colectia N a lui gamitzu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Am ajuns deja la 12 unitati si mai am in plan cel putin 11
:D :D :D
Pana una alta si pana le pescuiesc si pe celelalte, un EMD SD70ACe 1069 VIRGINIAN









:D Abia acum am observat ca numerele de serie sant unul dupa altul
 
sogard_2003 a spus:
EMD SD70ACe, ce monstru ! Eu am doua deocamdata, sunt foarte multumit de ele, la una mai trebuie decodor si la cealalta mai trebuie facut loc pentru difuzor undeva unde sa se poata auzi .

:D Nu ai decat un SD70ACe, ala cu steagul pe el. Celalalt parca e CONRAIL si e SD70MAC, Diferenta ese la capote si la parbrize. Una le are inclinate, cealalta le are la vertical. Modelele sant identice la partea de motorizare :lautar:
 
:D Cam asa arata pana acum haita de SD70ACe. Scuze pt poza, dar lumina de afara nu mi-a permis ceva mai bun.
:| :|

 
Athearn F45 SANTA FE 5925 in varianta de vopsire albastra. Decodor Soundtrax cu sunet din fabrica. Rulaj excelent, sunet excelent, grad de detaliere China, mult sub calitatea modelelor BLI sau KATO. Oricum este clasa A, cu o patina corespunzatoare va arata mult mai bine.









 
In ton cu locomotiva de mai sus, Athearn FP45 in culorile Warbonet, SANTA FE 93.
Decodor Soundtrax din fabrica. Cu mici exceptii, nu sant diferente mari intre F45 si FP45, doar usor mai lunga clasa FP.







 
ALCO PA1+PB1 SANTA FE de la KATO. Le-am pastrat pentru la urma incercand sa le pun separat pentru o comparatie cu cele de aceleasi tip de la BLI. Avantaje si dezavantaje. Personal prefer Kato, cu toate ca cele chinezesti de la BLI au grilaje fotodecupate si decodor Paragon 2 din fabrica. Realizarea celor china, nu se ridica la standardele celorlalte facute de japonez. Unele detalii precum farul central sau alte detalii aplicate, precum si gradul de precizie al matritelor lasa de dorit. La fel si la vopsirea detliilor fine, se vede diferenta de pigment si faptul ca vopseaua a acoperit si a rotunjit sau a umplut unele detalii minuscule, muchiile s-au rotunjit, niturile nu mai sant exact ce trebuie etc. Oricum, una peste alta sant ok, grad A++, decodoarele Paragon 2 sant excelente la setari si sunete, chiar daca la mine pe diorama nu vor sa se miste si sa scoata un sunet din motive necunoscute. Banuiam o inductanta tampita pe bucla lunga si continuua de 8 metri, am facut o izolare la mijlocul buclei, dar tot asa, nici un semn. Ce nu am inteles e faptul ca ruleaza excelent pe 10m de linie flex montata alandala pe unde am apucat, din cap in cap si nu vrea neam pe bucla asta tampita de pe diorama. Uneva se pierde ceva din semnal, lucru la care decodoarele Paragon se pare ca sant mai sensibile.
poze cu locomotivele de la KATO.







:D
 
Alco PA1+PB1 SANTA FE de la BLI. In afara farului central aplicat modelelor BLI, grilele fotocopiate si barele de la usi, diferenta mare intre modele nu ar fi decat la tonul rosului, mult mai realist la cele de mai jos decat la modelele KATO prezentate anterior. Poze cu cele doua unitati:











 
ALCO PA1 a fost o adevarata legenda. Pe cat de futurist arata masina din exterior (sa nu uitam ca e desenata in 1946) atat de spartana e inauntru. Tot botul ala era absolut gol ( ma refer evident la modelul real - in el existand doar sistemul "gyralite" o nazbatie care asigura lumina de stationare si de drum prin rotirea farurilor). Citisem eu undeva ca rolul "botului" era si de a atenua un posibil impact. Acuma, la un Vmax de 177km/h si cu un bord de otel la 1m distanta nu stiu ce atenuare mai putea sa aiba mecanicul...

In poza a doua ai surprins cel mai linistit loc din masina....hubloul care se vede in poza este sursa de lumina pentru toaleta...
 
La fix. :D :D :D In unitea de la KATO, cand am instalat decodorul am uitat sa tai led-ul. Masina nu are lumina pe inapoi. Inseamna ca e cineva la buda cand merge cu spatele. Unitatea B are si ea aceleasi dotari sau e si mai cheala decat A-ul ? Oricum, modelul de locomotiva , fie el BLI fie KATO, este excelent, cu o forta de tractiune impresionanta. o singura unitate trage fara probleme cele 1o vagoane etajate ale trenului El Capitan ;-)
:D
 
:| Acum am vazut, cu locomotivele pe masa, ca unitatile de la BLI, toate au diafragmele aplicate si mobile intre unitati. Distanta intre ele este de cca 1mm cu locomotivele cuplate, lucru inexistent la cele de la KATO. Inca o bila alba pt ei. Se vede bine in cea de-a doua poza din post.
 
O locomotiva cu abur de la Bachman, iesita relativ recent pe piata, K4s 4-6-2 "Pacific"
Realizata foarte bine,i cu un grad mare de detaliere pentru o chinezarie. Rulaj perfect la viteza 1 pe controler . Singura buba momentan care ma face sa-i dau doar 8 puncte din 10 este decodorul montat de chinez, Sound Value SoundTraxx . Nu stiu cu ce se mananca, difera de TSU750 de la acelasi producator. Mie sunetul mi se pare generic, chiar daca pe net spun in detalii ca ar fi sunetul original al locomotivei. Se vede la viteze superioare cand deja sunetele de abur se amesteca intre ele si devin un zgomot si atat. Probabi va suferi un transplant cu alt decodorZimo, Loksound sau chiar Soundtax TSU750. Nu m-i se pare economica treaba asta pt ca pretul ei cu decodorul montat a ajuns la 220$. :lautar: :lautar: Poze cu ea, probabil un filmuletz zilele astea. Nici asta nu merge pe diorama mea, are aceeasi problema cu inductanta ca si decodoarele Paragon 2 .Adica mai pe scurt, nu merge neam. :twisted: Poze cu loco:








 
Proaspat intrata in colectie, o locomotiva cu abur asteptata mult pe un motiv destul de stupid pt modelist. Se face oferta intai, lumea se inscrie cu cardul si asteapta un an, doi sau chiar pana la pastele cailor in functie de cererea de modele. Apoi producatorul daca considera ca se merita
(sau nu), le fabrica. :lautar: Asta cel putin, a fost rezervata de un an sau chiar doi. :-x
Locomotiva M1a PENNSYLVANIA R.R. fabricata de BLI cu formula osiilor 4-8-2. Realizata impecabil, detalii la greu, rulaj excelent la treapta 1, zgomot la angrenaje inexistent. Decodor Paragon din fabrica cu setarile de rigoare. Sunet perfect pt scara N. Exact ca si modelul original, osiile 2 si 3 nu au bandaje, lucru respectat si de producator .Bielele sant inegrite chimic din fabrica, eu am mers pe grafitare cu Neolube 2 din start. Nu are luciu deloc si pe deasupra asigura o ungere discreta cu grafitul din solutia coloidala. Nu a primit si patina din lipsa timpului, probabil la iarna va imbatrani mult mai realiist ca acum.Poze: :D
















 
Pai nu e prea gol. Are in el decodorul Paragon 2 si difuzoarele ( ca are doua) Nu m-am obosit sa o desfac, uite ce e in ea demontata de tipul de la Spookshow. Sunetul e bestial, da eu zic ca mai trebuie redus pt apartament Dar merge de minune la undeva unde e harmalaie si mult zgomot.
http://www.spookshow.net/loco/bli482.html
http://www.spookshow.net/loco/files/bli482mech3.jpg
 
Din seria EMD SD70ACe UNION PACIFIC, doua locomotive iesite recent pe piata, cu alte numere de inmatriculare. UP 8512 si UP 8444 de la KATO. Impreuna cu cele mai vechi, UP 8450 si UP 8518, tot in varianta de vopsire galben cu steagul american pe ele, voi forma un consist de 4 locomotive lung si puternic, exact ca la ele acasa. Vor primi decodoare MRC la care voi continua sa schimb difuzoarele de 10mm de pe cablaj cu difuzoare ZIMO Sugar cube, care suna extraordinar pt scara asta si au bass-ul excelent. Momentan am imbunatatit 7 SD 70ACe, urmeaza si restul pana la 15 sau cate o sa mai intre in depou intre timp. Multumiri pe aceasta cale lui Dragos pt informatiile legate de amplificatorul de pe cablaj care suporta cu brio 8 ohmi in loc de 32ohmi, cat avea bulina de dureri de cap de 10mm montata de MRC. Am rulat locomotivele 2-3 ore cu sunetul pornit si nu s-a incalzit sau nu s-a intamplat nimic rau. Poze cu cele doua bestii: :D


:lautar: :lautar: :lautar:
 
Un set de automotoare RDC Bud 375 si 376 produse de Kato. Ambele sant motorizate, au un grad de detaliere excelent. Interioarele detaliate la greu, lumini de capete rosii si albe pe sensul de mers. Produse undeva prin 2001, disparute de prin magazinele online si pe care le-am achizitionat noi pe E-bay la un pret bun. Vor primi decodoare Digitrax cu sunetul dedicat. Motoarele sant ingropate sub podeaua vagonului cu tot cu mecanismele de transmisie, nu au gume de aderenta, au tractiune excelenta pe toate osiile. asa arata demontat:
http://www.spookshow.net/loco/files/katordcdcc5.JPG Poze cu cele doua modele: :D


















 
Asta e un Budd RDC -2 pe numele lui. Adica un compartiment de posta/bagaj de 17ft si salon cu 70 de locuri. Au fost de 5 feluri, combinatii calatori, calatori/bagaje sau doar furgon bagaje/posta (RDC -4, care e si singurul putin mai scurt). Desi par bondoace si lente in realitate au fost extrem de fiabile si cateva exemplare inca mai merg, ceea ce....tinand cont ca sunt facute incepand din 1949..... Eu am avut ocazia sa merg cu unul si sa vizitez alte doua si sunt vehicule fiabile, comode si puternice (550cp pe un vehicul de 51 t si aproape 140km/h vmax).... Modelul, indiferent de scara, merge excelent pe o diorama de profil nord-american fiind un adevarat "commuter train" foarte rezonabil ca lungime. Asta pentru ca in viata reala de obicei circulau legate un RDC 1 si un RDC 2 sau 3. Mai rar erau folosite intr-o singura unitate, mai ales pe liniile cu trafic foarte scazut.

Aici ai un film, care mie personal imi place foarte mult, cu prezentarea modelului real in 1952. Este un film realizat de companie mama in scop publicitar, foarte pitoresc prin peisaje si idei de modelit (terminalul ala New Haven din Wood Hole Massachusetts min 5,47 e ...)

https://www.youtube.com/watch?v=AGP8EI8aY9g

Tot un Budd RDC dar carosat la un capat detine recodrul de viteza pe continentul nord-american. Vorbesc evident de M-497 care a fost si el facut de KATO la N....

Merita, daca ai mana, sa faci gratarele de la ventilatia motoarelor, negre. La fel si cosurile de fum din centrul acoperisului si parte din aparatura de sub podea, care nu era gri toata...

Uite cum arata jucaria ta in iulie 1960 (ma refer la modelul real...):

http://abpr.railfan.net/abprphoto.cgi?june99/06-06-99/wp-rdc-zephyretteatwendoverut-july60.jpg