane, gara a avut cel putin 4 coloane (de care stiu eu).
2 coloane secundare, de tip austriac, se mai vad inca. Mai existau 2 coloane de tip CFR (sunt mai mari in diametru si le lipseste gatul de lebada specific coloanei austriece), amplasate intre liniile 1 si 2, una spre capatul X si alta spre capatul Y, aproximativ 150 m de cladirea statiei.
Da, fiecare din ele a avut canal de zgura in dreptul ei (se amplasa putin asimetric, coloana in dreptul tenderului, canalul in dreptul marchizei).

Coloanele principale si canalele de zgura au disparut odata cu introducerea tractiunii diesel si eliminarea completa a tractiunii cu abur de pe Valea Oltului , pe la mijlocul anilor '80.
O alta instalatie astazi disparuta din incinta statiei este elevatorul kaiser pentru alimentarea cu carbume si care era langa actualul castel de pacura. Din nefericire astazi nu mai exista nici macar urma lui sau a liniilor pe care rulau vagonetii cu carbune de la depozit pana la elevator. Din fericire insa mai exista in tara inca instalatii complete si este una din instalatiile extrem de inetersante si de original de reprodus pe o diorama.

Semnalizarea mecanica (sistem CEM) este cea clasica si presupune existenta atat a semnalelor de intrare cat si a celor de iesire de pe grupele de linii, si sunt reguli clare de amplasare a acestor semnale si a instalatiilor anexe: contragreutati, ancore, cabluri de comanda.

In functie de fotografiile pe care le aveti la dispozitie si pe care am inteles ca le veti viziona la o viitoare intalnire, incercati sa faceti o schita, o schita generala de amplasare. Va fi mult mai usor sa discutam pe ea si eu o voi completa cu ceea ce stiu despre aceasta statie.

PS: cred sincer ca e nevoie ca cineva sa faca pe forum un articol si despre cum se fotografiaza cladirile feroviare. Daca vreti sa obtineti detalii incercati macar sa faceti poze cu cladirile intregi. Lipsa unor "bucati" din cladiri, sau faptul ca poza este focusata pe vagoane nu pe cladirea de marfa de langa va poate impiedica ulterior sa determinati anumite detalii pe care ochiul uman si memoria nu le poate omeneste retine.

catalin,
 
Buna Catalin,

Detalii. Detalii de care avem mare nevoie si, ca sa-l parafrazez pe Victorian, scoase din sertarele tale cu surprize.
Multumesc si ma bucur nespus ca pui umarul la proiectul nostru.

Vizionarea fotografiilor ne ajuta sa ne facem o imagine generala asupra amplasamentului dar asta nu exclude vizita de documentare la fata locului pe care am programat-o saptamana viitoare.
Am nevoie, pe langa fotografii, de masuratori si de vizualizarea detaliilor.
Sper sa putem face cat mai multe masuratori si sa nu intampinam greutati.

Ca o paranteza eu lucrez la planurile remizei si la fatadele laterale dupa o fotografie. Desi fotografia este destul de mare nu se vad detaliile ancadramentelor ferestrelor. Sunt din caramida, sus puse vertical si pe laterale orizontal. Din cauza ierbii nu reusesc sa-mi dau seama la ce inaltime este parapetul ferestrelor desi comparativ cu usile pe unde intrau masinile pare a fi situat destul de jos sub inaltimea normala de 90 cm.

Radu a avut drum si a facut fotografii. Ii multumim pentru surpriza, chiar nu ne asteptam, dar trebuie mers si vazut.
Fotografiile le vedem si vom pune pe forum cat mai multe.

Elevatorul. Am o schita foarte buna de la tine si am gasit ceva destul de apropiat de la Faller desi ideea ar fi sa-l facem cum a fost.

Am sa caut fotografia de la Faller si te rog sa iti spui parerea.

p.s.Am gasit-o

F120221.jpg
 
Schita trimisa de mine este alt model de elevator, cel pe care il gasiti la Sighisoara.
Cel de care vorbesc, Kaiser, este destul de diferit dar seamana bine cu ce ai pus tu in poza, doar ca e mai putin inalt.

O poza cu turnul unui astfel de elevator. langa se afla o mica anexa de caramida unde era motorul de actionare si pana la el erau linii de ingusta pe care circulau prin impingere vagonetele pline cu carbune. O astfel de instalatie, completa, inclusiv vagonetii, gasiti la Giurgiu. Tot in linkul de mai jos sunt si poze ale unor coloane tip CFR si tip austriac:

http://www.railwayfan.ro/liniavinului/html/___gara_focsani.html

PS: referitor la fotografii, eu as vrea sa nu faceti si voi greseala pe care am facut-o si eu. Am consumat benzina si timp, am stat o zi la volan si nu am mai avut rabdare 1 minut sa fac o incadrare ok. Am ajuns acasa si imi pare rau si acum, dupa ani, ca nu am facut o poza cum trebuie. Intre timp cladirile sau alte elemente fotografiate au disparut definitiv si eu ma uit cu parere de rau la o poza incompleta....
 
Merci de precizari Catalin, am gresit confundand castelul de pacura cu un castel de apa, ...insa cel mai bine din greseli se invata! Am inteles, deci mai exista undeva un castel de apa ca si cel de la Basarabi, si in multe alte locatii.

Despre fotografierea garilor, as veni si eu cu o serie de precizari rezultate din experienta mea profesionala, avand in vedere ca am avut in mai multe randuri ocazia sa fac relevee de cladiri.

De regula fac asta pe baza unei masuratori complete a casei pe interior si exterior, atat in plan cat si in elevatie.

In cazul vostru este suficienta o masuratoare exterioara in plan, dar ideal este sa existe o masuratoare completa care sa cuprinda toate elementele pe orizontala. Daca nu puteti face asta fara a alerta toata floarea feroviarilor din gara, incercati macar sa masurati cotele de gabarit totale ale cladirii si cateva cote de latime si inaltime ale golurilor.

Desigur, mai utila si mai usor de facut este prima varianta, unde o ruleta de 5...7 m lungime este suficienta.

Pe urma, pentru fatade ma bazez atat pe fotografii de ansamblu, care, asa cum spune Catalin, trebuie incadrate astfel incat sa cuprindeti toata cladirea, dar in egala masura ma bazez si pe fotografii de detaliu pentru toate zonele semnificative. Deci faceti de toate, si nu va temeti sa dublati imaginea; mai bine sa apara acelasi detaliu in mai multe imagini decat sa va treziti inapoi acasa cu un detaliu lasat complet in ceata! Si inca o chestie, faceti macar cate o poza cu fiecare fatada, pentru ca de cele mai multe ori logica lui "e simetrica, fatada cealalta e la fel" se dovedeste gresita!

Ca regula generala, este foarte util ca fotografiile sa le faceti avand grija ca axul aparatului de fotografiat sa fie cat mai aproape de perpendiculara pe planul fatadei. Vor iesi niste poze mai putin "artistice" insa in felul acesta veti putea aproxima mai usor proportiile dintre elemente. Altfel, fotografiind cladirea din colt, va iesi o imagine foarte "artistica" insa elementele fatadei vor fi foarte deformate de perspectiva si, presupunand ca nu avem masuratori complete, fi greu de reconstituit proportiile corecte.

Daca e posibil, adaugati in fotografie niste elemente de dimensiune cunoscuta. Ideale, insa dificil de folosit, ar fi niste mire gradate de genul celor pe care le folosesc topometristii, una asezata vertical si cealalta orizontal. Adica o rigla de 2.5...3 m vopsita alternativ in rosu si alb din jumatate in jumatate de metru.

Atentie mare insa, daca scoateti la vedere asa ceva o sa va ia toti "oamenii vigilenti" la ochi si o sa va intrebe cine sunteti si ce vreti.

In lipsa, se pot folosi elemente mai discrete, o undita, un harlet, un baston de lungime cunoscuta, care se "uita" pur si simplu discret in fotografie. Pentru pozele de detaliu merge chiar si o simpla coala alba A4 sau A3.

Spor la treaba!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Multumim de sfaturi Victorian,

Asa cum ai subliniat trebuie avuta mare grija sa nu ne punem in cap "floarea cea vestita a pazitorilor CFR-ului"

Sa fixam aparatul pentru fotografii de documentare si nu artistice?

Da numai sa ne lase noile constructii, vezi cazul acoperirii peronului si ce o mai fi pe acolo ca nu amapucat sa vorbesc cu Radu.

Promitem sa masuram ca de asta mergem si batem atata drum.
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.