Elemente infrastructura CFB

tudor_corbul

Well-Known Member
Trenulist
9 Mai 2007
498
0
Iasi
LOCATION
Iasi
Ok, am sa incerc si am sa revin tot aici ca ramana totul adunat frumos intr-un singur loc.
Din ce am observat la 3,3V are destula putere. Mai ramane de testat in pe trafic intens.
 

Radu161

Well-Known Member
Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.731
4
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Polarizarea macazelor

In timpul expozitiilor in care a fost inclusa bucla clubului si ulterior in timpul testarii la club am observat 2 probleme ale macazelor home-made. Prima problema a aparut la macazul Yului, unde unele trenuri produceau scurturi rotile atingand simultan linia si acul deschis (ce avea polaritatea liniei opuse). A doua problema a aparut la testarea dioramei la club, cand am descoperit ca intre ace si linie se adunase mizerie/oxid, ceea ce impiedica cateodata polarizarea macazului prin ace.
Acestea au fost motivele pentru care am luat decizia de a polariza inima macazului prin mecanismul de actionare, fiind o varianta mult mai fiabila si astfel evitand scurtcircuitele cauzate de roti.
Schema de lucru, aplicata pe macazul Yului, fiind si primul polarizat in acest mod.



Primul pas a fost izolarea inimii macazului fata de ace, urmata de legarea electrica a acelor de liniile adiacente. Au fost lipite fire conform schemei, ce au fost duse catre mecanismul de actionare.
A urmat realizarea contactelor pentru polarizare. Modul de constructie este destul de rudimentar: 3 lamele de cupru lipite cu ajutorul unor bucati de plastic de carcasa actionarii, respectiv de bara de actionare a macazului.





Astfel, polaritatea inimii macazului se schimba in momentul actionarii mecanismului, evitand problemele semnalate la inceputul articolului.