Login
Nickname

Parola

Inca nu aveti un cont? Puteti crea unul. Ca utilizator inregistrat aveti unele avantaje cum ar fi manager de teme, configurarea comentariilor si publicarea de comentarii cu numele dvs.

     Sectiuni
· Forum
· FAQ
· Lista membrilor
· Mesaje private
· Your_Account

     Mesaje pe forum
  Ultimele 20 de mesaje

Trenuri baie si sanitare
scris de Gam3 in Istorie si literatura feroviara


Intalniri intre pasionati la Timisoara
scris de darkshadowro in Anunturi, intalniri ale pasionatilor.


Stiri
scris de Big_boy in Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar


Muzeul Locomotivelor cu Abur din Dej Triaj
scris de scumpi27 in Istorie si literatura feroviara


Vagoane Z (cisternă) - scara N
scris de Frank_L in Vagoane


Gara veche din Sinaia
scris de AlexD in Planuri


Colectia lui Iașu
scris de Gam3 in Prezentari colectii personale / colectii tematice


Istoria feroviara a Constantei
scris de victorian in Istorie si literatura feroviara


Vagoane de calatori istorice CFR
scris de Gam3 in Istorie si literatura feroviara


Vand locomotiva Piko BR 41
scris de GFN in Vanzari


Pozele mele
scris de Gam3 in Colectii foto personale


gara Focsani (veche)
scris de catalin in Istorie si literatura feroviara


Trains in Romania [by Tudosa Mihai-Marian]
scris de TGV-DAT in Colectii video personale


linie / macaze home made !!
scris de TGV-DAT in Infrastructura


Caile Ferate "La Ursu"
scris de mpursu in Prezentari colectii personale / colectii tematice


CFR-ul de altadata
scris de Gam3 in Imagini si filme cu trenuri, gari si instalatii feroviare


Intrebari diverse
scris de taz1vas in Tot ce vrei sa stii


Lampa finala -- Vagon de posta PIKO
scris de cosmin78 in Imbunatatiri, reparatii de material rulant, constructie de la zero


Bine ati venit !
scris de danny224 in Bun venit pe forum ! Citeste aici inainte sa mergi mai departe!


membru nou
scris de KAT in Bun venit pe forum ! Citeste aici inainte sa mergi mai departe!



Forumurile
"Lokomotiv - Forumul pasionatilor de trenuri si trenulete"


     Publicitate





     User Info
Bine ai venit, Anonim
Nickname
Parola
(Register)
Membri:
Ultimul: ZToro
Noi azi: 5
Noi ieri: 2
Total: 2196

Online:
Vizitatori: 88
Membri: 10
Total: 98

Membri online:
01 : Big_boy
02 : illes_cristi
03 : gid
04 : interesantul
05 : alex_georgian
06 : smotocel
07 : victorian
08 : Frank_L
09 : darkshadowro
10: gam3

forum.lokomotiv.ro :: Vizualizare subiect - Aparat de taiat Polistirenul

 
Bun venit pe forumul Lokomotiv !
Forumul pasionatilor de trenuri si trenulete din Romania
 FAQFAQ   CautareCautare   Grupuri de membriGrupuri de membri   ProfilProfil   IntrareIntrare 

Aparat de taiat Polistirenul
Du-te la pagina 1, 2  Urmatorul
 
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    INDEX -> Tot ce vrei sa stii
Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Autor Mesaj
rally



Membru din: 4 Dec, 2005
Mesaje: 1325
Locatie: bucuresti

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 9:49 am    Titlul subiectului: Aparat de taiat Polistirenul Raspunde cu citat (quote)

Desi aici ar trebui sa scriu eu cum am facut... Mr. Green de fapt e o intrebare .
Din experienta voastra cum s-ar putea construi un aparat de taiat polistiren de pana la un maxim de 6-10 cm
Stiu ca trebuie :
- un trafo, dar ce tensiune si amperaj ?
- sarma de nichelina, dar ce grosime si lungime ?

- partea de suport, un cadru fix gen traforaj ... asta n-ar fi o problema.
rally
_________________
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat Viziteaza situl autorului
victorian
Consilier Istoric


Membru din: Oct 21, 2007
Mesaje: 2046
Locatie: Constanta

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 10:40 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Rally,

Am folosit mai multe aparate de taiat polistiren facute artizanal; sursa de alimentare era de obicei un transformator care "scotea" 6 volti. As putea incerca si cu mai putin, incepand de pe la 3V, dar n-as folosi mai mult fiindca incep sa creasca si nevoile de amperaj, si cele de rezistenta a firului.

Am folosit inclusiv transformatoare din acelea mici de sonerie care se gaseau candva la magazin. Se alimenteaza direct la curent alternativ, nu este nevoie de redresor, filtrare, etc. Ai sa simti doar un "bazait" usor in fir atunci cand tai, la frecventa de 50 de Hz a retelei.

Nu sunt niste date tipice ce trebuie respectate, merge si prin incercari succesive.

Oricum, ca principiu, pentru a evita problemele, e bine sa pui pe primar o siguranta de limitare la puterea maxima pe care o suporta transformatorul!

Teoria zice ca intensitatea curentului este data de tensiunea de alimentare, impartita la rezistenta consumatorului. Daca ai un multimetru, poti incerca sa si masori inainte, ca sa stii cum stai. "Consumatorul" in cazul de fata este sarma de nichelina. Aici rezistenta totala este in functie de diametru, dar si de lungimea activa, adica lungimea dintre punctulele in care aplici tensiunea. In practica se leaga un capat fix la partea de jos a firului de nichelina, sub planseta de taiat, iar celalalt capat este "mobil" adica o sarma de cupru rotita strans peste firul de nichelina, in asa fel incat sa faca un contact electric bun, insa sa o poti muta cu mana in sus si in jos. Din varierea lungimii "active" poti regla fin temperatura firului in functie de ce iti trebuie sa tai. Daca vrei sa tai o placa de polistiren de 5 mm dai o lungime mai mare sa "racesti" firul, daca tai o placa de 5 cm trebuie sa micsorezi lungimea activa ca sa incalzesti firul mai tare, altfel taie poticnit sau nu mai taie de loc.

Lungimea si grosimea firului: Cu cat firul e mai subtire, taie mai bine dar are si rezistenta electrica mai mare, deci trebuie o "lungime activa" mai mica. In schimb are o rezistenta mecanica mai redusa si risti sa-ti rupi firul mai usor. Daca pui fir mai gros, are rezistenta mecanica mai buna, in schimb taieturile sunt mai putin fine si e nevoie de o lungime activa mai mare, eventual mai mare decat iti permite aparatul.

Jongland cu parametrii astia, ai sa vezi ca o sarma de 0.2...0.3 mm la o lungime activa de 7 cm e in general suficienta. Un fir de mai mult de 0.5 deja este prea gros, se incalzeste greu si face o taietura imprecisa.

Desigur, fixarea mecanica a firului ar trebui sa fie cam pe la 10...12 cm si e bine sa fie facuta un pic elastic, mult mai "moale" decat o panza de traforaj. In practica foloseam un arc (amplasat sub planseta de taiat) din care se regla tensiunea mecanica in fir. Tine cont de faptul ca firul are un joc termic mare, deci NU se poate fixa ca o lama de traforaj!

N-as putea sa-ti spun temperatura firului ca n-am avut cum s-o masor, o estimez cam intre 70...100 de grade. Oricum firul nu trebuie in nici un caz sa se inroseasca, insa NU e recomandabil sa-l atingi in timpul actiunii!!!

Tenperatura potrivita o "simti" dupa cum se comporta polistirenul in aparat, daca ii dai temperatura prea mare vezi cum se vaporizeaza prea repede polistirenul daca-l tii pe loc in fir. Daca temperatura e prea redusa, il simti cum "taie" cu hopuri. Intre aceste doua limite este o temperatura optima in care taie perfect, si pe care o nimeresti prin incercari, pentru fiecare tip de polistiren in parte, eventual si dupa fiecare placa in parte.

Sper sa te ajute! Bafta multa!

Salutari din Constanta,
Dorin
_________________
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat
BOGDAN I



Membru din: 9 Jan, 2006
Mesaje: 1012
Locatie: Brasov

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 10:40 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Mai simplu - cumperi un pistol de cositorit gen baton (are forma alungita nu are forma de pistol ) iar capatul lui (varful) este de fapt o tija prinsa cu un surubel pe lateral. Desfaci surubul si in locul tijei bagi o sarma (grosimea varfului initial) si o indoi sub forma de L .Acel pistol de cositorit este aprox 20,30 lei iar avantajul lui - cat sta in priza el este activ (incalzeste varful )nu ai un intrerupator care sa trebuiasca sa-l ti apasat .
Varianta 2 - mergi la un magazin de fond plastic (ex subsol facultatea de arhitectura) si ceri aparat cu talpa pentru incalzit panza (folosit la restaurarea picturilor)
_________________
https://www.facebook.com/ArtCreationPhotography
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat
stageexp



Membru din: Jan 14, 2008
Mesaje: 1260
Locatie: Timisoara

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 11:33 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

am facut si eu ceva incercari in domeniu, pentru a taia burete si polistiren expandat
O solutie care a dat roade la un moment dat a fost aceea a utilizarii unui kit pistol de lipit, de pret mic, care contine de regula scula principala, decapant (din pacate foarte acid) si fludor, precum si cateva anse de schimb.
Functionarea s-a bazat pe inlocuirea ansei prinse cu surub cu o sarma pe care am tesit-o in prealabil.
Cred insa ca rezultate mult mai bune se obtin prin folosirea unui sistem ca cel descris de victorian, care seamana mai mult cu variantele industriale folosite, dar nu am avut nicodata rabdarea sau inspiratia de a-l construi Cool
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat
rally



Membru din: 4 Dec, 2005
Mesaje: 1325
Locatie: bucuresti

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 12:02 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Ma bucur sa vad cum sar fratii in ajutor Wink Exclamation Exclamation Exclamation
Victorian, traf de sonerie mai greu, cred ca au disparut. Ala are sigur amperaj mai mare, pe vremuri unii boieri ramaneau elecutocutati in cada cand... sunau dupa camerista Very Happy Very Happy
Problema la un traf pt a incinge nichelina e de amperaj , nu voltaj .
Bogdane sistemul tau nu cred ca-mi permite sa tai drept si mi se indoaie sarma de nichelina . Chestia de la magazinul de arhitectura n-am idee cum arata Sad
Dar in principiu, am prins ideea . Va multumesc !
rally
_________________
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat Viziteaza situl autorului
LDH



Membru din: 3 Sep, 2006
Mesaje: 7064
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 12:09 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Very Happy


_________________
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Viziteaza situl autorului
LDH



Membru din: 3 Sep, 2006
Mesaje: 7064
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 12:43 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Very Happy


_________________
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Viziteaza situl autorului
robertanasa



Membru din: 28 Dec, 2006
Mesaje: 1170
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 1:19 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Nu prea se gaseste nichelina. Cunosc o firma care are un aparat special pentru asa ceva si din cauza faptului ca nu gasesc nichelina, au innodat-o. Nasol, pentru ca trebuie evitata zona cu nod si asa mai pierzi din centimetri.
_________________
Cu respect,
Robert
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
LDH



Membru din: 3 Sep, 2006
Mesaje: 7064
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 1:21 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Ai incercat in Obor sau in orice piata in care sunt "rusi"?
_________________
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Viziteaza situl autorului
robertanasa



Membru din: 28 Dec, 2006
Mesaje: 1170
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 1:23 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Nici o sansa!
_________________
Cu respect,
Robert
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
LDH



Membru din: 3 Sep, 2006
Mesaje: 7064
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 1:25 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Atunci cumperi un resou si ai rezolvat problema. Un resou cat mai ieftin Very Happy
_________________
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Viziteaza situl autorului
Seby



Membru din: 29 Nov, 2006
Mesaje: 288
Locatie: Ploiesti

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 1:28 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

http://tehnocomliv.uv.ro/firenichelina.html
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
robertanasa



Membru din: 28 Dec, 2006
Mesaje: 1170
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 1:54 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Hai, bravo! Uite ca se gaseste! Wink
_________________
Cu respect,
Robert
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
Seby



Membru din: 29 Nov, 2006
Mesaje: 288
Locatie: Ploiesti

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 6:20 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Sau in alt fel, pentru ca e mai la indemana
"ciocul" e din sarma de cupru
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
cosmin78



Membru din: Apr 28, 2007
Mesaje: 5289
Locatie: Porto/Craiova

MesajTrimis: Fri Feb 01, 2008 10:40 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

cea mai buna solutie e redresorul auto
am taiat si eu cu asa ceva si e succes garantat
_________________
Cosmin
Modelism Feroviar
Sus
Vezi profilul membrului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumurilor forum.lokomotiv.ro -> Tot ce vrei sa stii Data este GMT
Du-te la pagina 1, 2  Urmatorul
Pagina 1 din 2

 

Salt la:  
Nu poti crea un subiect nou in acest forum
Nu poti raspunde in subiectele acestui forum
Nu poti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu poti vota in chestionarele din acest forum


Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group




Copyright © 2005-2008 lokomotiv.ro.
Page Generation: 0.09 Seconds