Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna intrebare.

Vagoanele cu frana Westinghouse sau HiK erau apte la 100 km/h.

Rama TE din 1962 era apta in Germania la 115 km/h, in Romania initial 100 km/h (din cate imi amintesc avea frana HiK-P-A, cele venite incepand cu sfarsitul decadei aveau deja KE-P-A si erau apte din uzina la 120 km/h.

Vagoanele cu frana KE (incepand cu 1963-64 UVA 74.000 ff. , incepand cu 1965 WLA din DDR) au fost apte la 140 km/h. Nu stiu exact care era situatia la prototipurile 74.000 si la vagonul-model francez tip DEV-Inox.
 
Deci 40-urile devenite ulterior 57 erau inspirate de vagoane franceze? Că da, la aspect exterior aşa arată (numai că boghiurile sunt de tip R.D.G.-ist): http://www.railfaneurope.net/pix/fr/car/UIC-Y/pix.html Oricum, R.D.G.-iştii aveau geamurile curbate, francezii le aveau drepte.
 
Vagoanele de dormit vechi ex DR aveau viteza maxima 120 km/h. Cel putin asa scrie in fisa vagonului.

Vagonul laborator pentru echipamente de rulare, UWLER 80 53 97-30 500-6 este fostul Bafld 74.001 de productie franceza (1961), vagonul care a stat la baza vagoanelor Bafld 74.000 / Bafld 20-40 / B 20-57.

Depoul Bucuresti, 1982.

foto mirexho
 
Ultima editare:
Vă mulţumesc mult pentru informaţii. Imaginile cu acel dormitor vechi sunt excelente! Mai există vagonul?
Cât despre vagoanele 40 devenite 57... cum de am ales în privinţa cutei inspiraţie franceză? A fost decizie politică? Vagonul original adus din Franţa mai există? :?:
 
Toate vagoanele exista. Unele in stare mai buna unele epave. Cele mai bune sunt VD 0057 de la Brasov si cel de la Pascani.

Vagonul prototip se afla in remiza de automotoare Bucuresti.

80 53 97-30 500-6-Dep-002 by transport-in-comun.ro, on Flickr

De fapt au fost 2 vagoane prototip SNCF. Unul de clasa 1, Aafld - 54 locuri si unul de clasa a 2-a, Bafld-80 locuri.
 
În total câte au fost aduse din Franţa şi cum de nu au fost copiate şi boghiurile?
57-uri pe unde mai găseşti?
 
Ştie cineva, se poate ajunge fără probleme la Depoul Braşov, lângă remiza pompierilor (Baza SCCF - CFR S.A.)?
 
nokia2010 a spus:
În total câte au fost aduse din Franţa şi cum de nu au fost copiate şi boghiurile?
57-uri pe unde mai găseşti?

Buna seara,

Boghiurile nu au fost "copiate" de nici unde, sunt licenta Westwaggon (RFG, nur RDG asa cum s-a scris fals mai sus) si sunt de tipul Minden-Deutz MD 33. Era un boghiu foarte modern la vremea aceea.

Ulterior, cu multa vreme mai tarziu, s-a incercat si asimilarea in productie a tipului Minden-Deuutz MD 36 cu frana pe disc si parametri superiori de rulare, insa nu s-a reusit.

Din Franta s-au cumparat doua vagoane DEV-Inox, un Aafld si un Bafld, asa cum a scris corect Florin mai sus, care au servit drept inspiratie pentru seria Bafld 74.000.
 
Cam în ce perioadă s-au făcut acele R.K.-uri în care se puneau geamuri stil vechi? (că în anii '80 au apărut cele rabatabile).
 
Pe WLA 60-41 nu s-au pus decat ferestre noi cu parte culisanta in plan vertical / parte fixa de dimensiuni egale, indiferent de anul RK-ului.
RK-urile la IVA la WLA de Görlitz s-au facut incepand cu jumatatea anilor 1970. Cele mai multe si-au pastrat ferestrele originale, doar la cele accidentate unde intrebuintarea ferestrelor originale nu mai era posibila acestea au fost inlocuite.
 
Iată şi altă poze de interior cu vagoane de dormit (nu-s făcute la noi pozele, dar cred că arătau la fel vagoanele): http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_WLAB.php
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WLAB.php

Înainte de Podul Grant (cum vii dinspre Gara de Nord) cam ce vagoane se mai păstrează întregi? :-|
 
Este un fost vagon de dormit WLA 51 53 70-69 000 sau WLA 51 53 60-41 000. Fabricatie 1965-1966 sau 1971-1973.
 
Nu eram sigur dacă e un fost dormitor sau un ex-40/57... Sunt curios dacă se poate inspecta din apropiere. Până acum ceva timp era un tren de cisterne garat între linia 1 şi el, dar vineri nu mai era acel tren şi s-a putut vedea mai bine vagonul.
Oricum, deocamdată nu pleacă de acolo. Am văzut că are şi o antenă tv. Dacă mai are un compartiment original e super, căci nu mai trebuie să mă duc până la Braşov.
 
Grondona Milano (IT) 1928.
Vagon bucatarie salon.
80 53 97-10 054-8
DSC_3051.jpg

DSC_3055.jpg

DSC_3080.jpg


Dimitrov Vagon dormitor.
Bafld 50 53 29-20 038-3 / 80 53 98-64 058-3
DSC_3056.jpg

DSC_3086.jpg


Fost vagon PKP de clasa 1/2. Vagon dormitor.
UWDP 80 53 98-64 055-9
DSC_3058.jpg

DSC_3065.jpg

DSC_3087.jpg
 
Florine, ultimul nu cumva o fi fostul 50 53 37-23 019-5 pe care il cunoastem asa de bine din vremea cand circula inca liber si vesel cu statia de domiciliu Teiu? ;)
 
Nu este 019. Este fostul 50 53 37-23 020-3. Sunt diferente la ferestre fata de 019.
Vagoane ex PKP de clasa 1/2 au fost 2 bucati. Vagonul de mai sus este unul dintre ele.
Vagoane ex PKP de clasa a-2-a au fost 13 bucati.