Asta e un Budd RDC -2 pe numele lui. Adica un compartiment de posta/bagaj de 17ft si salon cu 70 de locuri. Au fost de 5 feluri, combinatii calatori, calatori/bagaje sau doar furgon bagaje/posta (RDC -4, care e si singurul putin mai scurt). Desi par bondoace si lente in realitate au fost extrem de fiabile si cateva exemplare inca mai merg, ceea ce....tinand cont ca sunt facute incepand din 1949..... Eu am avut ocazia sa merg cu unul si sa vizitez alte doua si sunt vehicule fiabile, comode si puternice (550cp pe un vehicul de 51 t si aproape 140km/h vmax).... Modelul, indiferent de scara, merge excelent pe o diorama de profil nord-american fiind un adevarat "commuter train" foarte rezonabil ca lungime. Asta pentru ca in viata reala de obicei circulau legate un RDC 1 si un RDC 2 sau 3. Mai rar erau folosite intr-o singura unitate, mai ales pe liniile cu trafic foarte scazut.
Aici ai un film, care mie personal imi place foarte mult, cu prezentarea modelului real in 1952. Este un film realizat de companie mama in scop publicitar, foarte pitoresc prin peisaje si idei de modelit (terminalul ala New Haven din Wood Hole Massachusetts min 5,47 e ...)
https://www.youtube.com/watch?v=AGP8EI8aY9g
Tot un Budd RDC dar carosat la un capat detine recodrul de viteza pe continentul nord-american. Vorbesc evident de M-497 care a fost si el facut de KATO la N....
Merita, daca ai mana, sa faci gratarele de la ventilatia motoarelor, negre. La fel si cosurile de fum din centrul acoperisului si parte din aparatura de sub podea, care nu era gri toata...
Uite cum arata jucaria ta in iulie 1960 (ma refer la modelul real...):
http://abpr.railfan.net/abprphoto.cgi?june99/06-06-99/wp-rdc-zephyretteatwendoverut-july60.jpg