Masini de serviciu din Romania, anii 1970-80

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
De ce merita BMW-ul 2500/2800 un topic nou? Pentru ca Militia folosea aceste masini in anii 1970. Personal am sa cumpar si am sa revopsesc si inscriptionez cu MILITIA acest model la H0.

BMW 2800
BMW-2800-19-fotoshowImageNew-76b18e29-227758.jpg

(preluata de pe http://img4.motor-klassik.de/BMW-2800-19-fotoshowImageNew-76b18e29-227758.jpg)

Pe acest blog vedem o imagine din spate a masinii:
http://volganeagra.blogspot.ro/2011/07/militieni-din-1978-militiamen-1978.html

Si modelul de la Brekina (Starmada)
cod 13600
http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Brekina/90-4-0-169845-013001-0-0-0-3-0-0-grp-gb-p-0/productzoom.html

cod 13601
http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Brekina/90-4-0-169846-013001-0-0-0-3-0-0-grp-gb-p-0/productzoom.html

cod 13602
http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Brekina/90-4-0-169847-013001-0-0-0-3-0-0-grp-gb-p-0/productzoom.html
 
Buna,

Nu numai Militia, ci si Securitatea Statului folosea BMW-uri 2500 si 2800 in anii 1970. Exista imagini de arhiva care arata masina sefului statului (dupa caz, faimosul Cadillac decapotabil sau Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet) escortata de Mercedes-Benz 280/8 si BMW 2500, in deplasari in Bucuresti si provincie.

Masinile Securitatii erau negre, cele ale Militiei in schema clasica alb/albastru ultramarin, asa cum apar in poza din linkul tau. Sfarsitul lor a fost faimosul decret din 1977 privind echiparea firmelor si administratiilor de stat cu autoturisme din productia nationala - asa s-a trecut la Militie de la Jaguar, Volga si BMW la Dacia 1300, tot asa a ajuns ITIA sa aiba numai Roman Diesel in loc de Mercedes-Benz LP, Henschel HS230, MAN F8, UNIC, Fiat, etc...

Cateva din aceste BMW-uri au supravietut in anii 1980. Imi amintesc, copil fiind, de unul alb langa Soseaua Kiseleff si unul visiniu in Drumul Taberei, ambele in Bucuresti.

Inca ceva: nu au fost singurele masini de import la Militie. Au existat si VW 1200/1300 ("broasca"), Volga M21 si apoi si M23 (tatal meu s-a pozat langa una din acestea in 1977 in Covasna), Jaguar, etc. "Broscutele" erau albastru-verzui (apar si in faimoasa poza cu vizita lui Nixon in Romania), Volgile de ambele modele si Jaguarurile erau negre.
 
Buna,

Pana sa vina BMW-urile, hai sa vedem ce le-a inlocuit dupa 1978 si anume faimoasa Dacia 1300L. Va dati seama ce "placere" a fost pe capul rutieristilor care au trecut de pe motoarele cu 6 cilinidrii de pe BMW la cei 54 CP de la Dacia noastra nationala... :D



Este vorba de un model Brekina revopsit si echipat cu o bara cu doua girofare albastre si sirena montata central, ceea-ce este tipic pentru sfarsitul anilor 1970-inceputul anilor 1980 (inainte se monta un singur girofar, uneori chiar direct pe acoperisul masinii).

Cu un asemenea girofar, cu geam insa de culoare portocalie, erau echipate Daciile 1300L de la ACR (Automobil Clubul Roman). Iata un exemplar tipic din acea vreme, tot o conversie personala pe baza Brekina:



Scuzati calitatea fotografiilor care sunt facute in graba cu telefonul mobil.
Acum nu mai avem de ales, trebuie sa urmeze BMW-ul... ;-)
 
In aceasta noapte fotografii au fost invitati la o anumita sectie de militie pentru a fotografia noutatile parcului auto, BMW 2800 MILITIA.





La fel ca Daciile aceste BMW-uri au fost revopsite si au fost echipate cu girofare albastre montate central. La un un model interiorul s-a pastrat albastru iar la celelalte 2 interiorul s-a pastrat bej.
 
Bravo, felicitari...imi plac masinile voastre!

Haha... suna de-a dreptul creepy "in aceasta noapte au fost invitati la o anumita sectie de politie"
Iti si imaginezi cum a fost luat pe sus bietul fotograf!!

Din cate-mi amintesc eu, interiorul masinilor de politie BMW era de regula de culoare albastru inchis si nu bej, la fel ca si in cazul masinilor de politie din alte tari mai putin comuniste. De asemenea, voiam sa comentez, insa in textul alaturat Horia precizeaza in mod corect ca sistemul cu doua girofare pe bara este o dezvoltare ulterioara, varianta initiala presupunand un singur girofar centrat, fixat direct pe acoperisul masinii.

Ca veni vorba de masini exotice, puteti incerca sa faceti alte masini ale Politiei Romane, de exemplu aceasta:

http://www.masini.ro/imagini/galerie/20056/lotus-evora-s-politia-romana/Evora%20S%20Politia%20Romana_0013.jpg

L-am vazut saptamana trecuta patruland pe autostrada Bucuresti-Constanta. ;-)
 
Salut. In primul rand cele doua BMW cu tapiterie deschisa cred ca sunt ale unor sefi, altfel nu imi explic:))
In al doilea rand cea mai "nasoala" experienta a fost pe A3, sectorul Bucuresti-Ploiesti, cand pe langa mine au facut o liniuta mica un Porsche si inca un Hyunday Coupe (cred- nu le prea am cu masinile), amandoua cu girofarurile nefunctionale si da- amandoua de Politie

PS: uitandu-ma la poza... o fi fost acest LOTUS? intamplarea s-a petrecut in ianuarie/februarie
 
Buna Dorin.

cam pe la 4 dimineata a fost organizata sedinta foto, azi dimineata modelele au ajuns in tara de origine.
Modelel sunt foarte greu de desfacut si din aceasta cauza am ales sa ramana culoarea originala, pana nu ai scris tu nici nu am stiut ca de regula interiorul era albastru.

Urmatorul model este de la tine din oras :D

sursa - facebook

Mai stii cumva ce numar avea taxi in Constanta? Banuiesc ca asta scrie sub IJTL.

Lotusul este prea modern.
 
Buna,

In colectia lui Florin / Gam3 nu a ajuns inca nimic, pentru moment toate cele 3 BMW-uri 2800 ale Militiei sunt la creatorul adica vopsitorul lor in garaj adica la mine in birou pe raft. :D

Insa daca e baiat bun asa il va primi pe al sau destul de repede :roll:
Daca nu trebuie sa vina aici sa-l ia.

Dorin, multumesc pentru informatiile privind culorile. Modelele au avut asa cum spunea si Florin interioarele in culori diferite, unul albastru si doua bej "de la mama lor". Florin spunea ca prefera interior bej, asa sa fie, cel albastru imi ramane (sau poate ma convinge el sau celalalt fericit "proprietar" pardon detinator ca proprietarul este Republica Socialista Romania sa le schimb) :lol:

Acum cateva zile scriam de bietii militieni care au fost sigur "fericiti" la trecerea de pe BMW pe noua generatie de masini adica Dacia 1300L. Acum cand le vad alaturi si remarc diferenta (BMW 30% mai lat, 30% mai lung, motor 250% mai mare si cam 300% mai puternic, ca sa facem o medie sa spune ca e 200% mai "masina") imi dau seama ca aveam perfecta dreptate ;-)

Ce frumos ar fi sa avem Dacii de Militie, pompieri, ACR sau Taxi si asemenea BMW-uri in serie de la mama lor, de la Brekina... Sau macar un camion-doua ITIA...
 
Salut,
felicită’ri, îmi place ce aţi fă’cut! Frumoase modele, şi ca de obicei - documentare şi execuţie la standarde înalte. Sus ştacheta, jos pă’lă’ria!
Totuşi, cu siguranţ㒠nu-s singurul care crede c㒠ar merita un loc în Autoheft-ul 2013/2014 ;-)
Mingea la fileu pentru dl. Preiser: avem nevoie de "cadre" 8)
...că’, dac㒠tot am visat mă’lai :p, am mers mai departe :D
 
Pentru inspiratie ( si pentru curiosi ( se stiu ei cine !) ....linkul e "pescuit" de pe world wide web 8) ):

http://flickrhivemind.net/Tags/autocarro,romania

Marius.
 
Horia_Radulescu a spus:
Inca ceva: nu au fost singurele masini de import la Militie. Au existat si VW 1200/1300 ("broasca"), Volga M21 si apoi si M23 (tatal meu s-a pozat langa una din acestea in 1977 in Covasna), Jaguar, etc. "Broscutele" erau albastru-verzui (apar si in faimoasa poza cu vizita lui Nixon in Romania), Volgile de ambele modele si Jaguarurile erau negre.

"broaste" de militie:



colectia Florin Cicos



Muzeul Politiei Targoviste



Ma gandesc ca lista de vehicule care se pot "converti" este mai lunga. Poate ca cineva o sa faca vreodata un subiect similar cu "locomotive ce pot fi ceferizate".... Locomotive CFR sunt, vagoane sunt, poate e randul vehiculelor...?

Zilele trecute ma gandeam la ZIS-ul 154 inca existent in Bucuresti (autobuz care a circulat prin Romania post razboi in multe orase) si care are model la HO sau N spre exemplu (bine...modelul este al originalului GMC nu al copiei rusesti). Tot din 154 a aparut primul troleibuz din Bucuresti. Il fac cei de la Classic Metal Works (Noch e dealer in Europa).

Autobuzul GM din care a aparut troleibuzul sovietic MTB82D (a circulat in Bucuresti si Timisoara) exista la N (parca si la HO). Eu il am de la Weels of Time, nu stiu daca au importator oficial pe continent.

Parca am vazut pe undeva si un model Ho al International Harvester KR 11 (nu mai stiu exact pe unde) camion cunoscut la noi ca SR 101. Si ma gandesc ca cei mult mai in tema ca mine in domeniu pot sa mai adauge exemple.
 
Broscutele Militia din 1967 sunt in Ploiesti. Asa vazusem pe alt site.

Pai hai sa facem subiectul. Eu la N nu stiu ce modele sunt si nu ma bag.
Chiar zilele trecute am gasit o poza cu un camion Skoda cu numere de Bucuresti fotografiat undeva prin Europa. Pot sa zic ca a fost luna auto, dupa atatia ani am gasit un film in care apare maturatoarea portocalie IFA.

La topicul nou sa punem si drezinele? :D
 
Buna Florin,

poza cu broastele aliniate e in muzeul din Targoviste, dar nu spune unde este luata. Referitor la conversia de vehicule trebuie sa mai adun ceva date ca sa pot face un topic. Nu e tocmai punctul meu forte si la timpul liber pe care il mai am e posibil sa dureze cativa ani :)

Referitor la drezine, in mod clar un topic separat. Sunt vehicule foarte interesante si diverse si despre ele s-a mai discutat pe aici.

E cel putin o discutie despre Skoda VOS de la Sinaia, despre Buick-ul Roadmaster de la Zlatna (apropos, ce se mai intampla cu el ?), ZIL-ul tau la inceput de conversie, etc....
 
Horia_Radulescu a spus:
...Nu numai Militia, ci si Securitatea Statului folosea BMW-uri 2500 si 2800 in anii 1970. Exista imagini de arhiva care arata masina sefului statului (dupa caz, faimosul Cadillac decapotabil sau Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet) escortata de Mercedes-Benz 280/8 si BMW 2500, in deplasari in Bucuresti si provincie.

Masinile Securitatii erau negre...

04.CSR_1967_1968_COM_E0_A0_P0.jpg


de pe https://orasulmemorabil.ro/coloana-oficiala/