Macheta clubului, subiect dedicat discutiilor

Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Deoarece s-a inchis subiectul il redeschid aici cu atat mai mult cu cat nu se va pierde informatia. Pe masura ce lucrurile avanseaza, daca se simte nevoia, o sa fie doua doua subiecte separate: unul de prezentare si unul pentru discutii.
Pana atunci pun desenul liniilor pentru modulul de gara:



Desenul este, sper, in prelucrare la pcg si sper sa nu se fi suparat pe Coobra si pe mine ca i-am "dat peste cap" gara lui prprie si personala :D
Asa ca, pcg, asteptam varianta.

Asta nu inseamna sa nu va dati cu parerea indiferent daca sunteti membrii clubului sau nu.
Orice parere conteaza.
 
L

lok

Guest
bun planul. dar am un comentariu. intrarea spre remiza ar trebui modificata. adica, de la ultima linie sa fie macaz catre remiza si nu dinspre remiza.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Uitandu-ma mai atent la schita eu zic ca este corect.
In felul acesta pot avea trei locomotive simultan la mentenanta fara sa incurce traficul in zona depoului adica poate intra o garnitura cu carbuni sau pacura fara sa astepte la rand.

Asta daca atunci cand ai spus remiza te-ai referit la depou ca la remiza nu am vazut nici un macaz doar placa turnanta :D

Deci, astept modificarea sa inteleg mai bine ce ai vrut sa spui.

Poate intindeti liniile sambata la club. Este posibil ca ceva sa nu mearga.
Rugati pe pcg sau Radu sa aduca un model al turnantei si pe Radu un model al remizei cu trei locuri si totul este ok.
Eu am pus liniile la 12 grade gandindu-ma ca turnanta o sa o construim noi si remiza la fel.
Poate liniile principale sunt cam lungi.
Cea mai scurta are 1,5 m :confused:
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Pun iar planul de data asta cu lungimea liniilor principale din gara si o legenda pentru o mai buna intelegere.

Astept sa deschideti discutiile pe aceasta tema.
Sper sa fie discutii constructive cu propuneri si rezolvari concrete. Adica sa puneti mana pe creion, liniar si guma si sa modificati. Unii au programe de schitat trasee, chiar 3D, si le pot folosi cu succes mai ales ca gara este pe plat.
Ma intreb ce faceam daca porneam precum clujenii cu intreaga macheta?

S-a pierdut destul timp si nu am facut nimic.
Primul post cu aceasta tema este din septembrie. Daca pentru a face o schita am stat atata oare cat o sa stam pana ajungem la varianta finala?
Daca este sa intreb cand o sa fie gata macheta garii ... mai bine nu intreb.
Macar acuma avem de la ce porni. Ca se schimba sau nu vom vedea.

Parerea tuturor conteaza fie ca sunt de la club sau nu. Totul este sa se discute la obiect si, repet, constructiv.
Atrag respectos atentia ca orice post care nu este la subiect se sterge. Nu ca sunt rau sau satrap dar doresc ca informatiile sa nu fie trunchiate. Este spre binele nostru al tuturor.

Astept cu interes parerea clujenilor care au experienta in domeniu.

Doamnelor si domnilor orele sunt inaintate si avem chestiuni importante de rezolvat daca vreti sa facem ceva la club. Daca nu ... nu.

Oricum, eu, pana nu se ia o hotarare legata de viitoarea macheta sau module sau vignete (vezi ce a facut Theo - este de luat in calcul pentru expozitii), nu vin sa invart doua locomotive la club, sa beau o cafea si sa vorbesc discutii.
Este o pierdere nejustificata de timp.
Prefer sa folosesc altfel timpul. De exemplu sa dorm ca sunt foarte obosit.

Concluzionand:
Pana nu ne apucam de treaba restul este pierdere de timp.

Am zis.

 

rally

Well-Known Member
Trenulist
4 Dec 2016
1.188
0
bucuresti
www.jucarii.com.ro
WEBSITE
http://www.jucarii.com.ro
LOCATION
bucuresti
Oricum, eu, pana nu se ia o hotarare legata de viitoarea macheta sau module sau vignete (vezi ce a facut Theo - este de luat in calcul pentru expozitii), nu vin sa invart doua locomotive la club, sa beau o cafea si sa vorbesc discutii.
Este o pierdere nejustificata de timp.
Dorele aici nu ai dreptate !!! :roll:
Un proiect de asemenea anvergura nu o sa-l incepi sau finalizezi pe un Forum.
Vin-o sambata cu planurile la club sa le discutam acolo... desi nu prea vad sa te contrazica cineva, atata vreme cand cunosc doar 2-3 membri :oops: care sa aibe cunostintele necesare, cum sa arate traseele corect.
Si la ce ai prezentat, poate faci si un necesar de materiale ca sa stim la ce sa ne asteptam financiar. :p
Si da, :D cat o sa-ti discutam proiectul o sa bem o cafea si unii care se uita ca mata-n calendar la planuri ... o sa-nvarta un trenulet. Ca de fapt un asemenea Club in final ... invarte trenulete pe proiectul tau finalizat... cand o fi asta ... nu conteaza.
rally
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut baieti.

Sfaturi nu prea stiu ce sa va dau acum, decat atunci cand va apucati efectiv de lucru.

Ce va pot sfatui insa, inainte de asta, trebuie sa planificati destul de bine treaba, adica cine cu ce se va ocupa exact, parte de constructie structura modul, parte electrica, parte de teraformare, etc.

Poate si un plan financiar, cat costa fiecare etapa si cum o finantati. Exemplu in cazul nostru se punea problema construirii structurii modulelor, pentru a sustine financiar aceasta etapa, toti membri fondatori au platit 250 lei.

Dorel ai si tu dreptate intr-un fel, insa asa cum spune si rally, la un moment dat discutiile trebuie sa se mute de pe forum undeva la o masa cu schita in mana.

Totusi, la schita nu prea am ce obiecta, mie personal imi place foarte mult, asa ca apucati-va de treaba, si atunci o sa revin cu sfaturi.

V-ati gandit cum prinde-ti modulele intre ele? Problema foarte importanta parerea mea mai ales ca trebuie rezolvata in etapa de constructie a structurii modulului, lucru care la noi nu s-a intamplat pentru ca nu gasisem solutia potrivita la momentul respectiv.
Eu testez acum o varianta de imbinare a modulelor, si anume cea prezentata AICI. O sa revin cu un articol legat de aceste piese.


Bafta !
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Flirinn,

Imbinarea modulelor este data si in NEM cu tot ce trebuie: conexiuni, sprijiniri, decupaje tehnologice etc.
In caz ca nu merge de acolo imposibil sa nu gasim ceva.
Ideea este ca modulele sa poata fi luate separat si montate separat. La club pot sta si pe niste capre dar la o expozitie nu prea merge.

Legat de materialul cu imbinarile il asteptam cu interes si te rog sa-l pui la "De citit pentru incepatori" care pana la urma cred ca o sa-si schimbe titlul.
 

IonutTrif

Well-Known Member
Moderator
Trenulist
22 Ian 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Se pare ca faptul ca nu platiti chirie nu e pozitiv tot timpul. In cazul de fata duce la taraganarea dioramei.
Personal imi place foarte mult cum e structurata gara, cum cad marginile modulelor (se vede ca e treaba gandita) si parerea mea este ca orice carcoteala e doar un motiv de nu te apuca de lucru. E prima diorama, sigur o sa mai faceti erori dar nu cred ca e asa important sa se mute un macaz cu 5 mm la stanga sau la dreapta. Luati taurul de coarne si dati-i drumul.

Revenind la chirie, pe de alta parte sunteti norocosi. Din ce estimez eu va costa cam 350 euro macaze + sine ceea ce in cazul nostru ar fi chiria pe 3 luni. Voi in schimb nu aveti chirie asa ca in mod normal nu ar trebui sa aveti probleme cu strangerea banilor.

Stabiliti o data ferma de incheiere a discutiilor, in urma discutiilor faceti eventual 2-3 variante, si la data X votati varianta finala (sigur nu o sa impacati niciodata pe toata lumea). Altfel ramaneti la discutii la o cafea in jurului unui tren pe mocheta.
 

radu sofran

Well-Known Member
Trenulist
2 Feb 2016
653
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
pentru sambata propun sa avem cumparat deja materialul pentru primul modul si asa cum spunea LDH mai sus voi veni cu turnata fleishman cu remiza intrebarea este ce linie vom folosi pentru constructie piko,fleishman,tilig,roco .
Sigur pot exista si alte propuneri dar deocamndata avem una pe care o putem pune deja pe planseta,
Neavand deocamndata alta sina vom folosi piko apoi decizia o vom lua sambata impreuna.
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Va sfatuiesc ca pe liniile principale musai sa folositi Tillig elite !!

Cea flexibila iasa la pret aproximativ acelasi cu piko insa e mult mai buna din toate punctele de vedere, si ca aspect si la cum se lucra cu ea, iar din punct de vedere al sunetului, e de departe cea mai silentioasa.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
radu sofran a spus:
pentru sambata propun sa avem cumparat deja materialul pentru primul modul si asa cum spunea LDH mai sus voi veni cu turnata fleishman cu remiza intrebarea este ce linie vom folosi pentru constructie piko,fleishman,tilig,roco .
Sigur pot exista si alte propuneri dar deocamndata avem una pe care o putem pune deja pe planseta,
Neavand deocamndata alta sina vom folosi piko apoi decizia o vom lua sambata impreuna.
Nu cumparam nimic pana nu definitivam planul garii care nu este musai sa aiba si depou.

Termen de finalizare a discutiilor legate de gara 17 noiembrie 2007 avand in vedere ca unii dintre noi o sa mergem la Brasov.

Nu trebuie sa aduci turnanta. O pui pe o coala A3 si-i trasezi conturul exterior sau, si mai simplu, masori diametrul cercului exterior.

Nu trebuie sa aduci nici remiza.
Daca nu ai montat-o inca aduci numai un segment al unei linii de garare. Are trei - pardoseala remizei.

Parca de linii am vorbit in nenumarate randuri si am convenit ca or sa fie Tillig. Mcazele aceiasi natie iar la motorase momentan nu ne gandim.
 

silviu20061

Well-Known Member
Trenulist
27 Aug 2016
1.266
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Eu zic ca schema este ok,o sa o discutam in amanuntime simbata la club iar dupa ce ne punem de acord in ce priveste aceasta propunere sa facem o proba practica cu ce o sa avem la momentul respectiv ca si material de cale rulanta .Chiar daca proba va fi sa zicem cu materiale Piko sigur va functiona si cu Tillig de care sa vorbit si parca am cazut de acord cu totii ca se va folosi ca si material de cale de rulare Tillig.
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.542
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Inca un sfat, desi eu impart sinele in 2 categorii, tillig, si celelalte, in zona remiza, triaj, care nu este foarte aproape de ochi, unde apar buruieni, iarba si nu se pot remarca foarte bine macazele, va recomand sa folositi ceva macaze mai ieftine dar suficient de bune, chiar si piko.

Trebuie sa aveti in vedere ca macazele tillig elite nu sunt funstionale fara un motor !

Adica nu au un arculet, cum este la piko de exemplu, care sa tina macazul intr-o anumita pozitie, acele stau pur si simplu la intamplare iar garnitura nu poate intra pe macaz decat din sensul inimii spre varful acelor.
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.