Vagoanele de cls II-a "Nirosta" ale DR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

kltrainlover

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
329
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare tuturor!
De multe ori pasiunea pentru modelismul feroviar iti poate pune in vizor, in mod indirect, si informatii despre trenuri reale. Cautand de-a lungul anilor poze cu trenulete pe internet am , aflat de existenta, la scarile H0 si TT ( varianta „comprimata”, ceva de genul 1: 132) a asa numitului vagon de calatori Nirosta de clasa a II-a al DR (caile ferate din fosta RDG).
Astfel, din modelism am aflat despre acest vagon despre care nu stiam nimic inainte.
Singura poza pe care am gasit-o pe net cu vagonul real este aceasta :
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Statistiken/19820417-820182-28-iz.html
Acest vagon al DR a fost realizat la scara H0 de catre Sachsenmodelle iar la scara TT ( varianta „comprimata” ceva de genul 1: 132) de catre BTTB ( Berliner TT Bahnen ) in anii comunismului iar apoi si de Tillig. Dar sa lasam un pic pozele sa vorbeasca:

Vagonul la scara TT realizat de Berliner TT Bahnen :


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Vagonul la scara TT realizat de Tillig :


Uploaded with ImageShack.us
Iata si vagonul la scara H0 realizat de Sachenmodelle:


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Imi place grila de vopsire a acestui vagon si am cateva intrebari legate de vagonul real:
1) In ce fel de trenuri circula in cadrul cailor ferate din fosta DR?
2) Era apt si pentru trafic international si daca da, la ce trenuri internationale s-a folosit?
3) intre ce ani a fost in folosinta la DR ?
 
buna,

vagonul acesta nu are de-a face nimic cu Nirosta (otel inoxidabil, Inox); este prototipul pentru seria Y/B, numit Y/B-68 (B10), produs de Bautzen in 1968 si a fost vopsit in arginitiu cu dungi albastre.

cum era vorba de un prototip, a fost "plimbat" pe la multe targuri din vreme.

o fotografie din anii 1970 de langa Bebra (vechea Nord-Süd-Strecke) arata prototipul Y/B intr-un "Interzonenzug" cu material DR si DB. poza se poate vedea in "Zugbildung Epoche IV" a lui Michael Meinhold (MIBA/VGB)
 
Horia,
Multumesc mult de raspuns. Ai pomenit de faptul ca acest vagon este un prototip.
Sa inteleg ca a existat un singur vagon (exemplar) de acest tip?