• Forumul este in proces de upgrade!

Bine ati venit !

marius_m

Active Member
Cum nu exista o rubrica de istorie in modelismul feroviar am sa postez
in continuare tot aici cateva poze cu starea actuala a ceeace a fost o
diorama, cu regretul ca nu mai am fotografiile din acea perioada.
Din pacate pozele au fost facute la putin timp dupa ce am scos sinele
vechi,acestea fiind puternic oxidate.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Acest aspect selenar nu se datoreaza incalzirii globale, ci faptului
ca teraformarea sa facut cu materiale ecologice care in timp s-au
decolorat. Tehnologia folosita era similara cu cea de azi numai ca
in loc de iarba sintetica NOCH am utilizat frunze de salcam uscate
in cuptorul aragazului, sarjele avand timpi si temperaturi de mentinere
diferite in functie de nuantele dorite.
Aspectul era unul cu totul deosebit datorita culorilor absolut
naturale, spre deosebire de dioramele realizate cu rumegus
vopsit sau bureti colorati.
Un alt lucru demn de remarcat a fost atmosfera relaxanta de lucru
oferita mirosul de fan proaspat cosit, uneori alterata de "aromele"
buruienilor ( ciaiuri Plafar ) folosite la diversificarea nuantelor.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Terasament: hartia abraziva .
La vremea respectiva nu se foloseau asa de mult materialele de
sinteza, asa ca puteai gasi hartie cu amestec de granule divers
colorate in nuante de gri sau caramiziu.
Tot hartie abraziva am folosit la soclul caselor.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Cladiri: carton, furnir si acetofan
Pentru astfel de aplicatii cartonul de cea mai buna calitate o
gaseai la cartelele calculatoarelor din Politehnica.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Actionari: transformator+redresor montat in munte
Controlul sensului si vitezei este realizat cu un comutator auto,
(vezi foto diorama dreapta jos)
Parghia comutatorului are 3 pozitii:
-stanga-dreapta cu retinere
-inclinare catre operator cu revenire libera care la actionare
conecteaza in circuit un consumator suplimentar ( bec auto ),
reducand astfel viteza de deplasare.
Tronsonul de linie din dreptul garii, cat si linia de garare, erau
alimentate prin contactele suplimentare de la macaz pentru
a evita deraierile accidentale. Daca totusi erau necesare
diferite manevre in aceste zone, cu ajutorul claviaturii din
fata comutatorului se puteau alimenta segmentele respective.

Semnalul: stalp lemn + brat facut dintr-o cosa radio
Manevrarea semnalului se face cu ajutorul unui comutator radio
( vezi butonul din foto "Semnal 2" dreapta jos ) ce actioneaza
un sistem de parghii, comutator prin care se asigura si
alimentarea tronsonului de linie corespunzator.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

marius_m

Active Member
Salut Florinn

Scuze daca postarea a fost incorecta, dar am considerat-o ca fiind
o prezantare activitatii mele de modelist in conditiile existente cu
multi ani in urma si cred ca ar trebui judecata numai in acel context,
de aceea am ales rubrica "Bun venit pe forum" in care incercam sa
ne cunoastem.

Oricum dupa felul in care arata si fara restul de elemente ce
concura la obtinerea unei diorame (cladiri, vegetatie, figurine, etc.)
nu cred ca cineva s-ar lauda cu o astfel de realizare, poate doar
din dorinta de a parea ridicol, mai ales cand postarea se face
pe un forum dedicat modelismului feroviar.

Cand va fi cazul etalarii unor eventuale realizari actuale voi cauta sa
ma incadrez la rubricile respective.
 
Bine v-am gasit domnilor!
Am visat mereu la un trenulet ,sine si toate cele,dar cum in copilarie n-a fost sa fie uite ca la cei 40 si ceva de ani s-a implinit.Am primit sine vagoane locomotive toate Lima.Acum incet incet o sa incerc sa "innoiesc" tehnica si ma bate gandul de DCC deja :).Sper ca atunci cand voi avea intrebari in limita timpului sa primesc ajutor.
 

LDH

Well-Known Member
marius_m a spus:
Cum nu exista o rubrica de istorie in modelismul feroviar am sa postez
in continuare ...
Ce vremuri!

Parca-mi aduc aminte de orele de atelier din scoala generala cand profesorul ne invata tot felul de trucuri pentru a reprezenta diferite materiale.

Poate ca totusi ar trebui pus postul lui Marius la diorame, desi el neaga ca asta ar fi fost, dar je zice ca este o macheta iar pentru acele vremuri solutiile de rezolvare sunt inedite.

Poate va mai ganditi ca merita sa nu se piarda informatia printre saluturile de intampinare
 
alin a spus:
GAGAMENDON a spus:
...
In limita cunostintelor mele cit si a timpului disponibil, impreuna cu voi vom ridica si acest forum la nivelul altor forumuri cu acelasi profil!

Deci: Bine v-am gasit

NIKO
Si noi care traiam cu iluzia ca alte forumuri ar trebui sa faca eforturi sa ajunga la nivelul acestuia...
Oricum, bine ai venit!
Da poate ai dreptate. Cred ca m-am orientat dupa numarul de posturi existente. Oricum in general pentru mine prima impresie nu conteaza.

NIKO
 

LDH

Well-Known Member
GAGAMENDON a spus:
alin a spus:
GAGAMENDON a spus:
...
In limita cunostintelor mele cit si a timpului disponibil, impreuna cu voi vom ridica si acest forum la nivelul altor forumuri cu acelasi profil!

Deci: Bine v-am gasit

NIKO
Si noi care traiam cu iluzia ca alte forumuri ar trebui sa faca eforturi sa ajunga la nivelul acestuia...
Oricum, bine ai venit!
Da poate ai dreptate. Cred ca m-am orientat dupa numarul de posturi existente. Oricum in general pentru mine prima impresie nu conteaza.

NIKO
Pai numarul de posturi nu este relevant ca avem atatia admini si moderatori incat daca fiecare se pune sa sterga cate un post pe ora, in 24 ore ramane forumul curat ca lacrima :D :D

Lasand gluma, sigur esti in asentimentul meu, nu numarul de posturi sau al celor inregistrati dau valoare unui forum.

Nu o fi asta cel mai bun, probabil ca nimeni nu are pretentia asta, dar sigur dorim sa ne simtim ca intr-o familie si sa discutam deschis despre pasiunea noastra comuna, sa invatam unii de la altii si, daca se poate, sa invatam si sa ajutam si pe altii.

Asa ca, Niko, fii sigur ca o sa ai de munca pe aici iar laude o sa primesti cand si-o aduce cineva aminte ca trebuie sa mai si laude :D

Bun venit in Club!

Am scris cu litera mare Club ca este un Club
 
Salut LDH

Voi fi alaturi de cei ce doresc informatii (in limita cunostintelor mele)
De laude ce sa mai vorbim. Daca fac o isprava mare ma laud singur :wink:
In general am foarte mult de lucru prin (si pe linga) casa. Dar de multe ori nu am chef de lucru. Atunci nici pentru hobby nu fac mai nimic. De ex. asa am intrat in Clubul vostru!
Deci si lenea e buna de ceva :D


NIKO
 
Salut si bine v-am gasit stimati forumisti!
Sunt Cristian si in primul rand imi cer scuze pentru ca am facut doua postari inainte de a trece pe la rubrica noilor veniti.
Sunt pasionat de modelism feroviar, un incepator in acest domeniu care mi-a aprins flacara tocmai acum cand am schimbat prefixul a treia oara dar stiu ca niciodata nu este prea tarziu.
Sper sa ne intelegem cat mai bine si sa invatam cat mai multe lucruri bune, utile si frumoase.

Cu respect,
ButonEL
 

LDH

Well-Known Member
ButonEL a spus:
Salut si bine v-am gasit stimati forumisti!
Sunt Cristian si in primul rand imi cer scuze pentru ca am facut doua postari inainte de a trece pe la rubrica noilor veniti.
Sunt pasionat de modelism feroviar, un incepator in acest domeniu care mi-a aprins flacara tocmai acum cand am schimbat prefixul a treia oara dar stiu ca niciodata nu este prea tarziu.
Sper sa ne intelegem cat mai bine si sa invatam cat mai multe lucruri bune, utile si frumoase.

Cu respect,
ButonEL
He, he nu stiu care e a treia dar ce ai pus la canton mi-a placut foarte mult asa ca

Bun venit!
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
sandy a spus:
Salutare,
Va rog la modul cel mai ferm sa incetati aceste discutii aici sau sa le mutati in alta parte!

Aceasta este o rubrica de "Bun venit",nicidecum una de discutii pe marginea liniei pentru care avem sectiune speciala.

Dorim cu totii ca acest forum sa ramina unul civilizat si comentariile "de tribune" indiferent daca sint juste sau nu ,nu isi au locul aici.

Sint sigur ca ati inteles mesajul meu si va multumesc pentru intelegere.
sandy
Salutare.

nu mai am de adaugat nimic la ceea ce a zis Sandy, doar va anunt ca mesajele care nu au legatura cu acest subiect s-au mutat la groapa ecologica.

Deasemenea, aveti la dispozitie subiectul de
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
, dar nici acolo nu vom accepta discutii fara rost si fara argumente care nu ajuta cu nimic pe nimeni.

Sa revenim la ale noastre!
 
Prezentare CotyRC6

<t>Stimati forumisti si colegi de "suferinta" , va salut.<br/>
Ma numesc Cornel si sunt proaspat inscris in randurile membrilor acestui forum. Am fost, sunt si voi fi indiferent de varsta un copil atras de trenulete. Infectarea cu acest virus s-a produs pe la 7-8 ani, si timp de vreo 20 de ani am fost purtator fara sa-mi dau seama. Pe la vreo 35 de ani, plimbandu-ma prin magazinul Unirea, virusul a luat-o razna, asa ca iata-ma in randurile pasionatilor in acest domeniu. Bine v-am gasit. <br/>
Cu stima, Cornel.</t>
 
Multumesc de urare. Succes in tot ce realizati in Cluj. Am urmarit de multe ori pe forum realizarile pasionatilor din Cluj. Toata stima mea pentru tot ce ati realizat.
Cornel
 
Sus Jos