Seria 151.000

  • Vizualizări Vizualizări: 194
  • Ultima actualizare Ultima actualizare:
  • 150.000

    CFR_151.002.JPG
    Identificare
    Producători: Malaxa
    Ani de construcție: 1939-1941
    Caracteristici tehnice
    Tip: 1’E1' h2
    Ecartament: 1435
    Diametrul roților cuplate motoare (mm): 1500
    Diametrul cilindrului (mm): 650
    Cursa pistonului(mm): 720
    Timbrul cazanului (kgf/cm2): 15
    Suprafața de încălzire (m2) 254,80
    Suprafața de supraîncălzire (m2): 98,50
    Suprafața grătarului (m2): 4,72
    Greutatea pe osie (tf): 18,0
    Forța de tracțiune (kgf): 21294
    Capacitate


    '''Malaxa''' a fost o locomotivă românească construită la Reșița, de către fabricile industriașului român [[Nicolae Malaxa]], al cărui nume îl poartă. Înregistrarea oficială a acestei serii a fost 151..

    Istoric

    După ce a obținut rezultate foarte bune cu seria CFR 142, s-a luat decizia de a construi o nouă locomotivă utilizând piese de preluare din Seria 142. În 1939, fabrica de locomotive N. Malaxa a primit contractul de a construi un prototip cu aranjamentul roților 1`E1` cu 2 cilindri și controlul Heusinger. Piesele preluate au fost: cazanul, ușa camerei de fum (redusă la 200 mm), pompa de alimentare. Au avut boghiuri Krauss-Helmholtz pentru a putea conduce în curbe cu raze de până la 150 m. Cu o capacitate de 2.600 de cai-putere cele două locomotive au fost cele mai puternice Locomotive cu Aburi construite în România. Acestea au fost folosite la trenurile de marfă pe rute grele. Deși ar putea fi considerate ca o versiune a locomotivelor 1`D2`S, ele erau cu adevărat românești și este regretabil faptul că izbucnirea celui de-[[al Doilea Război Mondial]] a împiedicat construirea mai multor mașini.

    Prototipuri

    Locomotiva 151.001, cu numărul de serie 355/1939 a fost prezentată la expoziția de la Milano, în 1940, unde a fost admirată de mulți vizitatori. Caracteristica forma conică a ușii camerei de fum a fost similară cu cele din seria 231 și latura mică plintei identice cu cele ale seriei 142.
    A doua locomotivă prototip 151.002 cu numărul de fabrică 386/1942 a avut un design ușor diferit.

    Schema osilor

    Schema osiilor locomotivei 151.000.JPG

    Desene tehnice

    20851036640_2702a8f283_b.jpg20852343219_51f99fcab8_b.jpg


    Ecartament mm: 1435
    Formula osiilor: 1E1
    Diametrul cilindrului de înaltă presiune: 650 mm
    Cursa pistonului: 720 mm
    Numărul cilindrilor nr: 2
    Diametrul roţilor alergătoare: 1034 mm
    Diametrul roţilor cuplare: 1500 mm
    Diametrul roţilor purtătoare: 1034 mm
    Ampatament fix: 5025 mm
    Ampatament total (fără tender): 11830 mm
    Presiunea aburului : 15 atm
    Suprafaţa grătarului: 4,72 m2
    Suprafaţa de vaporizare: 262 m2
    Suprafaţa de supraîncălzire: 98,5 m2
    Greutatea aderentă: 90 t
    Greutatea locomotivei în stare de serviciu:123 t
    Sarcina maximă pe osie: 18 t
    Forţa de tracţiune: 21994 Kgf
    Puterea: 3000 CP
    Viteza maximă: 85 Km/h
    Raza minimă de curbură: 150 m

    Sursa: monografia uzinelor Malaxa



    Legături externe

    *[http://www.hobby.ro/roarmy/transporturi/5.htm Malaxa 1941 - 151 002]
    *[http://www.dampflokomotiven.net/Html/151002neu.htm T.C.R.-151.002 (Typ 1`E 1`) Santa Fé]
  • Încărcare...