Tender seria 40.000

scristi

Well-Known Member
12 Sep 2016
373
0
Braila
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Braila
#1
Am si eu o intrebare pentru cunoscatori, cazanul de pacura de pe tenderul seriei 40.000, niturile care se vad in partea din spate a cazanului, se continua si pe partea superiara a cazanului, sau prinderea cu nituri se facea numai pe partile laterale, deoarece am vazut 2 tipuri de constructie, si anume cu prindere cu nituri pe 2 laturi adica pe conturul ce prinde lateralele de restul cazanului fara o buza suplimentara, si am vazut altele care au o buza iesita spre laterale iar niturile nu se mai vad pe contur.
Uitandu-ma la o poza cu tender paralelipipedic, vazut din spate se vad 4 raduri de nituri echidistante, pozele sunt vazute in lucrarea d-lui Lacriteanu, si sincer ce se poate vedea din carte, deoarece pozele sunt cam mici .
Si o alta nelamurile, pe langa buncarul de carbune am vazut spre marchiza 2 trape amplasate pe partea superioara a tenderului, asemanatoare ca si constructie cu trapa de alimentare cu apa care se afla in spate, adica dreptunghiulare cu capetele rotunjite.
Pentru ce erau acele trape?
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.824
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#2
Buna,

da, cazanele de pacura au fost de tip sudat (si au un fel de buza in lateral) si de tip nituit, asa cum exista pe 40.001.
Trapele din lateral au acelasi scop ca si cea din spate, acces la buncarul de apa. Cand locomotiva avea tren in carlig, jgheabul coloanei de apa nu putea sa ajunga la gura din spate si se folosea cea laterala. Trapele laterale se utilizau la alimentare in statiile de pe parcurs.

Nu inteleg foarte bine intrebarea ta despre nituri si, ca sa-ti pot da un raspuns, rogu-te fa o schita, nu conteaza, poate sa fie si pe un servetel si apoi scanata sau in paint, ca sa inteleg exact despre ce este vorba si, daca pot, sa-ti dau un raspuns.
 

scristi

Well-Known Member
12 Sep 2016
373
0
Braila
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Braila
#4