Seria 231.000

  • Vizualizări Vizualizări: 43
  • Ultima actualizare Ultima actualizare:
  • 231.000

    db_Rumanien_C0011.jpg
    Identificare
    Producători: J.A. Maffei Munchen Henschel & Sohn Kassel
    Ani de construcție: 1913-1923
    Caracteristici tehnice
    Tip: 2'C1' h4
    Ecartament: 1435
    Diametrul roților cuplate motoare (mm): 1855
    Diametrul cilindrului (mm):
    Cursa pistonului(mm):
    Timbrul cazanului (kgf/cm2):
    Suprafața de încălzire (m2)
    Suprafața de supraîncălzire (m2):
    Suprafața grătarului (m2):
    Greutatea pe osie (tf):
    Forța de tracțiune (kgf):
    Capacitate

    Locomotivele cu aburi din clasa CFR 231 au fost procurate din 1913 până în 1923 de către CFR de la producătorii germani și . Au fost cele mai rapide locomotive cu abur folosite la CFR. Mașinile cu secvența de 2'C1 '( ) au fost coloana vertebrală a traficului de în rețeaua de căi ferate românești timp de zeci de ani .

    Istoric

    Greutatea crescândă a trenurilor în Europa și extinderea traficului de trenuri expres în primii ani ai condus, de la o nevoie suplimentară de locomotive eficiente pentru trenuri în România. CFR a primit ultimele zece cu secvența de 2 axe (numere CFR ) cu la 1901 , care nu mai erau suficiente pentru cererile crescânde. Orientat pe modelul , apoi una dintre cele mai puternice locomotive cu trenuri exprese europene, CFR a comandat de la Maffei la în 1912inițial 20 de locomotive noi cu trenuri expres în locomotiva „Pacific” seria 2’C1 ”. Se pare că locomotivele Breda nu au avut atât de mare succes cu noua acționare compozită pentru România, de vreme ce CFR a comandat o acțiune patruplu de la Maffei ca o diferență majoră față de S 3/6 echipată cu o acționare compusă. Locomotivele au fost livrate în 1913 și au preluat cele mai importante servicii de trenuri exprese din România dinainte de război. CFR a trebuit să plătească 134.000 de fiecare.

    Toate locomotivele au fost staționate inițial în și de acolo au acoperit trenuri expres către , , și , inclusiv la prin București la Constanța. 1914-1915 a fost urmat de un al doilea lot de încă douăzeci de mașini.

    Sfârșitul adus o extindere semnificativă a teritoriului României, în special prin câștigarea și în de la al . De asemenea, războiul a decimat numărul locomotivelor, iar CFR a comandat, în 1922, alte 50 de Pacificuri de la Maffei și Henschel, care nu diferă decât în detalii de livrările anterioare războiului. Maffei a livrat 20 și Henschel 30, inclusiv locomotiva 231.054 cu numărul de livrare Henschel 19.000. Ca locomotivă aniversară, aceasta a putut fi văzută într-o schemă de culori verzi diferite, în vara anului 1925, la Expoziția din München. Odată cu preluarea ungurilor anterioare șiRutele și extinderea considerabilă a flotei lor de vehicule, CFR au introdus o nouă pe modelul francez cu numere pentru numărul de de și . Pacienții livrați din 1922 au primit, prin urmare, denumirea de serie 231 și au fost repartizați flotei de vehicule cu numerele 231.041 până la 231.090. Totuși, din motive necunoscute, CFR nu a renumerizat locomotivele sale mai vechi, precum și cele preluate din Austria-Ungaria, care și-au păstrat numărul vechi. Cei 90 de Pacificuri au preluat aproape toate serviciile de trenuri exprese românești importante, inclusiv și trenurile luxoase la București la Galați, și Constanța, introduse în 1929 . Abia din 1937 , autorizată de , le-a oferit concurență. Cu un nivel de 126 km / h admis, cu toate acestea, 231 a rămas cea mai rapidă serie de Locomotive cu Aburi a CFR.

    După cel de- , 231, dintre care doar 231.090 trebuiau să fie retrași ca pierdere de război, au fost staționate și la și . Pe lângă trenurile exprese din câmpia și , au efectuat și servicii de tren de călători pe rutele din . Locomotivele au fost foarte apreciate de personalul lor, mulți au investit eforturi considerabile în întreținerea și aspectul mașinilor lor, care erau adesea decorate cu albe , benzi de oțel lustruit în jurul cazanului și coșului de fum și huse cu cilindru cromat. În 1959 a achiziționat CFR serie mare ale de către de licență. Locomotivele diesel au înlocuit treptat 231 pe rutele lor cele mai importante, pe alte rute la deplasarea locomotivelor cu aburi. Majoritatea Pacificului erau încă deținute de CFR în 1970, dar au fost repede scoase din funcție în anii următori. Ultimul serviciu de tren expres expres a fost „Bulgaria-Express” între București și bulgară pe care a fost o sarcină din 231 până în ianuarie 1975. La 10 ianuarie 1975, a fost acoperită de 2213 pentru ultima dată, încheind astfel utilizarea programată a seriei. Unele copii au fost utilizate ca distribuitoare de abur în anii următori. Până în 1983, însă, aproape toate utilajele au fost în cele din urmă desprinse.

    Caracteristici tehnice

    231 a fost construit în mare parte pe modelul modelului S 3/6, dar mai ales cu acționarea sa se abate considerabil de omologul său bavarez. Toți cei patru cilindri ai unității quad sunt într-un rând și conduc prima axă de cuplare. Pentru a menține tijele de antrenare suficient de lungi, în ciuda antrenării pe primul ax, dar pentru a evita un ampatament total prea mare, buteliile nu au fost așezate la mijloc între cele două axe - așa cum se întâmplă de obicei în locomotivele cu conducătoare - ci la înălțimea primului ax. Un cilindru interior și unul exterior au primit o comună cu canale de aburi încrucișate pentru a alimenta cilindrii.

    Prima axă a cupolei a fost ca o axă de în conformitate cu acțiunea de patrulater , care, cu toate acestea, a devenit de-a lungul anilor un punct slab major al mașinilor. Din cauza pagubelor cauzate de buzunarele de aer din osii, noi axe de gâscă trebuiau instalate în unele locomotive în anii 1950; unele dintre modelele Maffei mai vechi au fost retrase prematur din cauza unor astfel de avarii în anii 1960 ca primele mașini din seria lor (în afară de pierderi de accidente și război) .

    La fel ca S 3/6, 231 i s-a oferit un cadru de bare și, grație îndepărtate o largă . Alte caracteristici au fost și - . La fel ca în cazul multor locomotive românești, arderea a fost efectuată folosind un amestec de și , ambii combustibili domestici.

    Desene tehnice

    2020-05-02_10-16-15.jpgIMG_20200502_222217.jpg


    Bibliografie

    Poză:http://www.tumch.de/assets/images/db_images/db_Rumanien_C0011.jpg
    https://de.m.wikipedia.org/wiki/CFR-Baureihe_231