060 DA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
62-0577 dupa ce a efectuat reparatie tip RRB la boghiuri. Apta sa alerge cu 120 km/h.

DSC_1156-copy.jpg

Iasi
 
Ce gaseste omul pe langa casa, un 060-DA-005...





L18 ex. COMSA , in culorile Fergrupo ( face parte din grupul COMSA), in Portugalia, cu un tren de lucru, pe Linia Nord (Lisabona-Porto), in statia Granja.

Locomotivele au fost cumparate prin anii 2000 de catre GIF/COMSA de la SAAF, sunt curios care a fost istoria acestei masini, inainte sa ajunga pe meleaguri iberice.
 
Nu cumva au fost facute in Romania? Sper sa nu vorbesc "balarii".... cu cativa ani in urma vazusem niste poze cu una sau 2 locomotive COMSA in schema de vopsire anterioara, in portul Constanta, veneau la reparat.

Stie cineva cui a apartinut masina asta cu numarul 005 si in ce an a fost vanduta la COMSA/GIF?
 
Hmm, multumesc, insa asta e alta 005... Cum fiecare beneficiar avea numere incepand de la 1, existau multe "dubluri".
 
O lista cu masinile de la COMSA, printre care si DA-urile noastre, primul lot de la inceputul anilor 2000, de la L09-L19 si cele din 2009-2012 , L61-L67.

http://www.forotrenes.com/foro/viewtopic.php?f=9&t=29942&start=40

Dupa cum se vede, L11 si L18 au la origine un DA cu nr. 005, L12 si L14 004 s.a.m.d. Desi in lista se specifica exCFR, sigur nu toate masinile au provenienta CFR. SAAF-ul a administrat si activele fostilor operatori industriali?
 
Pe ce ecartament ruleaza aceste locmotive?
Conform Wikipedia exista cai mixte in Porugalia: https://en.wikipedia.org/wiki/Iberian-gauge_railways
 
In Spania au rulat pe ecartament normal, fiiind folosite la constructia liniilor de mare viteza. Cateva masini au fost trecute pe ecartament iberic, 1668 mm, printre care si L18 si L66.
In Portugalia exista ecartament iberic 1668 si ingust, 1000 mm.
 
Salut!Ieri a iesit de la Remarul Cluj 92 53 0 60 1568-4 /1970 pentru o firma turceasca YAPIRAY.Avea data RG 08-01-2019.
 
Salut!Ieri a iesit de la Remarul Cluj 92 53 0 60 1568-4 /1970 pentru o firma turceasca YAPIRAY.Avea data RG 08-01-2019.
Daca ar fi sa luam de buna seria 1568, exclus sa fi fost fabricata in 1970. Vorbeam cu cineva care a lucrat in domeniu si intrebam si eu de o lista cu locomotivele EA si DA cu seria si anul de fabricatie aferente, si mi-a zis ca asa ceva e aproape imposibil de gasit din pacate, ca multe serii au migrat pe alte cutii si s-a pierdut evidenta.
 
060-DA-004 a Combinatului Siderurgic Galati.
Aceasta locomotiva era foarte ingrijta, avea mocheta peste tot in interior, perdelute, huse pe scaune si multe altele.
Acum cativa ani locomotiva era la EUROEST Constanta, mai stie cineva ceva legat de soarta ei?


72992936_951635151847185_277082002555928576_n.jpg