Digitalizare BR39 Fleischmann

  • Forumul este in proces de upgrade!

cosmin78

Well-Known Member
28 Apr 2007
5.825
0
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
#61
Unsori intarite pana la blocarea totala a pinioanelor este ceva notoriu la locomotivele Fleischmann. Demontarea si degresarea completa este solutia indicata in astfel de cazuri.
Recomand si desfacerea motorului si curatarea acestuia pe interior, a colectoarelor, a rotorului. Praful fin de carbune depus pe componente nu-i prieste la sanatate. Inainte de inchiderea motorului, trebuie unsa bucsa metalica dinspre colector, altfel motorul poate sa aiba un sunet ciudat, "spart"...
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.322
3
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#62
După o foarte atentă operațiune de degresare și re-ungere, simpatica BeRe39 Fleischmann se preumblă tacticoasă pe căile mele ferate, tractând trenul accelerat format din 3rei vagoane modernisierungs (al patrulea fiind în atelier). "Cârâitul" tenderului s-a atenuat foarte mult, chiar dacă nu a dispărut de-a binelea, iar accelerarea și frânarea sunt mai line. Ce-i drept e drept, se simte că în tender se află în continuare același motor vechi cu colectoarele mari radiale, dar eu sunt mulțumit fiindcă am făcut tot ce s-a putut în situația de față 8)
 

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
377
3
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
#63
Eu stiu ca motorul din BR 39 (cel cu capac verde) cu rotorul discoidal are trei poli impartiti la 120 de grade.Am avut la reparat locomotiva colegului Shwan care a rulat la greu pe diorama din Sinaia si din cauza prafului de carbune facea figuri la rulaj,asa am vazut ce este inauntru , locomotiva mea nu stiu daca a rulat maxim 10 metri. :D dar cred ca o sa aiba nevoie de o curatare si gresare.
Cam asa arata rotorul
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.322
3
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#64
3rei poli?! Eu eram ferm convins că văzusem 5inci, rotind lent rotorul și privind prin orificiul dintre polii motorului :(
Mulțumesc pentru lămurirea acestui aspect, fiindcă de acum privesc cu alți ochi modernizarea acestui tender :D
 

GFN

Well-Known Member
14 Oct 2010
377
3
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
#65
Da, Da , trei poli , doar nu credeai ca cei de la Fleischmann isi bateau capul sa proiecteze alt motor :-?
Au facut treaba buna acum in ultima vreme cand au trecut la motoarele astea noi Buhler ( cum este cel din BR 17 ) .
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.322
3
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#67
La Căile Ferate "La Ursu" a sosit o surioară a BeRii39 Fleischmann descrisă aici, pentru studiu și... vedeți mai încolo pentru ce :D
Operațiile de demontare n-au mai fost fotografiate, dar avem aici imagini după acestea:

Hopa! Dar ce avem noi aici?!?

Da, ați văzut bine, simpatica locomotivă a ieșit din fabrică pregătită pentru... "wechselstrom", adică AC (Alternating Current), respectiv este dotată cu celebra patină și cu scurtcircuit intern între roțile de pe stânga și cele de pe dreapta. În plus, osiile tenderului nu sunt dotate cu bucșe izolante, deci ele însele fac scurtcircuit între cele două șine pe care le calcă. În focarul locomotivei se află modulul "Fachrichtungschalter" sau cam așa ceva, care comandă direcția de deplasare a locomotivei pe șinele tip Maerklin. Locomotiva se află la mine tocmai pentru remedierea acestor aspecte, respectiv pentru trecerea de la AC la DC sau, de ce nu, direct la DCC ;-)
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.322
3
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#68
Mai întâi deșurubăm "simpatica" patină :D , apoi demontăm și examinăm cablajul cu instalația electrică.

Șasiul locomotivei, eliberat de cablaj, NU mai prezintă scurtcircuit între roțile de pe stânga și cele de pe dreapta! :aplauze:
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.322
3
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#69
Cablajul are o diodă înseriată cu beculețul din față, pe care o înlocuim rapid cu o punte realizată dintr-un terminal de rezistor. Apoi identificăm rapid scurtcircuitul intern de pe cablaj și, după dezlipirea tuturor firelor, îl întrerupem cu ajutorul unei șurubelnițe ascuțite.

Pe cablajele tenderului separăm traseele motorului de cele ale becului, înlăturând și pastila semiconductoare înseriată cu acesta din urmă. Pe insulele adecvate de pe cablajul locomotivei și de pe cablajele tenderului lipim alte fire, pe care în prealabil le-am strecurat prin piesa de legătură cu tenderul, apoi facem conexiunile cu noua interfață digitală pe care deja ați remarcat-o ;-) . Montăm la locurile lor cablajele tenderului, montăm un decodor digital în conectorul interfeței și facem primele probe.

EVIDENT, înainte de toate aceste operațiuni am înlocuit toate cele 4atru osii AC ale tenderului cu cele 4atru osii DC care mi-au rămas de la tenderul inițial al BeRii39 Fleischmann de la căile mele ferate. După cum bine se știe, osiile AC nu sunt izolate și au rolul de a face contact electric între cele două șine, care constituie un pol al sursei de alimentare, celălalt pol fiind reprezentat de "gămăliile" de pe mijlocul traverselor adecvate. Dacă NU aș fi avut deja aceste osii DC... le-aș fi comandat :D
 

mpursu

Well-Known Member
25 Aug 2007
3.322
3
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
#70
După terminarea cu succes a probelor de funcționare, cu multă grijă se montează la loc toate componentele locomotivei și ale tenderului, astfel încât noile conexiuni să fie ferite de forfecări, presări, agățări, încurcături etc. Admirăm cuplarea tampon-la-tampon și ținuta impunătoare a locomotivei :aplauze: ...

... după care declarăm încheiate operațiunile de trecere de la AC la DCC 8)
Singura "urmă" vizibilă a acestor operații constă în diferența dintre marginile brunate ale roților originale ale locomotivei și marginile argintii ale roților DC ale tenderului :D